  • 1. Data: 2009-04-16 18:57:14
    Temat: Tele 2 pomóżcie
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    W 2006 roku babcia (85 lat) dała się namówić i przepisała telefon z TP do
    Tele2.
    Na początku roku 2007 wypowiedziała umowę z Tele2 za pośrednictwem TPSA i tu
    się zaczęły kłopoty.
    Tele2 jakby ignorując wypowiedzenie przysyłał nadal faktury i żądał zapłaty
    za nie wykonane "usługi". Nie pomogły żadne pisma, interwencja rzecznika
    praw konsumenckich - nic. TPSA przysłała pismo potwierdzające fakt
    wypowiedzenia (ale nie jest to chyba odpowiedni dla sądu dokument, bo w
    podpisie jest faksymilka). Ostatecznie po prawie roku umowa z Tele2 została
    rozwiązana ale nadal czepiali się o zapłatę. Ostatecznie sprzedali tę
    rzekomą wierzytelność do PRESCO (z siedzibą w Luksemburgu, tak, jakby mało
    było krajowych "Kruków").
    Przez cały czas korespondencji zarówno Tele2 jak i Presco nie przysłali ani
    jednego pisma listem poleconym i ani jedno nie było podpisane inaczej, jak
    faksymilką.
    Dzisiaj ZONK. Przyszedł do babci z sądu nakaz zapłaty w postepowaniu
    upominawczym, wedle kótrego ma zapłacić do Presco ponad 1000 zł za rzekome
    usługi plus koszty sądowe.
    W terminie 2 tygodni ma zapłacić albo wnieść sprzeciw.
    Poradźcie drodzy Grupowicze:
    1. gdzie znajdę przykłady pism np. sprzeciwu, żeby odpowiednio sformułować
    2. czy wobec braku dowodu na wypowiedzenie umowy mogę prosić sąd , aby
    wezwał TPSA do wydania odpowiedniego zaświadczenia, czy też powołał TPSA
    jako świadka (nie wiem), czy jakoś inaczej udowodnić, że wypowiedziano tę
    nieszczęsną umowę
    TIA
    Jacek

  • 2. Data: 2009-04-16 19:13:40
    Temat: Re: Tele 2 pomóżcie
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > Tele2.
    > Na początku roku 2007 wypowiedziała umowę z Tele2 za pośrednictwem TPSA i tu

    Pisz tu:
    s...@u...gov.pl
    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=326&layout=1

    --
    animka

  • 3. Data: 2009-04-16 19:55:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    animka wrote:

    > Pisz tu:
    > s...@u...gov.pl
    > http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?place=Menu01&new
    s_cat_id=326&layout=1

    Anmika.
    Wez ty sie walnij w dekiel.
    Gosciu ma wyrok sądu w rece, 14 dni na złożenie sprzeciwu, a ty mu
    radzisz pisanie do UKE.
    Wez mu po prostu wyślij te 1000 zl zanim cokolwiek jeszcze napiszesz.

  • 4. Data: 2009-04-16 20:00:35
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Wez mu po prostu wyślij te 1000 zl zanim cokolwiek jeszcze napiszesz.

    Ale to jest wyrok w postępowaniu upominawczym - Sąd zbadał tylko papiery
    i nic poza tym.

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-04-16 20:05:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Ale to jest wyrok w postępowaniu upominawczym - Sąd zbadał tylko papiery
    > i nic poza tym.

    I co z tego? Trzeba pisać sprzeciw, a nie skarżyć się do UKE.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-04-16 20:57:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Ale to jest wyrok w postępowaniu upominawczym - Sąd zbadał tylko papiery
    > i nic poza tym.

    I wydał wyrok. Do zapłaty.
    Wyjscia sa trzy

    a) napisac sprzeciw w 14 dni, wowczas sad zbada wiecej papierow i moze
    zmieni zdanie, a na pewno wyda nowy wyrok taki sam lub inny, bo ten w
    momecie wplyniecia sprzeciwu w terminie przestanie obowiazywac

    b) zaplacic tyle ile napisali

    c) poczekac na komornika, wyjdzie wiecej.

  • 7. Data: 2009-04-17 03:26:21
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > a) napisac sprzeciw w 14 dni, wowczas sad zbada wiecej papierow i moze
    > zmieni zdanie, a na pewno wyda nowy wyrok taki sam lub inny,

    NO tutaj masz 100 % racji - jakiś wyrok zapadnie. :)

    Zwróć jednak uwagę, iż Babcia jest przekonana że prawidłowo
    wypowiedziała umowę - tego Sąd wcale nie badał. Może warto spróbować?

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-04-17 03:27:09
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > I co z tego? Trzeba pisać sprzeciw, a nie skarżyć się do UKE.

    Oczywiście, na pewno nie poddawać się. :)

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-04-17 03:36:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > NO tutaj masz 100 % racji - jakiś wyrok zapadnie. :)
    >
    > Zwróć jednak uwagę, iż Babcia jest przekonana że prawidłowo
    > wypowiedziała umowę - tego Sąd wcale nie badał. Może warto spróbować?

    Bo sąd nie bada niedostarczonych mu dokumentów ani dokumentów drugiej
    strony. Stąd możliwość sprzeciwu.

  • 10. Data: 2009-04-17 03:57:26
    Od: spp <s...@o...pl>

    witek pisze:

    > Bo sąd nie bada niedostarczonych mu dokumentów ani dokumentów drugiej
    > strony. Stąd możliwość sprzeciwu.

    Chyba się nie rozumiemy - to wiem, że w postępowaniu upominawczym
    procedura jest uproszczona, dlatego sugeruję jednak sprzeciw by móc
    przedstawić swoje racje. :)

    --
    spp