  • 1. Data: 2008-01-03 01:57:45
    Temat: Zakup samochodu a podatek??
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Witam!

    Moja mama jest jako osoba fizyczna wlascicielem jednego samochodu i
    wspolwlascicielem dwoch kolejnych. Zamierza kupic czwarty samochod i obawia
    sie, ze nabywajac ten czwarty samochod bedzie musiala zaplacic podatek. Cos
    takiego mama mi powiedziala i zlecila sie dowiedziec, czy to prawda. Wiem -
    post brzmi troche idiotycznie, nawet nie wiem dokladnie o co pytac. Czy od
    czwartego samochodu placi sie w Polsce jakis szczegolny podatek? :)

    Dzieki i pozdrawiam!

    --
    Jan-xx

  • 2. Data: 2008-01-03 02:12:58
    Temat: Re: Zakup samochodu a podatek??
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jan-xx wrote:
> [...]
    > post brzmi troche idiotycznie, nawet nie wiem dokladnie o co pytac. Czy od
    > czwartego samochodu placi sie w Polsce jakis szczegolny podatek? :)

    Nie.

  • 3. Data: 2008-01-03 09:25:30
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > takiego mama mi powiedziala i zlecila sie dowiedziec, czy to prawda.
    > Wiem - post brzmi troche idiotycznie, nawet nie wiem dokladnie o co pytac.
    > Czy od czwartego samochodu placi sie w Polsce jakis szczegolny podatek? :)

    Owszem - czwarte OC. Jeśli myślisz w pierwszym odruchu, że żartuję "bo to
    przecież oczywiste" to zastanów się po co mamie 4 OC jeśli jest w stanie
    prowadzić jednocześnie tylko jeden samochód. Są mądre państwa gdzie OC
    przynależy do kierowcy.

  • 4. Data: 2008-01-03 09:29:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    William pisze:

> [...]
    > to przecież oczywiste" to zastanów się po co mamie 4 OC jeśli jest w
    > stanie prowadzić jednocześnie tylko jeden samochód. Są mądre państwa

    Co ma swoje wady: małżeństwo wraz z teściami musi płacić 6 OC, jeśli
    wszyscy kierują jednym samochodem ;)

    A tak poważnie to mądre państwa OC obowiązkowego nie mają - tak OT.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-01-03 10:36:20
    Od: Paweł <b...@m...com>

    > A tak poważnie to mądre państwa OC obowiązkowego nie mają - tak OT.

    Gdzie tak jest?

    --
    Paweł
    wszytkie posty z yahoo.com, lycos.com, gmail.com i googlemail.com kasuję

  • 6. Data: 2008-01-03 11:14:32
    Od: "lublin" <b...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gdzie tak jest?
    na ukrainie?

    Adam

  • 7. Data: 2008-01-03 13:30:24
    Od: "karkow" <k...@o...pl>

    "Jan-xx" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > prawda. Wiem - post brzmi troche idiotycznie, nawet nie wiem dokladnie o
    > co pytac. Czy od czwartego samochodu placi sie w Polsce jakis szczegolny

    jakis szczegolny to on nie jest, taki jak przy kupnie kazdego auta - podatek
    od czynnosci cywilnoprwnych (pcc), 2% wartosci auta. Teraz placi chyba
    kupujacy, kiedys mozna bylo uzgodnic ze sprzedajacym kto podatek placi. Jest
    tak na pewno przy zakupie auta na rynku wtornym, co z zakupem u dilera - nie
    wiem.
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-01-03 13:36:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    karkow pisze:

> [...]
    > chyba kupujacy, kiedys mozna bylo uzgodnic ze sprzedajacym kto podatek
    > placi. Jest tak na pewno przy zakupie auta na rynku wtornym, co z

    U dilera PCC się nie płaci, bo konieczność opłaty tego podatku nie
    zachodzi jeśli przynajmniej jedna ze stron jest opodatkowana podatkiem
    od towarów i usług, czyli VAT (art. 2 ustawy o PCC).

  • 9. Data: 2008-01-03 21:36:00
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

> [...]
    > przecież oczywiste" to zastanów się po co mamie 4 OC jeśli jest w stanie
    > prowadzić jednocześnie tylko jeden samochód. Są mądre państwa gdzie OC

    A gdzie tak jest? Chetnie rozwazylbym "przeniesienie" swoich samochodow do
    takiego kraju. Osobiscie znam jeszcze bardziej niesprawiedliwy system
    ubezpieczeniowy niz w Polsce - wystepuje on w UK, gdzie OC jest przypisane i
    do konkretnego kierowcy, i do konkretnego samochodu.

    Pozdrawiam!

    --
    Jan-xx