  • 1. Data: 2004-09-15 13:08:39
    Temat: dojazd do działki {długie}
    Od: "CR" <C...@b...adresu.pl>

    Witam.
    mam mały problemik z sąsiadami (jak to zwykle bywa....).

    Nakreśle o co chodzi:
    Była sobie duża działka.podzielono ja na pół.Teraz były dwie duże
    działki.Prawi jak bajka...
    Dwie duże to /1 i /2.Działka /2 podzielona została na 1/2,2/2,3/2 + d/2
    (dojazd do nich).
    Kilka lat póżniej działka /2 została podzielona na 1/1, 2/1 i 3/1 + d/1
    (droga dojazdowa do nich).
    I bajka sie skonczyła ;)
    A problem narastał i narastał, a gmatwanina urzędników i ich beżmyślność
    troszkę zaskoczyła kilka osob, w tym mnie....
    droga publiczna
    | | | | |
    | 1/1 | | | 1/2 |
    | | | | |
    |___________| | |___________|
    | | | | |
    | | | | |
    | 2/1 | | | 2/2 |
    | |d/1 | d/2 | |
    |___________| | |___________|
    | | | | |
    | | | | 3/2 |
    | 3/1 | | | |
    |___________| 2m| 4m |___________|
    /|\
    działki /1 | działki /2
    {oznaczenia}
    granica działek /1 i /2

    Działki /1 mają wyznaczone (wrysowane) 2m dojazdu{drogi dojazdowej} [d/1]
    (+ służebność dla ich wszystkich właścicieli na dodatkowe3 m w głąb
    działek /1,

    2mdrogi+3msłużebności=5m całości)

    Działki /2 mają drogę [d/2] (działke 4m stanowiącą dojazd do działek /2-
    tylko i wyłącznie mają taką funkcję

    [sąd ją ustanowił przy podziale /2] ).
    4m wynikało z uwczesnego planu zagospodarowania.
    Brak służebności dla poszczególnych współwłaścicieli (jakies podpisy przy
    budowach i generalnie jest ok).
    Dodatkowo osoba posiadająca działke 3/1 posiada udziału w d/2 (nabyte
    niedawno).

    W d/2 znajdują sie media (gaz,kanalizacja+woda) zbudowane przez
    współwłaścicieli działek /2
    (z wyłączeniem właściciela dz 3/1- bo nabył udziały w d/2 w czasie
    póżniejszym)

    Pytanie:

    1)Czy włąsciciel działki 3/1 może uznać, że ma dojazd do działki 6m (4+2),
    czy są to oddzielne "dojazdy"?
    Jaka jest(powinna byc) interpretacja administracji przy udzielaniu
    pozwolenia na budowe na działce 3/1?
    2) czy możliwe było wrysowanie drogi 2m na przy podziale dziłek /1 (na
    planach zagospodarowania przestrzennego
    jest "pas pieszojezdny nie mniejszy niz 5m"), zaznacze , że intniała
    już droga 4m [d/2] - ale jako dojazd do działek /1.
    W podziale działek (a właściwie działki /2 - tzn czałości, właściciele
    /1 nie byli stroną[nie były przysyłane żadne pisma bądz zgody na
    "użycie dojazdu 4m- d/2"]).
    3)Czy urzędnik może "uznać", że połączenie tych działek daje 6scio metrowy
    dojazd? bez zgody nikogo, na tzw widzi misie ;) ?
    4)Czy włąsciciel 3/1 może zaządać udostępnienia mediów znajdujących sie w
    drodze 4m? brak pozwolenia na kopanie i wykonywanie robót ziemnych
    przez 2 współwłaścicieli drogi 4m!
    Czy może pozwać do sądu osby, które nie chcą sie zgodzić na kopanie w
    działce d/2 i na jakich zasadach?
    {ktoś pisał o orzeczeniu SN?}
    5)Jak jest różnica między drogą dojazdową a działką stanowiącą dojazd do
    odpowiednich(zapisanych w ustaleniu funkcji przez sąd działkach)
    ?
    6) Jak wygląda wznowienie postepowania administracyjnego przy podziale, np
    ponownym podziale działki /2 [całej] ? (powiedzmy, że nastąpiło
    naruszenie norma prawnych/złamane prawo lub naruszony interes strony
    trzeciej/bądz strony w tymże podziale)?

    W woli sprostowania, jesli ktos mysli , że niektórzy to muszą utrudniać
    życie innym sąsiadom...:
    Kiedyś za zasów bajki umowa ustna(zwykłe gadane) mówiła, że wspólnie robimy
    droge 5m z działek /1 i /2.....
    Ale to była dawno i nieprawda.......(bo wrysowano 2m !!!!!!! qcze)...

    Pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i z góry dziekuje.......
    W razie sprecyzowania , jeśli cos nie jest jasne prosze pisać...

    P.S. jesli jakos prawnik chciałby w ramach ćwiczeń pomyśleć o takiej
    sytuacji chętnie prześle troszke wiecej informacji ...
    a zapewniam , że jest troszke więcej gmatwaniny...

  • 2. Data: 2004-09-15 13:27:00
    Temat: Re: dojazd do działki {długie}
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "CR" <C...@b...adresu.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > mam mały problemik z sąsiadami (jak to zwykle bywa....).
    >
    > Nakreśle o co chodzi:

    Zanim sie zaczniesz bawic w ascii rysunki pomysl o zastosowaniu do
    redagowania czcionki o stalej szerokosci.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 3. Data: 2004-09-15 13:28:41
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > | | | | |
    > | 1/1 | | | 1/2 |
    > | | | | |
    > |___________| | |___________|
    > | | | | |
    > | | | | |
    > | 2/1 | | | 2/2 |
    > | |d/1 | d/2 | |
    > |___________| | |___________|
    > | | | | |
    > | | | | 3/2 |
    > | 3/1 | | | |
    > |___________| 2m| 4m |___________|
    > /|\
    > działki /1 | działki /2

    Chyba nie chce mi sie patrzec, jak sie uzytkownicy Outlooka potrafia
    zameczyc, zeby zameczyc innych ....

  • 4. Data: 2004-09-15 13:34:10
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    CR wrote:

    > racja mo?e i powinienen, ale jest to jedna z moich pierwszych wiadomo??....
    > a wogóle to u mnierysunek wygl?da ok , a u ciebie nie ?

    Chyba u nikogo oprócz Ciebie nie. Zmień czcionkę.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 5. Data: 2004-09-15 13:35:25
    Od: "CR" <C...@b...adresu.pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > Leszek Grelak - Lesio5
    > I thought I was someone else, someone good.

    racja może i powinienen, ale jest to jedna z moich pierwszych wiadomość....
    a wogóle to u mnierysunek wygląda ok , a u ciebie nie ?

  • 6. Data: 2004-09-15 13:43:59
    Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl>

    > [...] u mnierysunek wygląda ok ,

    Bo go "czytasz" w tej samej czcionce, w jakiej go "pisałeś", proporcjonalnej
    (czyli takiej, w której m jest szersze od i, np. Times New Roman)...

    > a u ciebie nie ?

    ...i jesli ktoś ma inna czcionkę, to mu się wszystko rozjeżdża, bo proporcje
    liter są inne. Jeśli chcesz, żeby Twoje rysunki były czytelne dla innych,
    ustaw sobie czcionkę nieproporcjonalną (np. Courier). Kiedy te dwie linie:

    mmmmmmmmmmmmmmmm
    iiiiiiiiiiiiiiii

    będą miały tę samą długość, możesz przystąpić do rysowania :)

    Hanka Skwarczyńska
    i kotek Behemotek
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

  • 7. Data: 2004-09-15 13:45:09
    Od: "CR" <C...@b...adresu.pl>

    Użytkownik "Asmodeusz" <c...@n...asmodeusz.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:ci9gp0$ibv$1@213.241.76.67...

    > Chyba u nikogo oprócz Ciebie nie. Zmień czcionkę.
    >
    > --
    > Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    > GG: 2418919
    > JID: asmodeusz (na) jabber.org

    ok dzieki.. poprawie to cos pozniej.

  • 8. Data: 2004-09-15 14:07:50
    Od: "Redondo" <r...@o...pl>

    > ok dzieki.. poprawie to cos pozniej.

    Nie tylko Ty widzisz rysunek prawidłowo. Jest tak czytelny i prosty, że
    szkoda go poprawiać.
    A swoją drogą, to kupiłem działkę też ze służebnością, ale nie tak
    pogmatwaną jak w tym przypadku.

    Pozdr,
    Witek

  • 9. Data: 2004-09-15 14:14:12
    Od: "CR" <C...@b...adresu.pl>

    Użytkownik "Redondo" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > szkoda go poprawiać.
    > A swoją drogą, to kupiłem działkę też ze służebnością, ale nie tak

    miło wiedzieć :)
    niestety to nie działka zakupiona, a w rodzinie... od dawien dawna.
    pogmatwane jest- nie ukrywam, i wlasnie chce cos z tym zrobic (pewnie bez
    prawnika-sądu sie nie obejdzie).

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 10. Data: 2004-09-15 14:24:05
    Od: "Redondo" <r...@o...pl>

> [...]
    > niestety to nie działka zakupiona, a w rodzinie... od dawien dawna.
    > pogmatwane jest- nie ukrywam, i wlasnie chce cos z tym zrobic (pewnie bez

    No właśnie.
    Ja kupiłem od właścicielki, która musiała służebność wymusić wyrokiem sądu.
    A kto sprawiał najwięcej kłopotów ? ... rodzina.
    Dlatego razem z jednym z właścicieli dalszej działki wnieśli sprawę do sądu
    i wygrali.
    Mam zatem dziłkę, mam do niej dojazd, a z mojej działki mam wykrojony 1 ar
    na służebność dla kolejnych działek (wiedziałem o tym kupując działkę).

    Pozdrawiam,
    Witek