  • 1. Data: 2005-07-13 08:03:42
    Temat: prawo a domeny
    Od: "KACPER" <k...@c...pl>

    Witam,
    Mam do Was pytanie.
    Jest sobie bardzo duzo, ogolnoswiatowa firma o nazwie "firma&firma", ktora
    ma strone www o adresie www.firma.pl, www.firma.com i tak dla wiekszosci
    krajow.
    Jednak domena www.firma.org nie byla zarejestrowana.
    Zarejestrowalem domene www.firma.org na siebie.

    Czy jezeli zrobie strone www.firma.org na ktorej tresci zamieszcze linki do
    stron firm konkurencyjnych dla firma&firma to grozi mi jakies
    niebezpieczenstwo prawne ze strony firma&firma ?

    w zasadzie to ich wina, ze nie zarejestrowali domeny org a ja moge przeciez
    robic sobie na mojej wtronie co mi sie zywnie podoba. Czy nie ?

    Bede wdzieczny za wszelkie informacje

    KACPER

  • 2. Data: 2005-07-13 08:10:21
    Temat: Re: prawo a domeny
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    KACPER napisał(a):
    > Jest sobie bardzo duzo, ogolnoswiatowa firma o nazwie "firma&firma", ktora
> [...]

    Nic dziwnego, są firmą komercyjną, nie organizacją.

    > Zarejestrowalem domene www.firma.org na siebie.

    Nie ma problemu, możesz z niej korzystać, jeśli nie będziesz jej używał
    w sposób łamiący prawa firmy do nazwy. To znaczy działalność nie może
    się pokrywać z polami działalności firmy określonymi przy rejestrowaniu
    nazwy.

    > Czy jezeli zrobie strone www.firma.org na ktorej tresci zamieszcze linki do
    > stron firm konkurencyjnych dla firma&firma to grozi mi jakies
    > niebezpieczenstwo prawne ze strony firma&firma ?

    Stracisz domenę na 100%. W najgorszym razie zapłacisz jeszcze
    odszkodowanie, koszty procesu i koszty adwokatów poniesione przez firmę.

    Ależ proszę.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-13 08:18:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > pokrywać z polami działalności firmy określonymi przy rejestrowaniu nazwy.

    chyba ze nazwa jest zastrzezona.

    (patrz microsoft.pl)

    P.

  • 4. Data: 2005-07-13 08:19:21
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Czy jezeli zrobie strone www.firma.org na ktorej tresci zamieszcze linki do
    > stron firm konkurencyjnych dla firma&firma to grozi mi jakies
    > niebezpieczenstwo prawne ze strony firma&firma ?

    Wiesz do czego sluzy domena .org ??? Przynajmniej teoretycznie ?

  • 5. Data: 2005-07-13 08:33:39
    Od: "KACPER" <k...@c...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@S...op.pl> napisał w wiadomości

    > Wiesz do czego sluzy domena .org ??? Przynajmniej teoretycznie ?

    Tak,
    organizacje non profit.
    Ja nie chce na tej stronie zrobic strony jakiejkolwiek firmy.
    Chce tam po prostu zamiescic informacje, ze byc moze ogladajacy szuka tez
    innych stron z tej brazny.
    Cos w styl
    Maybe you are looking for: www.drugafirma.com

    Jezeli tak nie mozna to jak sprawa wyglada z domena info ?
    Czy na stronie www.firma.info moge zamiescic informacje na temat innych
    insniejeacych firm zajmujacych sie podobna tematyka ?

    pozdrawiam,
    KACPER

  • 6. Data: 2005-07-13 09:22:50
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > chyba ze nazwa jest zastrzezona.
    >
    > (patrz microsoft.pl)

    To akurat zły przykład. Ta domena została przejęta przez Micorosoft
    tylko dzięki procedurom (przekroczenie jakiegoś terminu przez
    poprzedniego właściciela, w sieci znajdziesz na pewno dokładniejszy
    opis), ale przez lata działała legalnie, bo jej dysponent sprzedawał
    zioła, czyli nie działał w dziedzinie, w której nazwa jest zastrzeżona.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-07-13 09:25:00
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

> [...]
    > Ja nie chce na tej stronie zrobic strony jakiejkolwiek firmy.
    > Chce tam po prostu zamiescic informacje, ze byc moze ogladajacy szuka tez

    Nie możesz tak zrobić. Bo wykorzystujesz zastrzeżoną nazwę do reklamy
    konkurencyjnych firm działających w tej samej branży, co właściciel nazwy.

    > Jezeli tak nie mozna to jak sprawa wyglada z domena info ?
    > Czy na stronie www.firma.info moge zamiescic informacje na temat innych
    > insniejeacych firm zajmujacych sie podobna tematyka ?

    Nie ma znaczenia rodzaj domeny.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 8. Data: 2005-07-13 09:59:20
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    KACPER <k...@c...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
> [...]
    > Czy na stronie www.firma.info moge zamiescic informacje na temat
    > innych insniejeacych firm zajmujacych sie podobna tematyka ?

    Czy Ty coś do nich masz osobistego? Jeśli tak to wytocz im sprawę, zażądaj
    odszkodowania itp. Jeśli nie masz takiej możliwości, to siedź cicho i
    zapomnij o głupich pomysłach, które z całą pewnością skonczą się tym, ze to
    Ty będziesz pozwanym i na 99% przegrasz.

    Nie kombinuj z domenami. "firma" jest chroniona. Uzywanie w dowolny sposób
    .info .org/whatever jest używaniem, jezeli dotyczy tego samego zakresu
    działalności - jest naruszeniem praw "firmy". Dodatkow, jeżeli, jak piszesz
    jest to tak znana firma, to może się pokusić o wykazanie, ze nawet uzywanie
    do innych rzeczy jest pasożytnictwem. No, ale Ty wprost chcesz im krzywdę
    robić.

    Wyluzuj

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 9. Data: 2005-07-13 10:49:30
    Od: "KACPER" <k...@c...pl>

> [...]
    > uzywanie do innych rzeczy jest pasożytnictwem. No, ale Ty wprost chcesz im

    He He - nie no jestem wyluzowany. Ja nic do tej firmy nie mam. Nawet uwazam,
    ze z calej trojki jest najlepsza w swojej branzy tyle, ze poczulem mozliwosc
    zarobienia kasy na sprzedazy tej domeny skoro oni omylnie (jak podejzewam)
    tego nie zrobili.
    Ot to wszystko

    KACPER

  • 10. Data: 2005-07-13 10:57:17
    Temat: domeny .org i ich uzywanie do celow komercyjnych
    Od: BartekK <s...@d...org>

    KrzysiekPP napisał(a):
    > Wiesz do czego sluzy domena .org ??? Przynajmniej teoretycznie ?
    a tak wlasnie z innej bezczki chcialem sie spytac - czy ktos sie
    przyczepi gdy wykorzystam domene .org (ktora jakistam czas uzywam
    "prywatnie") do celow komercyjnych?
    Bo mam ten drut.org - kupe ludzi juz mnie z ta nazwa kojarzy, zakladam
    dzialanosc (ogolnie- zwiazana z drutami ;) ) i wrecz chcialbym wprost
    nazwac tak firme jak moja domena... czy ktos slyszal zeby z tego byly
    kiedys jakies klopoty ?

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098