  • 11. Data: 2007-08-02 20:53:12
    Temat: Re: domena internetowa "odzyskanie"
    Od: Circulus V. <b...@n...polbox.com>

    On Thu, 02 Aug 2007 19:52:37 +0200, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:

    >to moze czas, zebys sie dowiedzial, czy w polsce rzadza bandziory i
    >mafia:
    >http://www.micr0soft.pl/

    Dzięki. Komentować nie będę ("po co pisać, wszystko jasne").
    Pewnym pocieszeniem jest jedynie to, że za poprzednich okupacji było jeszcze
    gorzej (odbierali nie tylko własność, ale i życie).

    --
    Pozdrawiam, Bogdan.

  • 12. Data: 2007-08-03 08:39:02
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 19:52:37 +0200, Cyb napisał(a):

    > to moze czas, zebys sie dowiedzial, czy w polsce rzadza bandziory i
    > mafia:
    > http://www.micr0soft.pl/
    >
    > i na przyszlosc zapamietaj sobie dobrze: prawo jest po to, zeby gnoic
    > maluczkich - wielkich ono nie obowiazuje

    Maluczkich cwaniaków którzy robią wokół siebie szum obszczekując większych
    od siebie? Właściciel domeny wykorzystywał ją do kierowania na stronę
    sklepu internetowego nie mającego nic wspólnego z nazwą MS - już za to
    powinni mu odebrać domenę - znaczy nie domenę tylko przekierowanie,
    bo mam wątpliwości czy można być właścicielem domeny (znaczy nazwy).

    Henry

  • 13. Data: 2007-08-03 08:46:56
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Cyb napisaB(a):

    > i na przyszlosc zapamietaj sobie dobrze: prawo jest po to, zeby gnoic
    > maluczkich - wielkich ono nie obowiazuje

    Otóż to. Ale IMHO bardziej adekwatny przykład to casus
    Paula Della, opisany np. tu: http://www.theregister.co.uk/2005/01/26/dell_domain_
    dispute/

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 14. Data: 2007-08-03 09:31:51
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Henry (k) pisze:

> [...]
    > powinni mu odebrać domenę - znaczy nie domenę tylko przekierowanie,
    > bo mam wątpliwości czy można być właścicielem domeny (znaczy nazwy).

    Jeśli była założona firma Microsoft(2) działająca na innym polu niż
    firma Microsoft(1) to IMHO niezbywalne prawo do domeny powinno
    przysługiwać temu kto ją pierwszy zarejestrował. Moim zdaniem też sprawa
    ociera się o cybersquatting ale nie do ruszenia od strony prawnej -
    firma jest, zarejestrowana jest.

  • 15. Data: 2007-08-03 12:00:46
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 11:31:51 +0200, Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Jeśli była założona firma Microsoft(2) działająca na innym polu niż
    > firma Microsoft(1) to IMHO niezbywalne prawo do domeny powinno
    > przysługiwać temu kto ją pierwszy zarejestrował.

    No i wykorzystywał ją przez pierwsze 3 lata w tym celu - nikt się
    do niego wtedy nie czepiał z tego co pamiętam. Dopiero jak zaczął
    kombinować to MS poszedł do prawników.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 16. Data: 2007-08-03 12:35:31
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 3, 10:39 am, "Henry (k)"
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > powinni mu odebrać domenę - znaczy nie domenę tylko przekierowanie,
    > bo mam wątpliwości czy można być właścicielem domeny (znaczy nazwy).

    Cały dowcip polega na opatentowaniu nazwy. W polsce w cudowny sposób
    może być 2 tysiace firm "nawozy", a stron może byc kilka http://www.edytor.pl/
    http://www.edytor.net/. W wyroku bileterii własnie widac że facet
    opierał sie o fakt ze "bileteria" jest opatentowana i posiada renomę.
    A jeśli firma nazywa sie "Dom-Bud" i wystarczy ze w polsce takich firm
    sa dwie, i wystarczy ze firma Y powie: "ale w takim razie czemu tej
    firmie a nie tej drugiej?".

  • 17. Data: 2007-08-05 18:28:14
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Cyb wrote:

    > i jaka byla podstawa prawna odebrania wlascicielowi (sklepowi
    > zielarskiemu) jego wlasnosci (domena microsoft.pl)

    A od kiedy to domena jest rzeczą żeby miała właściciela? To tylko usługa
    (rejestracji i utrzymywania odpowiednich wpisów w DNS). Zaprzestano
    świadczyć tę usługę i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak