  • 1. Data: 2004-03-27 14:35:44
    Temat: zakres zlecenia dla biegłego
    Od: "idi" <m...@i...pl>

    Mam pytanie
    Czy sędzia może sam zmienić zakres zlecenia dla biegłego (geodety). Miałem
    taką sytuację, że na rozprawie sędzia podał jakie biegły ma wykonać prace.
    Natomiast później biegły przychodzi z papierem i mówi że ma zupełnie inne
    zlecenie ze sądu. Czy to jest normalne, że strona dowiaduje się na miejscu
    co rzeczywiście biegły geodeta ma mierzyć.

    Sytuacja była jeszcze dziwniejsza, że sąd wyznaczył termin do wpłacenia
    zaliczki na biegłego i ta zaliczka nie została wpłacona,aż tu nagle po kilku
    miesiącach, gdy wydawalo się że sprawa upadła zjawia się biegły z
    zawiadomieniem i innym zleceniem.

    Będę wdzięczny za jakieś informacje
    idi

  • 2. Data: 2004-03-27 22:19:23
    Temat: Re: zakres zlecenia dla biegłego
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    sąd może zmienić swoje postanowienie
    i wyznaczyć zakres czynności dowodowej
    jeśli nie wpłaciliście zaliczki tzn że sąd podjął czynności z urzędu i
    rozsądzi o kosztach po zakończeniu procesu

  • 3. Data: 2004-03-28 15:03:44
    Od: "idi" <m...@i...pl>

    dzięki za informacje

    to strona wnosząca sprawę do sądu domagała się biegłego i ona miała opłacić
    zaliczkę.

    A czy to jest normalna procedura, że w toku jednej sprawy dwa razy występuje
    się o biegłych i dwukrotnie zmienia zakres zlecenia dla biegłego bez
    poinformowania strony pozwanej. Pytam dlatego gdyż wiem o tym że sędzia
    prowadzący sprawę jest znajomym adwokata strony powodowej i zachodzi
    podejrzenie załatwiania sprawy ponad wokandą. Tylko co z tego jak o tym
    wiem, ale nie jestem wstania udowodnić ich powiązań.