  • 1. Data: 2004-10-14 13:48:43
    Temat: dzielo w umowie o dzielo
    Od: IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm>

    Witam

    Czy moze byc dzielem "interpretacja przepisow x,y,z, ustawy a?" albo tez
    "pismo wyjasniajace w jaki sposob rozumiec przepis x"? Do tekiej
    interpretacji nie trzeba miec specjalnych uprawnien?

    I.

  • 2. Data: 2004-10-14 14:38:03
    Temat: Re: dzielo w umowie o dzielo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "IceManEk" <icemanfg@spam_poczta.fm> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem tak, z tym że w pierwszym przypadku musi jej dokonać osoba
    będąca radcą prawnym lub adwokatem. W drugim osoba nie będąca zawodowym
    prawnikiem może takie pismo na przykład przepisać. Bo jego zredagowanie
    będzie również udzieleniem płatnie pomocy prawnej.

  • 3. Data: 2004-10-14 17:29:37
    Od: IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in news:ckm5lb$i7m$1
    @inews.gazeta.pl:

    > U?ytkownik "IceManEk" <icemanfg@spam_poczta.fm> napisa? w wiadomości
    >
    > Moim zdaniem tak, z tym ?e w pierwszym przypadku musi jej dokona? osoba
    > b?dąca radcą prawnym lub adwokatem. W drugim osoba nie b?dąca zawodowym
    > prawnikiem mo?e takie pismo na przyk?ad przepisa?. Bo jego zredagowanie
    > b?dzie równie? udzieleniem p?atnie pomocy prawnej.

    W uzasadnieniu wyroku Trybunalu Konstytucyjnego z 26.11.2003 OTK-A
    2003/9/97 mozna przeczytac ze udzielanie pomocy prawnej nie jest ustawowo
    zagwarantowane li tylko dla radcow prawnych czy adwokatow z powodu zbyt
    szerokiego ujecia pojecia "pomocy prawnej" w ustawach korporacyjnych oraz
    braku uregulowan podobnych do przepisow ustaw o doradcach podatkowych czy
    ustawy o notariacie (ktore wyraznie okreslaja jakie czynnosci sa
    zastrzezone dla tych zawodow) W zwiazku z tym pomocy prawnej moze udzielac
    kazdy (nawet nieprawnik).

    I.

  • 4. Data: 2004-10-14 19:16:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > W zwiazku z tym pomocy prawnej moze udzielac
    > kazdy (nawet nieprawnik).

    Pytanie, czy również odpłatnie?

  • 5. Data: 2004-10-14 21:08:05
    Od: IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote in news:ckmmdd$3af$4
    @inews.gazeta.pl:

    > Pytanie, czy równie? odp?atnie?

    To chyba zadna roznica. w uzasadnieniu wyroku nie ma zadnego rozroznienia.
    Poza tym dziala juz pare przedsiebiorstw trudniacych sie poradami prawnymi
    prowadzonych przez magistrow prawa.Nawet reklamy maja:)
    Swoja droga kierunek ten wydaje mi sie sluszny. Adwokaci i radcy i tak maja
    zapewniony chleb bo przed sadem moga wystepowac tylko oni a ludzie
    biedniejsi maja mozliwosc uzyskania porady ktora nie spowoduje ze beda
    przez 2 miesiace glodowac z powodu wydania na takowa porade wszystkich
    pieniedzy (choc oczywiscie pewnie pojawi sie mnostwo osob srednio znajacych
    sie na prawie (ale wsrod radcow tez takie osoby sa))

    I.

  • 6. Data: 2004-10-14 22:15:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    znajacych
    > sie na prawie (ale wsrod radcow tez takie osoby sa))

    Ja nie twierdzę, ze to zły kierunek. Po prostu wydaje mi się, że sprzeczny z
    prawem. ale nie śledzę na bieżąco. To orzeczenie na przykład mnie
    zaskoczyło.

  • 7. Data: 2004-10-14 23:56:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    IceManEk wrote:
> [...]
    > "pismo wyjasniajace w jaki sposob rozumiec przepis x"? Do tekiej
    > interpretacji nie trzeba miec specjalnych uprawnien?

    Najładniej będzie IMHO brzmiał "napisanie artykułu komentującego przepis
    x z ustawy a" :)

    Napisanie pojedynczego artykułu to wykonanie dzieła - z tym chyba nawet
    najbardziej fanatyczny kontroler skarbowy nie będzie dyskutował :)

  • 8. Data: 2004-10-16 19:18:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:

    >+ Użytkownik "IceManEk" <icemanfg@spam_poczta.fm> napisał w wiadomości
    >+ news:Xns9582A0DC79303icemanfgpocztafm@213.180.128.20
    >+
    >+ Moim zdaniem tak

    A ja się sprzeciwiam :]
    Formalne rozwiązanie zapodane przez Andrzeja to co innego ;),
    ale "interpretacja" to przecież WPROST czynność prawna.
    A *najczęściej* spotykane problemy interpretacyjne "czy
    to dzieło czy zlecenie" dotyczą *usług* - które są klasyfikowane
    do zleceń *pośrednio*, przez "nieopisane gdzie indziej"
    oraz przez "stosuje się" (art. 750 KC).
    Ale "czynność prawna" jest właśnie WPROST zleceniem !

    A powiedzieć że to NIE czynność prawna się nie odważysz bo
    sam wyliczyłeś jakie to uprawnienia trzeba mieć ;)
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2004-10-17 20:33:38
    Od: IceManEk <icemanfg@spam_poczta.fm>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote in
    ezjan.zabrze.pl:

    > A ja si? sprzeciwiam :]
    > Formalne rozwiązanie zapodane przez Andrzeja to co innego ;),

    Czyli "napisanie artykulu komentujacego" jest dzielem?
    A propos mojego rozwiazania "pisemna interpretacja" stawia nacisk na
    fizyczna rzecz (jakies pare paredziesiat zdan fizycznie istniejacych na
    papierze)wiec moze moze byc dzielem?

    I.

  • 10. Data: 2004-10-17 20:48:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    IceManEk wrote:

> [...]
    > A propos mojego rozwiazania "pisemna interpretacja" stawia nacisk na
    > fizyczna rzecz (jakies pare paredziesiat zdan fizycznie istniejacych na

    Lepiej zrób z tego artykuł komentujący - do artykułu nie ma się jak
    przyczepić. Dzieło jest bezspornie i podpada jeszcze pod prawo
    autorskie, więc płacisz tylko 50%, a nie 80%, podstawy opodatkowania.

    A artykuł może być do wewnętrzengo builetynu informacyjnego firmy
    zamawiajacej dzieło.