  • 1. Data: 2009-04-23 12:24:40
    Temat: doręczenie wyroku niezaocznego
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    Czy to nie lekki nonsens, że jedyną wygodną możliwością dowiedzenia
    się, jaki był wyrok i otrzymania go w domu, jeśli nie jest to wyrok
    zaoczny jest wysłanie wniosku o uzasadnienie? (Na wszelki wypadek
    należy wysyłać po każdym posiedzeniu, nigdy nie wiadomo na którym
    wyrok zostanie wydany :)

  • 2. Data: 2009-04-23 12:26:16
    Temat: Re: doręczenie wyroku niezaocznego
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:
> [...]
    > zaoczny jest wysłanie wniosku o uzasadnienie? (Na wszelki wypadek
    > należy wysyłać po każdym posiedzeniu, nigdy nie wiadomo na którym

    Można dowiedzieć się telefonicznie, czy wyrok został wydany. Ponadto
    nie ma chyba przeszkód, aby otrzymać odpis wyroku bez uzasadnienia.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-23 12:29:58
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Kwi, 14:26, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Można dowiedzieć się telefonicznie, czy wyrok został wydany. Ponadto
    > nie ma chyba przeszkód, aby otrzymać odpis wyroku bez uzasadnienia.

    W jakimż to trybie? Który art. kpc?

    Bo telefonicznie to wybacz, ale to jednak zbyt poważne sprawy.

  • 4. Data: 2009-04-23 12:34:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > W jakimż to trybie? Który art. kpc?

    Może zacznij szukać "od tyłu"

    ustawa o kosztach sądowych w sprawach cywilnych

    art. 77
    1. Opłatę od wniosku o wydanie na podstawie akt:

    1) poświadczonego odpisu, wypisu lub wyciągu,

    2) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem prawomocności,

    3) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem wykonalności,

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-04-23 12:44:49
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Kwi, 14:34, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > 2) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem prawomocności,
    >
    > 3) odpisu orzeczenia ze stwierdzeniem wykonalności,

    eeee.. czyli trzeba płacić, jeszcze może iść do sekretariatu odebrać
    pismo, a tu bezstresowo dostaję do domu za darmo (tylko list na
    poczcie wysyłam).

  • 6. Data: 2009-04-23 12:46:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    przypadek pisze:

    > eeee.. czyli trzeba płacić, jeszcze może iść do sekretariatu odebrać
    > pismo, a tu bezstresowo dostaję do domu za darmo (tylko list na
    > poczcie wysyłam).

    Co dostajesz za darmo? Uzasadnienie wyroku?

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-04-23 13:25:53
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 23 Kwi, 14:46, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Co dostajesz za darmo? Uzasadnienie wyroku?

    No akurat miałem nosa :)

    Art 4 ustawy o kosztach
    3. Nie pobiera się opłaty od wniosku o sporządzenie uzasadnienia oraz
    doręczenie
    odpisu orzeczenia z uzasadnieniem, zgłoszonego w terminie tygodniowym
    od
    dnia ogłoszenia sentencji.

    Chyba ktoś był cięty na sędziów, że wymyśłił mechanizm dodający im
    zbędnej pracy (bo często strona po prostu chciałaby się dowiedzieć,
    jaka jest sentencja wyroku).

  • 8. Data: 2009-05-02 02:05:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    przypadek pisze:

    > Chyba ktoś był cięty na sędziów, że wymyśłił mechanizm dodający im
    > zbędnej pracy (bo często strona po prostu chciałaby się dowiedzieć,
    > jaka jest sentencja wyroku).

    Ta ogłoszona, a ta napisana czasami się zauważalnie różnią ;->

  • 9. Data: 2009-05-02 08:58:21
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Ta ogłoszona, a ta napisana czasami się zauważalnie różnią ;->

    Sentencje się różnią???

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl

  • 10. Data: 2009-05-02 11:14:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Roman Rumpel pisze:

    > Sentencje się różnią???

    Uzasadnienie wyroku - nagraj kiedyś wyrok ustny, a potem porównaj to z
    otrzymanym uzasadnieniem na piśmie.

    Mogą pojawić się pewne różnice - jak np. niezbyt zorientowana w prawie
    sędzia stwierdza, że jak ktoś nie znający prawa każe Ci coś robić, to
    nawet jeśli nie ma prawa tego żądać, to należy się go słuchać "żeby nie
    zaogniać sytuacji", a potem się skapuje, że palnęła głupotę i stara się
    to inaczej uzasadnić.