  • 1. Data: 2003-07-15 08:34:03
    Temat: doktorat
    Od: "koparka" <k...@p...onet.pl>

    Witam
    Pisze tutaj poniewaz nie mam gdzie.
    Problem jest nastepujący: praca doktorska podlega ocenie przez dwóch
    recenzentów. Co robić jeżeli ocena jednego z nich jest negatywna ? Czy momo
    to doktorant przystepuje do obrony i moze się wybronic ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2003-07-15 09:00:28
    Temat: Re: doktorat
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "koparka" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    momo
    > to doktorant przystepuje do obrony i moze się wybronic ?

    Dużo zależy od samej uczelni.
    Raczej nie.
    Natomiast, gdy recenzje są pozytywne, ale rozbieżne w ocenie powołuje się
    trzeciego recenzenta.
    Być może w twoim przypadku będzie tak samo.

  • 3. Data: 2003-07-15 09:22:37
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bf0e89$1t6$1@lena.prz.rzeszow.pl>, koparka wrote:
> [...]
    > recenzentów. Co robić jeżeli ocena jednego z nich jest negatywna ? Czy momo
    > to doktorant przystepuje do obrony i moze się wybronic ?

    Ustawa z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i tytule naukowym
    oraz o stopniach .... Dz.U. z 2003 r. Nr 65, poz. 595

    Art. 12.
    1. Stopień doktora nadaje się osobie, która:
    1) posiada tytuł zawodowy magistra, magistra inżyniera, lekarza lub inny
    równorzędny;
    2) zdała egzaminy doktorskie w zakresie określonym przez radę jednostki
    organizacyjnej;
    3) przedstawiła i obroniła rozprawę doktorską.

    Art. 14.
    1. Przewód doktorski przeprowadza i stopień doktora nadaje:
    1) w szkole wyższej - rada wydziału lub rada innej jej jednostki
    organizacyjnej;
    2) w innej placówce naukowej - rada naukowa.
    2. Czynności przewodu doktorskiego kończą się uchwałami rady jednostki
    organizacyjnej w przedmiocie:
    1) wszczęcia przewodu doktorskiego i wyznaczenia promotora;
    2) wyznaczenia recenzentów;
    3) przyjęcia rozprawy doktorskiej i dopuszczenia jej do publicznej
    obrony;
    4) przyjęcia publicznej obrony rozprawy doktorskiej;

    I to w sumie wszystko. Czyli jest to w gestii ww rady a ta może MZ
    dopuścić pracę do obrony (a dalej podjąć uchwałe o nadaniu stopnia) nawet
    z dwiema negatywnymi recenzjami na co za bardzo bym jednak nie liczył, tym
    bardziej że widzę dalej że recenzeci moga brać udział w głosowaniu nad
    odpowiednimi uchwałami rady.

    PS. A nie lepiej to kopnac sie do recenzenta na etapie pisania pracy i
    przedyskutowac z nim całość, popytać o opinie, o ewentualne uzupełnienia?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-07-15 09:30:34
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bf0frc$n4q$1@absinth.dialog.net.pl>, poilkj wrote:
    > Natomiast, gdy recenzje są pozytywne, ale rozbieżne w ocenie powołuje się
    > trzeciego recenzenta.

    A co to znaczy że są pozytywne ale rozbieżne w ocenie?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-07-15 12:16:06
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > A co to znaczy że są pozytywne ale rozbieżne w ocenie?

    Jeden pisze recenzję pozytywną i pisze, że praca jest na miarę
    międzynarodową.
    A drugi pisze recenzję pozytywną i określa pracę jako mierną.

    Wszystko opiera się na wewnątrznych ustaleniach uczelni.