  • 1. Data: 2003-06-03 18:15:19
    Temat: Wady umowy kupna/sprzedazy samochodu ?
    Od: yaphoto <y...@p...fm>

    Witam,

    sytuacja w skrocie:

    maj`2002
    - zaplacilem znajomemu za auto, stary gruchot za 2500 zl
    sporzadzilismy umowe k-p, obydwa egz. podpisane ale bez daty, ktora to
    miala byc dopisana pozniej,

    powodem nie wpisania daty bylo to, ze nie chcialem wtedy rejestrowac
    auta na siebie i umowilismy sie, ze zrobimy to pozniej a do tego czasu
    auto bylo oficjalnie jego a uzyczone mnie (oplacalem za niego OC,
    robilem przeglady etc.)

    czerwiec`2003
    - nastapil dlugi okres bez kontaktu, po czym dzisiaj dowiedzialem sie
    ze znajomy w miedzyczasie dopisal sobie jakas tam date na jego
    egzemplarzu umowy i wyrejestrowal auto jeszcze w roku ubieglym

    w chwili obecnej mam w reku niedatowana kopie umowy i problem,
    oficjalnie nie dokonalem formalnosci zarejstrowania auta i oplacenia
    podatku w US

    Jak to prawnie teraz wyglada? W US spotka mnie jakas grzywna?
    Podatek byl liczony od 2500 zl wiec z odsetkami nie tak duzo (jesli na
    tym mialo by sie tylko skonczyc).

    Znajomy sie na mnie wypial i zostawil mnie z tym problemem a nie
    poinformowal mnie o wyrejstrowaniu auta bo byl na mnie za cos tam
    obrazony.

    Czy ta umowa nie ma czasem wady prawnej? W koncu nie sa to 2
    jednobrzmiace egzemplarze (data miala byc wpisana recznie) a u mnie
    daty po prostu fizycznie nie ma.

    Z gory dzieki za jakies sugestie.

    Pozdrawiam
    y.