eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawododatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy? › Re: dodatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.vectranet.pl!not-for-mail
    From: "Piotr" <h...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dodatkowa działalność w trakcie trwania stosunku pracy?
    Date: Fri, 17 Apr 2009 08:16:51 +0200
    Organization: VectraNET - http://www.vectranet.pl
    Lines: 23
    Message-ID: <gs94hs$ocj$1@news.vectranet.pl>
    References: <gs85og$73g$1@news.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: 088156162077.rzeszow.vectranet.pl
    X-Trace: news.vectranet.pl 1239946620 24979 88.156.162.77 (17 Apr 2009 05:37:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...vectranet.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Apr 2009 05:37:00 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:584930
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "lambdax" wycedził napisał w wiadomości :
    > Czy Pracodawca ma prawo rządać od pracownika ujawnienia informacji na
    > temat charakteru i zakresu planowanej,dodatkowej działalności zarobkowej,
    > jeżeli działalność ta miałaby być wykonywana poza godzinami pracy tzn.
    > tak, że nienaruszone zostałyby interesy Pracodawcy związane ze zdolnością
    > Pracownika do wykonywania pracy?

    To zależy od charakteru wykonywanej i planowanej dodatkowej pracy.
    No właśnie wszystko rozchodzi się prawdopodobnie o tą zdolność pracownika do
    pracy (jeśli to poważny pracodawca) lub obawa o konkurencję (jeśli mniej
    poważny).
    Pracodawca zawsze może tłumaczyć się że choć byś poświęcał tylko 2h na
    dodatkową pracę to o te 2h mniej będziesz wypoczywał i przyjdziesz bardziej
    zmęczony do jego pracy a więc naruszysz jego interesy.
    Jeden z moich poprzednich pracodawców miał zasadę "kadra zarządzająca nie ma
    czegoś takiego jak urlop" a inny wręcz zastrzegł w umowie że nie mogę
    pracować (nawet charytatywnie) nigdzie indziej a min. raz w roku muszę
    wziąść urlop jednorazowo na min. 10dni roboczych. Podejścia i ludzie są
    różni.

    Piotr


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1