  • 1. Data: 2003-02-14 16:26:08
    Temat: dot.MINISERSTWA INFRASTRUKTURY
    Od: j...@o...pl

    Dzień dobry!
    15 lutego mija termin zapłaty pierwszej raty podatku drogowego za samochody
    dostawcze.
    Jestem posiadaczem pojazdu dostawczego m-ki fiat ducato o dopuszczalnej masie
    całkowitej (d.m.c.)3,5tony.Od 2002 roku użytkownicy takich pojazdów powinni
    odprowadzić podatek lokalny od środków transportowych zgodnie z Uchwałą Rady
    Miasta lub Gminy wydanej na podstawie Ustawy z dnia 12 stycznia 1991 o
    podatkach i opłatach lokalnych /z późniejszymi zmianami Dz.U. nr.9 poz.84 z
    2002r./ Od 01-01-2002r podstawę opodatkowania podatkiem od środków
    transportowych stanowi dopuszczalna masa całkowita,a nie jak wcześniej
    ładowność . Na podstawie art 8 w/w ustawy opodatkowaniu podatkiem od środków
    transportowych podlegają m.in.samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie
    całkowitej od 3,5 tony.Prawnicy twierdzą,że pojazd o d.m.c =3,5 tony też
    podlega opodatkowaniu /nie zgadzam się z tym ale nie to jest istotne /.Otóż na
    ten pojazd jak i jemu podobne zostało wydane świadectwo homologacji przez
    Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej nr 870-35 z dnia 22-07-1998r.W
    wyciągu z tego świadectwa /posiadam wyciąg/stwierdza się że masa własna tego
    pojazdu wynosi 1930 kg,dopuszczalna ładowność 1500kg a dopuszczalna masa
    całkowita 3500kg . Czyli netto +tara =bruto ale w tym przypadku jak widać nie
    zgadza się!!!!!!!!!!!!W znowelizowanych przepisach ruchu drogowego
    obowiązujących od 01-01-2003r stwierdza się,że:
    53) masa własna — masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem,

    olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego,/ 1930
    kg /

    54) dopuszczalna masa całkowita — sumę masy własnej oraz dopuszczalnej

    ładowności, / 3500kg według mnie suma tzn 1930kg+1500kg=3430kg/

    56) dopuszczalna ładowność — największą masę ładunku i osób, jaką może

    przewozić pojazd po drodze, /1500kg/

    Jestem przekonany ,że dodałem właściwie :masa wł.1930 kg+dopuszczalna
    ład.1500kg=dopuszczalna masa całkowita 3430kg/ nie jak napisane jest w
    świadectwie homologacji 3500kg i tak też jest zarejestrowany ten pojazd 3,5t.
    d.m.c. pojazdu wynosi 3,5t.jak wykazałem d.m.c. wynosi 3430 kg lecz zapis jest
    3,5t.Wysłałem zapytanie internetowe do Ministerstwa Infrastruktury na e-mail
    tj Departament Transportu Drogowego, lecz niestety nie otrzymałem odpowiedzi
    napisałem również list polecony ale odpowiedzi brak.Wiem że podatki należne
    muszą być zapłacone lecz jestem przekonany że w tym przypadku podatek nie
    powinien być odprowadzony!?
    Co mam zrobić w tej sprawie? jerot

  • 2. Data: 2003-02-15 08:02:02
    Temat: Re: dot.MINISERSTWA INFRASTRUKTURY
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jeśli minęło 60 dni od twojego listu do ministerstwa i nie otrzymałeś
    odpowiedzi to pisz do NSA. KPA w rękę lub na ekran
    http://www.rp.pl/prawo/doc/Kpa.html i do dzieła. Lektura w miarę łatwa

    Stan_Z

  • 3. Data: 2003-02-15 15:29:41
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Stan_Z wrote:
    > Jeśli minęło 60 dni od twojego listu do ministerstwa i nie otrzymałeś
    > odpowiedzi to pisz do NSA. KPA w rękę lub na ekran
    > http://www.rp.pl/prawo/doc/Kpa.html i do dzieła. Lektura w miarę łatwa

    i poczekaj na postanowienie o odrzuceniu skargi...

    KG

  • 4. Data: 2003-02-16 15:56:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> popełnił 15 lut 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:3E4E5CE5.4040206@poczta.onet.pl:

    > i poczekaj na postanowienie o odrzuceniu skargi...

    Dlaczego?

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2003-02-17 21:48:42
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    poreba wrote:

    > Dlaczego?

    a nie trzeba by najpierw złożyć zażalenia na bezczynność? tylko do kogo
    - też do ministra...? sam nie wiem

    KG

  • 6. Data: 2003-02-18 11:22:40
    Od: poreba <d...@p...com>

    Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> popełnił 17 lut 2003 na
    pl.soc.prawo utwór news:3E5158BA.2080208@poczta.onet.pl:

    > a nie trzeba by najpierw złożyć zażalenia na bezczynność? tylko do
    > kogo - też do ministra...? sam nie wiem
    No wlasnie, teraz juz lepiej,
    Twoja poprzednia odpowiedz nic pytajacemu nie pomogla,
    z tego co pamietam skargi na dzialalnosc ministra organem
    nadrzednym do ministra jest Prezes RM.
    I nie skarga tylko zazalenie art. 18, art.37 §1 kpa chyba beda wlasciwe
    A moze jednak bezp do NSA?

    --
    pozdro
    poreba