  • 1. Data: 2004-08-16 22:01:13
    Temat: dodatek za nadgodziny
    Od: Tommy <t...@m...com.pl.nospam>

    Pracodawca placi dodatek za nadgodziny wylacznie za godziny
    przepracowane ponad norme godzin a nie ponad wymiar. Norme godzin
    oblicza w ten sposob, ze ilsoc tygodni mnozy przez 40 i do tego dodaje
    tyle godzin, ile jest "wystajacych" dni roboczych pomnozonych przez 8.
    Dodam ze jest system rownowaznych norm czasu pracy i ze okres
    rozliczeniowy wynosi 3 miesiace. Dla przykladu wymiar czasu pracy
    wynosil w okresie kwiecien - czerwiec wynosil 488 godzin, ja
    przepracowalem 540, natomiast norma wynosila 520 (12 tygodni + 5 dni
    wystajacych - razem 520). Czy robi to prawidlowo? Jesli tak to w jakim
    celu w KP sa ustepy o tymkiedy placi sie dodatek w wysokosci 50% a kiedy
    w wysokosci 100%, jezli praca ponad norme czasu pracy zawsze bedzie
    przekroczeniem normy tygodniowej - a wiec platnej dodatkowow 100%?
    Dzieki z gory za odpowiedz pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-08-16 23:56:41
    Temat: Re: dodatek za nadgodziny
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Tommy napisał(a):
> [...]
    > w wysokosci 100%, jezli praca ponad norme czasu pracy zawsze bedzie
    > przekroczeniem normy tygodniowej - a wiec platnej dodatkowow 100%?

    Wszystko jest tak jak napisałeś, o ile dobrze rozumiem Twoje rozróżnienie
    między normatywnym czasem pracy (normą) - art. 129 kp, a wymiarem czasu pracy (w
    zależności od wielkości tak zwanego etatu ??).
    A dodatki są dla tych, którzy pracują ponadnormatywnie (w godzinach
    nadliczbowych) - dużo zależy od okresu rozliczeniowego.
    Art 134 paragraf 1 indeks 1 kp odsyła do art. 134 paragraf 1 kp, a nie
    konkretnie do art. 134 paragraf 1 pkt 2 kp. Pierwsze dwie godziny nadliczbowe
    przekraczające przeciętną normę tygodniową będą właśnie płatne z dodatkiem 50 %.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-17 07:14:31
    Od: Tommy <t...@n...spam.mega.com.pl>

    Pierwsze dwie godziny nadliczbowe
    > przekraczające przeciętną normę tygodniową będą właśnie płatne z dodatkiem 50 %.
    Owszem, ale w tym wypadku kazda nadgodzina bedzie przekroczeniem normy
    tygodniowej - wiec kazda platna dodatkowo 100%

  • 4. Data: 2004-08-17 09:15:44
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Tommy napisał(a):

    > Pierwsze dwie godziny nadliczbowe
    > Owszem, ale w tym wypadku kazda nadgodzina bedzie przekroczeniem normy
    > tygodniowej - wiec kazda platna dodatkowo 100%

    Nie rozumiem dlaczego twierdzisz że każda godzina przekraczająca normę
    tygodniową będzie płatna 100% ??
    Czy to twierdzenie dotyczy tylko kazusu??
    Nie rozumiem o co Ci chodzi :(
    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-08-17 10:12:56
    Od: Tommy <t...@n...spam.mega.com.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Nie rozumiem dlaczego twierdzisz że każda godzina przekraczająca normę
    > tygodniową będzie płatna 100% ??
    > Czy to twierdzenie dotyczy tylko kazusu??
    > Nie rozumiem o co Ci chodzi :(
    Art 151(1)1 par 2 mowi iz za przekroczenie przecietnej tygodniowej normy
    czasu pracy przysluguje dodatek w wysokosci okresonej w par1 pkt 1 -
    czyli 100%\

  • 6. Data: 2004-08-17 13:24:08
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Tommy napisał(a):

    > Art 151(1)1 par 2 mowi iz za przekroczenie przecietnej tygodniowej normy
    > czasu pracy przysluguje dodatek w wysokosci okresonej w par1 pkt 1 -
    > czyli 100%\

    Przepraszam, przeoczyłem te nowelizację kp. mój kodeks jest mocno nieaktualny.
    Muszę się zapoznać z nowościami :)

    --
    JOHNSON :)