  • 1. Data: 2004-09-15 12:11:46
    Temat: Umowa cywilna
    Od: "Pawel" <p...@i...pl>

    Witam, mam pytanie: czy jest obowiązek (przepis) mówiący o tym, że umowa
    cywilna (pomiędzy podmiotem gospodarczym a osobą cywilną) musi być zawarta w
    jednobrzmiących egzemplarzach? Tzn. głównie chodzi mi o jednobrzmiące.
    Ponieważ mój problem jest następujący: zawarłem umowę z firmą, i pierwsza
    strona umowy wygląda identycznie u mnie i u nich, natomiast na dole umowy
    (tuż przed podpisami) znajduje się tekst "Akceptuję szczegółowe
    postanowienia zawarte na drugiejsronie niniejszej umowy" i niestety ale
    druga strona jest u mnie pusta. Po skontaktowaniu się z firmą dowiedziałem
    się, że wgląd do ich egzemplarza umowy jest ewentualnie możliwy po stawieniu
    się w ich siedzibie głównej (ponieważ tam przechowywane są umowy). Czy takie
    coś jest zgodne z prawem?
    Z góry wielkie dzięki.

  • 2. Data: 2004-09-15 13:59:12
    Temat: Re: Umowa cywilna
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Pawel wrote:

> [...]
    > się, że wgląd do ich egzemplarza umowy jest ewentualnie możliwy po stawieniu
    > się w ich siedzibie głównej (ponieważ tam przechowywane są umowy).

    A jak podpisywałeś, to też była pusta?

    KG

  • 3. Data: 2004-09-16 06:02:43
    Od: "Pawel" <p...@i...pl>

    > A jak podpisywałeś, to też była pusta?
    >
    > KG

    Moj egzemplarz był pusty, szczerze mowiąc nie wiem/ nie pamietam, czy ich
    egzemplarz mial pusta druga strone (wiem moje zaniedbanie ale czlowiek uczy
    sie na bledach).

    Pozdrawiam
    paweł

  • 4. Data: 2004-09-16 09:58:59
    Od: "Wirtualna" <w...@s...wp.pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    stawieniu
    > się w ich siedzibie głównej (ponieważ tam przechowywane są umowy). Czy

    Oświadczenia woli winne być zgodne a nie tożsame:

    przykład tożsamych:
    Ja, Jan Kowalski kupię od Mietka Malinowskiego pralkę Franię nr fabryczny
    123 za cenę 200pln dnia 23.02.2004r.
    Ja, Mietek Malinowski kupię od Jana Kowalskiego pralkę Franię nr fabryczny
    123 za cenę 200pln dnia 23.02.2004r.

    oświadczenia tej samej treści, a jednak nie zgodne.

    zgodne gdy jeden oświadcza, że kupuje, a drugi, że sprzedaje.

    O ile w umowie nie zapisano, że sporządzono ją w dwóch jednobrzmiących
    egzemplarzach, to nie muszą one być takie same - wystarczy, że każda strona
    oświadczy swoją część drugiej stronie. Zawierając umowę np. ustnie, nie
    powtarzasz tego, co mówi ci druga strona, tylko oświadczasz swoją wolę.
    Podobnie na piśmie.

    W razie czego, powiedz, że podpisany dokument nie mial klauzuli, a ten
    tekscik to sobie dodrukowali ;-)
    Ważne by to jakoś uprawdopodobnić. Dodrukowanie przed podpisem nie stanowi
    większego problemu. Tak więc w ewentualnym sporze sądowym pokaż swój egz. i
    wygłoś taką kwestię.

    p.
    W,

  • 5. Data: 2004-09-16 12:11:20
    Od: "Pawel" <p...@i...pl>

    Dziękuję za odpowiedz ale niestety taka opcja ne wchodzi w rachubę ... ale
    na przyszłość mam nauczke :):)

    Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki za wyjaśnienie :)

    Paweł