  • 41. Data: 2004-10-18 18:12:36
    Temat: Re: dostep do skrzynki pocztowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, kam wrote:

    > + Rodrig Falkenstein wrote:
    [...]
    > + > Jakie dobro prawne mogłoby zostać naruszone lub zagrożone przez otwarcie
    > + > skrzynek przez Administratora?
    > +
    > + Prawo adresata do (wyłącznego) korzystania z tej skrzynki, jedynie w celu
    > + otrzymywania korespondencji doręczanej przez uprawnione podmioty.

    Dwie sprawy:
    - rozumiem że pomijamy możliwość że administrator mógł występować
    za zgodą poczty (nie mam zdrowia odszukiwać osobno posta w którym
    ktoś WYKLUCZA taki fakt - no bo jak administrator nie może być
    przez pocztę upoważniony to listonosz też nie może)

    - poproszę o objaśnienie z czego wynika owo prawo adresata do
    wyłączności. Adresat jakąś umowę zawierał i stosownie płaci
    czy jakiś akt prawny tak stanowi ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 42. Data: 2004-10-18 18:22:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie widzialem nigdy stojaka na parasole, do którego by wlozyc parasol
    trzeba
    > sie wlamac dorobionym kluczem.
    > Innej drogi do otwarcia skrzynek pocztowych jak wlamanie NIE MA.

    Jest. Na przykład można dać na piwo listonoszowi, by przy okazji włożył. W
    wielu przypadkach można włożyć do skrzynki przez szczelinę drzwiczek. Ale to
    dyskusja akademicka i z problemem mało związana.

    Naruszenie tajemnicy korespondencji polega na zapoznaniu się z jej treścią
    przez osobę niepowołaną. Z faktu włożenia do skrzynki (w sposób dowolny)
    innej korespondencji fakt zapoznania się z już tam leżącą nijak nie wynika.

    Włamanie polega na otwarciu zamkniętego schowka i zabraniu z niego czegoś.
    To też z otwieraniem zamknięć i podrzucaniem czegoś związku żadnego nie ma.

    Tak więc pretensje jedynie może wnosić właściciel skrzynki - poczta. Ale
    wyjdzie najpewniej na wykroczenie pt. "używanie cudzej rzeczy", a i to
    cokolwiek naciągane. O wiele większe szanse powodzenia widzę, gdyby się
    udało ustalić sposób wkładania tej korespondencji do skrzynek.

    Możliwości jak pisałem jest kilka. Może dać w łapę listonoszowi. Wówczas
    można by zastosować znowelizowane przepisy o korupcji, bowiem działanie na
    szkodę Poczty dało by się dowieść. W końcu dostarczanie przesyłek darmowe
    nie jest. Było by to przestępstwo.

    Może posiadać dorobiony klucze, ale to zahacza o wykroczenie. Nie chce mi
    się szukać, ale zabronione jest posiadanie wytrychów kluczy i tego typ
    rzeczy przez osoby, którym to do zawodu potrzebne nie jest.

    Jeśli "włamuje" się nożem, czy śrubokrętem podważając, to ewentualnie
    uszkodzenie mienia na szkodę poczty, ale to wnioskowe i wykroczenie, bo
    straty nie przekroczą 250 zł najpewniej.

  • 43. Data: 2004-10-18 18:40:29
    Od: "SQLwysyn" <s...@v...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A napiszesz jakim to przestępstwem jest otworzenie skrzynki?

    Włamaniem. I naruszeniem tajemnicy korespondencji.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 44. Data: 2004-10-18 19:18:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    SQLwysyn wrote:
    > Włamaniem.

    A co to jest "włamanie"? Jaki przepis?

    KG

  • 45. Data: 2004-10-18 20:01:41
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2004 19:04:12 +0200, SQLwysyn <s...@v...pl> napisał:

    > Szczęka mi opadla.
    > I ktos taki smie zabierac glos na grupie prawnej.
    > Czy tu jest choc jedna osoba która ma zwiazek z prawem a nie 'zdaje jej
    > sie'?

    Jedna z takich osób jak mi się wydaje jestem ja. A czy Ty masz coś
    wspólnego z prawem czy tylko wypowiadasz się w oparciu o to co si się
    wydaje?

    > Dziekuje ci 'ekspercie', mozesz sie juz nie wypowiadac. Mam o tobie
    > wyrobiony poglad.

    Zastanawiam się właśnie czy dalsza dyskusja ze ścianą ma sens...

    --
    Falkenstein

  • 46. Data: 2004-10-18 20:07:42
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2004 20:40:29 +0200, SQLwysyn <s...@v...pl> napisał:

    > Użytkownik "kam" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Włamaniem. I naruszeniem tajemnicy korespondencji.

    Napewno się zdziwisz, ale włamanie się, jako pokonanie zabezpieczenia nie
    jest przestepstwem (chyba, że przy tym się coś zniszczy). Przestępstwem
    jest tylko kradzież z włamaniem - art 279 kk.

    A co do tajemnicy korespondencji... Uważasz ze "otwarcie" skrzynki narusza
    tajemnicę korespondencji?

    --
    Falkenstein