  • 1. Data: 2002-06-06 12:51:59
    Temat: drobne naprawy w wynajetym mieszkaniu
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Pomozcie;

    Od 2 miesiecy wynajmuje mieszkanie na Muranowie, sa tam piecyki gazowe, w
    mieszkaniu ktore wynajmuje piecyk ten jest dosc stary- poprzedni lokator
    mowil, ze juz mu sie 2 razy zepsul.

    Teraz tez jest zepsuty, nie z mojej winy, po prostu cos z "ukladem wodnym",
    mam w zwiazku z tym pytanie; czy koszty naprawy tego pieca ponosze ja czy
    wynajmujacy?

    O ile znajduje informacje w siecii, ze drobne naprawy zwiazane z uzytkowaniem
    wykonuje ja, to nie wiem, czy taka naprawa nalezy do drobnych, skoro wyniesie
    prawie 1/4 mojego czynszu..?

    Pozdrawiam,
    MK

  • 2. Data: 2002-06-06 14:35:15
    Temat: Re: drobne naprawy w wynajetym mieszkaniu
    Od: "g7" <g...@n...yahoo.com>

> [...]
    > mieszkaniu ktore wynajmuje piecyk ten jest dosc stary- poprzedni lokator
    [...]
> [...]
    uzytkowaniem
    > wykonuje ja, to nie wiem, czy taka naprawa nalezy do drobnych, skoro

    Witam,

    z tego co wiem (nie jestem prawnikiem, ale sama byłam w podobnej sytuacji co
    Ty), wymiana piecyków gazowych należy do napraw głównych a nie drobnych,
    więc obciąża wynajmującego (właściciel). Na pewno znajdziesz to w przepisach
    Kodeksu Cywilnego. Chyba Rozdział 681. (Jeśli się mylę co do nr rozdziału
    prawnicy na grupie będą mogli wskazać na odpowiedni.)

    Pozdrawiam,
    Hanka

  • 3. Data: 2002-06-06 20:23:05
    Od: "Salpeter" <a...@a...com>

> [...]
    > Kodeksu Cywilnego. Chyba Rozdział 681. (Jeśli się mylę co do nr rozdziału
    > prawnicy na grupie będą mogli wskazać na odpowiedni.)

    Oj Hanka, Hanka, ale tę wymianę to sobie dośpiewałaś. Przecież przedmówca
    wyraźnie pyta o naprawę. Piecyki gazowe najczęściej się naprawia (nie
    dotyczy niewielkiego odsetka przypadków).

  • 4. Data: 2002-06-07 08:53:42
    Od: "g7" <g...@n...yahoo.com>

    Użytkownik "Salpeter" <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > Oj Hanka, Hanka, ale tę wymianę to sobie dośpiewałaś. Przecież przedmówca
    > wyraźnie pyta o naprawę. Piecyki gazowe najczęściej się naprawia (nie
    > dotyczy niewielkiego odsetka przypadków).

    A mówiłam, że nie jestem prawnikiem ;)))
    Dla mnie po prostu (a pisałam, że to z autopsji), jeśli piecyk gazowy jest
    stary i się psuje, to jest to powód wymiany. Ale może dlatego, że ja kobieta
    jestem i boję się starych piecyków gazowych. Bo wybuchnąć mogą, albo co...
    I wynajmujący zgodził się z moim tokiem rozumowania całe szczęście i
    wymienił na swój koszt.
    Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

    Hanka