  • 1. Data: 2009-04-16 20:51:31
    Temat: dodatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy?
    Od: "lambdax" <n...@y...com>

    Czy Pracodawca ma prawo rządać od pracownika ujawnienia informacji na temat
    charakteru i zakresu planowanej,dodatkowej działalności zarobkowej, jeżeli
    działalność ta miałaby być wykonywana poza godzinami pracy tzn. tak, że
    nienaruszone zostałyby interesy Pracodawcy związane ze zdolnością Pracownika
    do wykonywania pracy?

  • 2. Data: 2009-04-17 04:52:20
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 16 Kwi, 22:51, "lambdax" <n...@y...com> wrote:
> [...]
    > nienaruszone zostałyby interesy Pracodawcy związane ze zdolnością Pracownika

    nie. Niech poda podstawę prawną, jeśli uważa, że ma.

  • 3. Data: 2009-04-17 05:26:26
    Od: "Gan" <s...@o...pl>

    To też może zależeć od tego co to za pracodawca.
    Gan.

  • 4. Data: 2009-04-17 06:08:14
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 07:26:26 +0200, Gan napisał(a):

    > To też może zależeć od tego co to za pracodawca.
    > Gan.

    własnie, bo ograniczenia w wykonywaniu własnej działalności gospodarczej
    mają pracownicy administracji państwowej m.in. funkcjonariusze służb, chyba
    w samorządzie także coś tam ograniczają...

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 5. Data: 2009-04-17 06:16:51
    Od: "Piotr" <h...@y...com>

    Użytkownik "lambdax" wycedził napisał w wiadomości :
> [...]
    > jeżeli działalność ta miałaby być wykonywana poza godzinami pracy tzn.
    > tak, że nienaruszone zostałyby interesy Pracodawcy związane ze zdolnością

    To zależy od charakteru wykonywanej i planowanej dodatkowej pracy.
    No właśnie wszystko rozchodzi się prawdopodobnie o tą zdolność pracownika do
    pracy (jeśli to poważny pracodawca) lub obawa o konkurencję (jeśli mniej
    poważny).
    Pracodawca zawsze może tłumaczyć się że choć byś poświęcał tylko 2h na
    dodatkową pracę to o te 2h mniej będziesz wypoczywał i przyjdziesz bardziej
    zmęczony do jego pracy a więc naruszysz jego interesy.
    Jeden z moich poprzednich pracodawców miał zasadę "kadra zarządzająca nie ma
    czegoś takiego jak urlop" a inny wręcz zastrzegł w umowie że nie mogę
    pracować (nawet charytatywnie) nigdzie indziej a min. raz w roku muszę
    wziąść urlop jednorazowo na min. 10dni roboczych. Podejścia i ludzie są
    różni.

    Piotr

  • 6. Data: 2009-04-17 06:25:20
    Od: spp <s...@o...pl>

    Piotr pisze:

    > ... zastrzegł w umowie ... a min. raz w roku muszę
    > wziąść urlop jednorazowo na min. 10dni roboczych.

    Czyli w umowę wpisywał fragment Kodeksu Pracy i kazał się cieszyć? ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-04-17 07:35:51
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Fri, 17 Apr 2009 08:25:20 +0200, spp napisał(a):

    > Czyli w umowę wpisywał fragment Kodeksu Pracy i kazał się cieszyć? ;)

    Dobre dobre :))

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 8. Data: 2009-04-17 08:00:49
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Fri, 17 Apr 2009 08:16:51 +0200, Piotr napisał(a):

    > Jeden z moich poprzednich pracodawców miał zasadę "kadra zarządzająca nie ma
    > czegoś takiego jak urlop"

    a jak na ta zasade zareagowaly sady pracy? :)

    --
    marcin

  • 9. Data: 2009-04-17 09:57:43
    Od: Patryk Włos <p...@i...peel>

    > Pracodawca zawsze może tłumaczyć się że choć byś poświęcał tylko 2h na
    > dodatkową pracę to o te 2h mniej będziesz wypoczywał i przyjdziesz bardziej
    > zmęczony do jego pracy a więc naruszysz jego interesy.

    A to nie jest prawda?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 10. Data: 2009-04-17 10:03:36
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 17 Kwi, 11:57, Patryk Włos <p...@i...peel> wrote:

    > A to nie jest prawda?

    Podobnie może uzasadniać pytania o to czy masz kochankę.