  • 1. Data: 2002-06-06 13:31:42
    Temat: dwie nazwy jednej firmy
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    mam takie pytanko:
    prowadzę działalność gospodarczą pod nazwą xxxxxx w branży powiedzmy
    komputerowej
    i chcę też prowadzić działalność pod inną nazwą w innej branży (pośrednictwo
    w pracy) pod nazwą yyyyy (ze względów marketingowych, dlatego że ta moja
    nazwa xxxx z branży komuterowej ma się do tej branży jak pies do jeża.co w
    takim przypadku można zrobić aby posługiwać się prawnie dwoma nazwami. ??

    rafał

  • 2. Data: 2002-06-06 17:59:03
    Temat: Re: dwie nazwy jednej firmy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, rafal wrote:
    [...]
> [...]
    >+ takim przypadku można zrobić aby posługiwać się prawnie dwoma nazwami. ??

    Zakładając że to musi byc "drobna" działalność - to założyć spółkę
    cywilną. Mimo że nie stanowi osobnego podmiotu gospodarczego
    (działają i "liczą się" wspólnicy) stanowi osobny byt prawny
    i podatkowy. Oczywiście musisz znaleźć wspólnika (może być na 1%).
    A jeśli nie... to spółki jednoosobowe...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-06-06 18:33:20
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
> [...]
    > i podatkowy. Oczywiście musisz znaleźć wspólnika (może być na 1%).
    > A jeśli nie... to spółki jednoosobowe...

    czyli jak dobrze zrozumiałem nie można używać różnych nazw jednej osobie
    fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
    mam takie pytanie: czy jest jakaś ustawa regulująca sposób nazywania firm?/

    pozrawiam

    rafał

  • 4. Data: 2002-06-06 19:31:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Jun 2002, rafal wrote:
    [...]
    >+ czyli jak dobrze zrozumiałem nie można używać różnych nazw jednej osobie
    >+ fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą

    Inaczej: działalność jednoosobowa "fizyczna" jest tylko jedna
    dla danej osoby. Ta działalność może składać się z jednej
    i tylko jednej firmy jednoosobowej oraz dowolnej ilości
    spółek cywilnych (które same działalnościami nie są)
    z udziałem DG w róznym składzie.

    >+ mam takie pytanie: czy jest jakaś ustawa regulująca sposób nazywania firm?/

    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=o2

    "Paczkę" ustaw masz pod:

    http://www.infor.pl/dane/index.html?right=aktyprawne
    /right.htm&left=aktyprawne/left.htm&prawo=1

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-06-06 20:20:48
    Od: "rafal" <r...@p...onet.pl>

    wielkie dzieki
    pozrawiam

    rafał

  • 6. Data: 2002-06-06 21:50:41
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > mam takie pytanie: czy jest jakaś ustawa regulująca sposób nazywania firm?/
    >
    > pozrawiam
    >
    > rafał

    Tak - Kodeks Handlowy (w zakresie w jakim pozostal nie uchylony przez Kodeks
    Spolek Handlowych)

    K.G

  • 7. Data: 2002-06-06 22:58:54
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Drugą założyć jako SC, ZOO, SA, DG na
    ojca/matkę/siostrę/żonę/narzeczoną/...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-06-06 23:00:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 6 Jun 2002 19:59:03 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >(działają i "liczą się" wspólnicy) stanowi osobny byt prawny
    >i podatkowy. Oczywiście musisz znaleźć wspólnika (może być na 1%).

    A właśnie, zastanawia mnie, jedynie jakie są szanse działania takiego
    podmiotu. Kiedyś, gdy wpis do ewidencji był na SC, to rozumiem: Dwa
    wpisy. Jeden DG, drugi SC. Ale co teraz? Dwa wpisy jako DG? Przecież
    teoria mówi, że jeden ludź może mieć ino jedną DG... Zamotali...

    > A jeśli nie... to spółki jednoosobowe...

    Są takie?

  • 9. Data: 2002-06-06 23:05:42
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 6 Jun 2002 20:33:20 +0200), "rafal"
    <r...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    > czyli jak dobrze zrozumiałem nie można używać różnych nazw jednej osobie
    >fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą

    Żeby nie motać, proponuję Ci używać innej nazwy w sprawach
    pozaurzędowych i już... Kto Ci broni działać pod marką Super YYYY a
    faktury wystawiać jako Marny XXX... W końcu mamy w Polsce całą sieć
    barów szybkiej obsługi U MacDonalda, a wiadomo, że każdy z nich to
    inna firma. Podobnie -- mamy sieć stacji Paściaty Ariel, a i w tym
    przypadku właściciele są różni i tylko działają pod taką marką.

    Jeśli więc nie chcesz specjalnie ukrywać, że to XXX stoi za YYY, to
    reklamuj się jako YYYY, co będzie np. nazwą działu firmy XXX...

    >mam takie pytanie: czy jest jakaś ustawa regulująca sposób nazywania firm?/

    Tak. Nie możesz tym łamać czyjegoś prawa autorskiego, wogóle
    jakichkolwiek czyichś praw, prawdododobnie nie mogą być to wulgarne
    słowa oraz teoretycznie, w imię Ustawy O Ochronie Języka Polskiego,
    powinna to być nazwa nieobca...

  • 10. Data: 2002-06-06 23:06:41
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 6 Jun 2002 23:50:41 +0200), "Legislator"
    <g...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Tak - Kodeks Handlowy (w zakresie w jakim pozostal nie uchylony przez Kodeks
    >Spolek Handlowych)

    Aby na pewno? Przecie DG oraz SC nie podlega ani pod jeden, ani pod
    drugi.