  • 11. Data: 2003-06-05 17:05:14
    Temat: Re: domeny w NASK'u a prawo o znakach towarowych
    Od: "Hitower" <b...@i...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bblifh$2fc$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A próbowałeś zrobić podejście w bieżącym roku po zmianie
    > regulaminu?
    >
    > pozd.Pix

    Niestety nie próbowałem - zarejestrowałem inną domenę
    Żałuję, że nie starałem się wyjaśnić sprawy, tylko odpuściłem po otrzymaniu
    odmownej decyzji dotyczącej rejetracji domeny.
    Z ciekawości może złożę jeszcze raz wniosek.

    Pozdrawiam
    Hitower

  • 12. Data: 2003-06-05 17:39:43
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > W literaturze przedmiotu za konflikty typowe uważa się przypadki kolizji
    > między oznaczeniami zarejestrowanymi w charakterze znaku towarowego i
    > podobnymi do nich domenami w adresach stron WWW (J. Barta, r. Markiewicz,
    > Internet a prawo). Chodzi mianowicie o sytuacje, w których jeden podmiot
    > jest uprawniony z tytułu rejestracji znaku towarowego, a drugi podmiot ma
    > przedmiotowy adres domenowy, składający się z oznaczenia identycznego bądź
    > podobnego.
    (...)

    art.158
    "Uprawniony z prawa ochronnego na znak tow. nie może zakazać
    posługiwania się przez inną osobę nazwą, pod którą prowadzi ona
    DG, jeżeli nazwa ta nie jest używana w charakterze oznaczenia
    towarów będących przedmiotem tej działalności i nie zachodzi
    możliwość wprowadzania odbiorców w błąd..."

    Nie wiem jak dokładnie wygląda Twoja sytuacja, ale w sumie są
    to nieco skomplikowane sprawy i zaiste nie wyobrażam sobie aby
    jakiekolwiek decyzje w tej materii miał podejmować przypadkowy
    gostek w NASKu.
    Jeśli pojawia się jakiś spór, to od tego jest sąd a nie NASK.

    Pix

    Rejestracja znaku towarowego uchodzi za najpewniejszy sposób
    > zagwarantowania jego ochrony prawnej. Na podstawie rejestracji uprawniony
    > otrzymuje wyłączność na używanie znaku towarowego. Treść tego prawa
    została
    > określona w przepisach artykułów 13 i 19 ustawy z dnia 31 stycznia 1985 r.
    > znakach towarowych (DzU 1985, nr 5, poz. 17 z późn. zm.) ("u.z.t.").
    Znakiem

  • 13. Data: 2003-06-05 17:41:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    otrzymaniu
    > odmownej decyzji dotyczącej rejetracji domeny.
    > Z ciekawości może złożę jeszcze raz wniosek.

    Daj znać co z tego wyniknie, bo to w sumie ciekawe czy wraz
    z nowym regulaminem NASK się trochę ucywilizował czy też nie.

    Pix

  • 14. Data: 2003-06-05 19:36:27
    Od: "Cook" <c...@2...pl>

> [...]
    > gostek w NASKu.
    > Jeśli pojawia się jakiś spór, to od tego jest sąd a nie NASK.

    No właśnie dlatego drąże ten wątek, bo sady znają się na tym jak dziadki na
    komputerach (może się to kiedyś zmieni, daj boże). NASK wykożystuje swoją
    pozycję poprzez stonę "sądu"na stronie http://www.arbitraz.pl/ . Gdy
    rozmawiałem z człowiekiem z BOK'u opisując sytuację, obiecał, że "pan
    mecenas" zadzwoni. To było dwa miesiące temu (nie wspomnę, że się
    dopominałem). Wracając do tematu NASK daje domeny jak leci, zarabiając na
    własnych ewentualnych błędach, a pewna firma wykorzystuje znak towarowy
    cieszący się wielodziesiecioletnim zaufaniem (robiąć pieniądze lub nie, ale
    napewno psując dobre imię naszej firmie, a właściwie organizacji). Żeby było
    jeszcze śmieszniej nie mam mozliwości ustalenia personaliów bo dane WHOIS są
    dla tej domeny zastrzeżone. A NASK może się tym zająć za drobną kwotę 2500
    (pewnie to kwota netto jak znam życie)
    A ile kosztuje wniesienie sprawy do zwykłego sądu? No ja się nie orientuję
    I kolejne pytanie kto przyjmie wniosek skoro nie ma winnego bo NASK nie
    powie, kto jest w posiadaniu?
    Ufff. temat rzeka...

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2003-06-06 00:30:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > No właśnie dlatego drąże ten wątek, bo sady znają się na tym jak dziadki
    na
    > komputerach (może się to kiedyś zmieni, daj boże).

    To pewnie racja, ale stąd właśnie koncepcja arbitrażu.

> [...]
    > rozmawiałem z człowiekiem z BOK'u opisując sytuację, obiecał, że "pan
    > mecenas" zadzwoni. To było dwa miesiące temu (nie wspomnę, że się

    Ja na Twoim miejscu raczej nie liczyłbym na "człowieka z BOKu" tylko
    starał się znaleźć kogoś kompetentnego na własna rękę.

    > Wracając do tematu NASK daje domeny jak leci, zarabiając na
    > własnych ewentualnych błędach,

    Powracasz do błędów, których tutaj IMHO nie ma.
    NASK zapewnia obsługę czysto techniczną dokonując wpisów
    na swoich DNSach - aż tyle i tylko tyle.
    To powszechna praktyka gdyz jeszcze nigdy nie czytałem aby
    np. dla domen .com ktokolwiek zgłaszał jakieś problemy z rejestracją
    związane z kwestią znaków tow.

    > (..). Żeby było
    > jeszcze śmieszniej nie mam mozliwości ustalenia personaliów bo dane WHOIS

    > dla tej domeny zastrzeżone.

    Zapewne osoba fizyczna.

    > I kolejne pytanie kto przyjmie wniosek skoro nie ma winnego bo NASK nie
    > powie, kto jest w posiadaniu?
    > Ufff. temat rzeka...

    Winnego nie ma bo jeszcze nikt nie został za takiego uznany - na razie
    może być tylko podejrzany ;-)
    Nie wiem jak, ale ta kwestia chyba musi byc jednak jakos rozwiązana.
    Pytałeś gdzies o to?

    > Pozdrawiam

    Ja również
    Pix

  • 16. Data: 2003-06-06 15:20:44
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

> [...]
    na
    > komputerach (może się to kiedyś zmieni, daj boże). NASK wykożystuje swoją

    Chcialem tylko poinformowac, ze oficjalna strona Sadu Polubownego ds Domen
    Internetowych znajduje się pod adresem:
    http://www.arbitraz.piit.org.pl
    Jest to Sad Polubowny przy Polskiej Izbi Informatyki i Telekomunikacji.
    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl
    Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, Glowny Konsultant |
    http://www.piit.org.pl