    From: A_Zet <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dostałam wulgarnego emaila od ucznia
    Date: Thu, 12 Jun 2003 07:54:41 +0200

    Dnia Thu, 12 Jun 2003 07:18:33 +0200, "Klio"
    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Użytkownik A_Zet <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    >napisał:s...@4...com.
    ..

> [...]
    >może.................
    >przykład : Jedna z nauczycielek w pewnym gimnazjum ( sprawa mi znana osobiś
    >cie a nie ze słyzenia) nie reagowała na głupie docinki i straszenie ze stron
    >y uczniów na zasadzie " lepiej ugryżć się w język" aż jeden uczeń ją pobił
    >(prywatnie, niepublicznie w ciemnym zaułku). Nauczycielka nie zareagowała a
    >sprawa wyszła na jaw bo uczeń się "pochwalił" swoim kolegom w szkole, ze nau
    >czycielce przyłożył.
    >
    >Wydaje mi sie, ze należy ostro reagować na każde przejawy agresji - też słow

    Nie uwazam.

    Uwazam, ze nauczyciel jest p r z e d u c z n i e m zobowiazany do
    zachowania godnosci wlasnej. Dlaczego do jednego nauczyciela
    gowniarze pisza obrazliwe maile, zas do innych nie? Nie da sie
    skwitowac tego prostym stwierdzeniem, ze uczen jest winien, bo...
    i tu znajdziemy tysiac i jeden powodow.

    Zwroc laskawie uwage, ze zarowno Ty, jak i Beata
    e s k a l u j e c i e konflikt suponujac, ze skonczy sie na
    pistolecie (Beata) lub na pobiciu (Ty). Tak nie wolno, nauczycielka
    jest ostatnia osoba, ktora ma sie zachowywac jak maglarka. Niestety,
    inicjujacy post Beaty daje sporo do myslenia o samej autorce.
    A mlodziez jest bezwzgledna (i takie jej wilcze prawo) - gdy dostrzeze
    slabosc nauczyciela, wykorzysta ja. Nauczyciel ma wychowywac, tak,
    ale proces wychowawczy ma sie odbywac w atmosferze godnosci,
    szczegolnie godnosci wlasnej nauczyciela a nie magla. Szacunku nie
    wzbudzi nauczyciel drukujacy otrzymane maile, wzbudzi po prostu gromki
    smiech.

    Sprawa sie nadaje co najwyzej do wezwania rodzicow gowniary i natarcia
    im uszu - ale w cztery oczy, w y l a c z n i e nauczyciel-rodzic, a
    juz absurdalne (dla mnie) szukanie drogi prawnej na zaspokojenie
    swojego poczucia honoru naruszonego w korespondencji
    p r y w a t n e j jest kolejnym przejawem eskalacji problemu.
    Poddajacy w watpliwosc kwalifikacje pedagogiczne nauczyciela.
    Pisze: najwyzej - bo zywie niejakie obawy odnosnie do znalezienia
    zrozumienia u rodzicow t a k i e j uczennicy... Ale o tym powinien
    wiedziec nauczyciel zanim wezwie rodzica. :-)

    O wlasna godnosc nauczyciel powinien zaczac dbac jeszcze przed
    pojsciem na studia kierunkowe...

    I bardzo prosze nie wmawiac we mnie, ze usprawiedliwiam, badz
    rozgrzeszam w jakis sposob postepek tej rozwydrzonej pannicy - jedno
    (postawa nauczyciela) z drugim (postawa ucznia) nie ma nic wspolnego.
    Dla mnie, czlowieka dosc wiekowego (66) niektore wypowiedzi sa po
    prostu glupie. Szczegolnie ta nawolujaca do wydrukowania i
    upublicznienia p r y w a t n e j korespondencji i powiadamiania
    prokuratora.

    --
    Adek