  • 1. Data: 2004-03-27 15:59:19
    Temat: dowod osobisty.
    Od: "Arystokrates" <columbineNOSPAM@.o2.pl>

    Witam.

    Bardzo mi zalezy na informacji odnosnie dowodu osobistego. Czy istnieje
    obowiazek wyrobienia go sobie? Czy mozna poslugiwac sie innym dokumentem
    tozsamosci (ksiazeczka wojskowa, paszport etc.)

    Moze ktos przytoczyc odpowiedni fragment ustawy/kodeksu ?

    z uklonem
    Arystokrates.

  • 2. Data: 2004-03-27 16:20:09
    Temat: Re: dowod osobisty.
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > tozsamosci (ksiazeczka wojskowa, paszport etc.)
    >
    > Moze ktos przytoczyc odpowiedni fragment ustawy/kodeksu ?

    USTAWA z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych
    Art. 34.

    1. Osoba będąca obywatelem polskim i zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej
    jest obowiązana posiadać dowód osobisty:

    1) od ukończenia 18 roku życia,

    2) od ukończenia 15 roku życia, jeżeli pozostaje w stosunku pracy lub nie
    zamieszkuje wspólnie z osobami, pod których władzą rodzicielską lub opieką
    się znajduje, albo nie pozostaje pod władzą rodzicielską lub opieką.

    2. Osoba będąca obywatelem polskim ma prawo otrzymać dowód osobisty od
    ukończenia 13 roku życia.

    Art. 55.

    Kto:

    1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu osobistego,

    2) zatrzymuje cudzy dowód osobisty,

    3) nie zwraca dowodu osobistego w razie utraty obywatelstwa polskiego,

    4) nie zawiadamia o znalezieniu dowodu osobistego w przypadku, o którym mowa
    w art. 42 ust. 2,

    5) nie zwraca znalezionego dowodu osobistego w przypadku, o którym mowa w
    art. 42 ust. 3,

    podlega karze ograniczenia wolności do 1 miesiąca albo karze grzywny.

    pozdr

    P@wel

  • 3. Data: 2004-03-27 19:50:09
    Od: wampirek <w...@z...pl>

    w <news:c449lc$3kd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    P@wel napisał(a):

    > 1) uchyla się od obowiązku posiadania lub wymiany dowodu
    > osobistego,

    tak z ciekawosci: posiadania to znaczy mam wyrobiony i trzymam w domq,
    czy musze miec przy sobie?

    --
    pozdrawiam
    wampirek

  • 4. Data: 2004-03-27 19:58:47
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > tak z ciekawosci: posiadania to znaczy mam wyrobiony i trzymam w domq,
    > czy musze miec przy sobie?

    nie

    pozdr
    P@wel

  • 5. Data: 2004-03-27 20:20:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "wampirek" <w...@z...pl> napisał w wiadomości

    > tak z ciekawosci: posiadania to znaczy mam wyrobiony i trzymam w domq,
    > czy musze miec przy sobie?

    Nie ma obowiązku posiadania dowodu osobistego przy sobie. Po prostu czasem
    się przydaje. W skrajnym przypadku możesz zostać zatrzymany przez Policję
    tylko dla tego, że nie można ustalić Twojej tożsamości, a znalazłeś się w
    nieodpowiednim miejscu i nieodpowiednim czasie.

  • 6. Data: 2004-03-27 20:25:46
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "P@wel" <b...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c44mik$am6$1@nemesis.news.tpi.pl

    > nie

    Bardzo zwięzła i "twórcza" odpowiedź. Do czego
    odnosi się to "nie":
    1. mam wyrobiony i trzymam w domq
    2. musze miec przy sobie

    Więc co nie?

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Przychodzi facet do burdelu.

  • 7. Data: 2004-03-28 05:35:32
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > Więc co nie?

    bardzo zwiezle i tworcze pytanie. chyba jest wynikiem glebokiego
    przemyslenia. dla ulatwienia dalszych Twych przemyslen dodam, ze "wampirek"
    w swoim poscie przyjal pewne zalozenie, a nastepnie zadal jedno pytanie.
    zalozenie od pytania oddzielil przecinkiem.sadze, ze juz teraz nie bedziesz
    mial watpliwosci, do czego odnosilo sie moje "nie"

    pozdrawiam
    P@wel

  • 8. Data: 2004-03-28 06:28:21
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "P[małpa]wel" <b...@p...onet.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c45oc2$7gh$1@nemesis.news.tpi.pl

> [...]
    > jedno pytanie. zalozenie od pytania oddzielil przecinkiem.sadze, ze juz
    > teraz nie bedziesz mial watpliwosci, do czego odnosilo sie moje "nie"

    "Wampirek" zapytał:
    1. Ma wyrobiony, ale go nie nosi ze sobą.
    2. Ma wyrobiony i nosi go ze sobą.

    I oto Cię pytałem. Do którego z tych pytań odnosiło się
    Twoje "nie"?.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zło to jest właśnie to co popełniają inni.

  • 9. Data: 2004-03-28 07:06:40
    Od: "P@wel" <b...@p...onet.pl>

    > "Wampirek" zapytał:
    > 1. Ma wyrobiony, ale go nie nosi ze sobą.
    > 2. Ma wyrobiony i nosi go ze sobą.
    >
    > I oto Cię pytałem. Do którego z tych pytań odnosiło się
    > Twoje "nie"?.

    a jednak zadanie bylo za trudne. zapytaj lepiej wampirka, moze Ci wyjasni.
    a tak przy okazji, rozrozniasz zalozenie, przecinek i pytanie?dla mnie EOT.

    pozdr
    P@wel

  • 10. Data: 2004-03-28 10:56:46
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "wampirek" <w...@z...pl> napisał w wiadomości
    > w <news:c449lc$3kd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    > P@wel napisał(a):

    > czy musze miec przy sobie?

    Podaj mi choć jeden powód dla którego noszenie dowodu osobistego przy sobie
    jest uciążliwe lub inną przyczynę dla której dowód osobisty ma leżeć w
    szufladzie.

    Pozdr
    Krzysztof