  • 1. Data: 2004-11-18 20:11:09
    Temat: domena internetowa o podobnej nazwie
    Od: "Wojtek" <w...@n...pl>

    Witam,

    odkryłem niedawno, że pewna firma, bezpośredni konkurent naszej,
    zarejstrowała domenę internetową o podobnej nazwie do naszej. Żeby tu nie
    uprawiać reklamy poniższe nazwy firm będą zmyślone (w rzeczywistości są
    bardziej unikalne), jako przykład. Powiedzmy, że my nazywamy się Komputreks,
    i mamy domenę www.komputreks.pl, natomiast nasz konkurent, nazywający się
    powiedzmy, Stefan SA, zarejstrował domenę www.komputrex.pl i co gorsza
    zainstalował tam takie jakieś przekierowanie na swoją stronę (tego procederu
    już na szczęście zaprzestał).
    Czy z prawnego punktu widzenia mogę mu coś zarzucić, czy tylko pluć sobie w
    brodę, że sam wcześniej owego komputrexa nie zarejestrowałem?
    Proszę o opinie.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2004-11-18 22:20:33
    Temat: Re: domena internetowa o podobnej nazwie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wojtek rzecze:
    [..]
    > Czy z prawnego punktu widzenia mogę mu coś zarzucić, czy tylko pluć sobie w
    > brodę, że sam wcześniej owego komputrexa nie zarejestrowałem?
    > Proszę o opinie.

    Pluć sobie w brodę, nic do niego nie możesz mieć.
    Nawet etycznie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 3. Data: 2004-11-18 22:33:53
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2004-11-18 23:20 :

    > Wojtek rzecze:
    > [..]

    > Pluć sobie w brodę, nic do niego nie możesz mieć.
    > Nawet etycznie.

    A czy NASK nie powinien był go uprzedzić, że może warto zarejestrować
    podobną domenę? Czemu nie piszesz, że NASK go oszukał? (tak mi się
    skojarzyło w związku z wątkiem o TPSA).
    - Szwejk

  • 4. Data: 2004-11-18 22:47:58
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > A czy NASK nie powinien był go uprzedzić, że może warto zarejestrować
    > podobną domenę? Czemu nie piszesz, że NASK go oszukał? (tak mi się
    > skojarzyło w związku z wątkiem o TPSA).

    Dobre :)

  • 5. Data: 2004-11-19 00:11:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > A czy NASK nie powinien był go uprzedzić, że może warto zarejestrować
    > podobną domenę? Czemu nie piszesz, że NASK go oszukał? (tak mi się
    > skojarzyło w związku z wątkiem o TPSA).

    Jasne, że oszukał! Przecież ciągnie z rejestracji domen zyski!

    ;->

  • 6. Data: 2004-11-19 00:15:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek wrote:

    > Czy z prawnego punktu widzenia mogę mu coś zarzucić, czy tylko pluć sobie w
    > brodę, że sam wcześniej owego komputrexa nie zarejestrowałem?

    Na upartego pewnie można próbować paragrafów na nieuczciwą konkurencję,
    ale boję się, że trzeba by do tego niezłego prawnika, który mógłby Cię
    wynieść drożej, niż odkupienie owej domeny od Stefan SA

    Wykupić podobne domeny niby można, ale sporo tego będzie - jeszcze
    dochodzą com.pl, net.pl, waw.pl (albo inne lokalne), nie wspominając o
    adresach z inną końcówką niż 'pl'. Jeszcze można by myśleć o 'computrex'...

  • 7. Data: 2004-11-19 07:31:29
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy z prawnego punktu widzenia mogę mu coś zarzucić, czy tylko pluć sobie
    > brodę, że sam wcześniej owego komputrexa nie zarejestrowałem?

    ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.

    jeżeli udowodnisz (co nie będzie z pewnością proste), że jego domena
    wprowadza w błąd i wykorzystuje twoją markę do zarabiania pieniędzy to sąd
    może zakazać takich praktyk i możesz walczyć o rekompensatę poniesionych
    strat.

    to coś w stylu podrabianych magnetofonów np: SANYO i SONYA albo Reebok i
    Reebook

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 8. Data: 2004-11-19 10:08:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Wojtek Szweicer rzecze:
    > A czy NASK nie powinien był go uprzedzić, że może warto zarejestrować
    > podobną domenę? Czemu nie piszesz, że NASK go oszukał? (tak mi się
    > skojarzyło w związku z wątkiem o TPSA).

    To źle Ci się skojarzyło.

    Arek

    --