  • 11. Data: 2017-08-04 18:10:02
    Temat: Re: dobra zmiana w sądach
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik ąćęłńóśźż n...@d...spamerow ...

    > To moze nalezało TEN przepis zmienic?

    Albo ącki mógł już zapłacić tę złotówkę w czasie, gdy składał wniosek o
    1 stronę ksera.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2017-08-04 19:39:40
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pomijając inne względy (brak doręczenia powodowi z urzędu protokołu przesłuchania
    osoby pozwanego w ramach pomocy prawnej przed innym sądem), skąd masz wiedzieć z
    góry, że to 1 zł (1 strona), a nie 2 (dwie) / 3 / 4 / 5 / ... i jak trudno rozliczyć
    ten koszt w orzeczeniu końcowym?
    I wiesz, odsetek do jakiej wysokości w dajmy na to postepowaniu podatkowym się w
    ogóle nie nalicza (tam przynajmniej starają się liczyć koszty)?

    -----

  • 13. Data: 2017-08-04 20:52:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-08-04 o 12:50, Olin pisze:

    >Tylko że z tego nie wiadomo, czy rację miał Ziobro (chce rozbić
    >klikę) czy sędziowie (kandydatka ma słabe kwalifikacje).

    A moze sedziom sie nie podoba, ze kandydatka chce rozbic klike :-)

    Wychodzi jednak na to, ze Ziobrze udalo sie obsadzic co najmniej
    jednego wiernego sedziego dyzurnego :-)

    >Natomiast nie jest dobrze, gdy władza wykonawczo-ustawodawcza
    >(minister-poseł łączy te dwie władze) decyduje o władzy sądowniczej
    >oraz władzy prokuratorskiej.

    Z ta prokuratorska to bym sie zastanowil.
    Z jednej strony bardzo zle, jak wladza decyduje kogo trzeba posadzic
    na pare miesiecy, z drugiej ... a jak prokuratura zle dziala ?

    O sedziach mozna by w zasadzie tak samo, no ale sady powinny zostac
    niezawisle.

    J.

  • 14. Data: 2017-08-04 21:01:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >Ilu procent spraw to dotyczy???
    >0,00001%?
    >Na co dzień sądzisz się z zakładem energetycznym, telekomem,
    >spółdzielnią, deweloperem, nieuczciwym sprzedawcą z aledrogo itp.
    >itd.

    A znasz wojewode ? Bo prezes spoldzielni pewnie zna.
    A wojewoda zna ministra, sedziow tez pewnie zna...

    >Własnie wygrałem sprawę o niecałe 400 zł, trwała zaledwie 2 (dwa)
    >lata, bo dla tego sadu to bardzo krótko,

    Przy czym to czasem uzasadnione.

> [...]
    > odpisu protokołu rozprawy - sędziowie to ludzie, którzy nigdy zadna
    > pracą się nie parali i rozłozyliby każda bez wyjątku firmę.

    No ale takie przepisy i co sedzia ma zrobic - zadecydowac o anulowaniu
    oplaty ?

    Oczywiscie mogliby wystapic do ministra o zmiane przepisow, i
    anulowaniu oplat nizszych niz koszt wyslania pisma ... albo
    podniesienia wysokosci oplaty :-)

    >I naprawdę uważasz, że M. Kamińskiego - nawet będąc przeciwnym
    >prowokacyjneym próbom wręczania łapówek, czyli namawiania kogoś do
    >popełnienia czynu niedozwolonego - nalezy bezwglednie wsadzic do
    >więzienia, jak to zrobił P0-wski sędzia sądu rejonowego?

    Nie.
    Ale akt sprawy nie znam, co mu tam prokurator zarzucil, z jakiego
    paragrafu, i jak sedzia uzasadnil.
    Moze sie nalezalo :-)

    No i ... czemu "PO-wski" sedzia, powinni byc apolityczni :-)

    Zreszta mogl Kaminski apelowac :-)

    J.

  • 15. Data: 2017-08-04 21:49:42
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > sędziowskiego zgromadzenia i w marcu został powołany przez ministra na
    > prezesa Sądu Okręgowego w Bielsku-Białej.
    >
    > Wtedy ponownie powróciła kandydatura sędzi Szwed-Szczygieł. Nowy prezes
    > sądu złożył wniosek o powołanie jej na funkcję wiceprezesa. I znów:
    >
    > Kolegium SO w Bielsku-Białej oraz prezes Sądu Apelacyjnego w Katowicach
    > zaopiniowali jej kandydaturę negatywnie. Ale przy powoływaniu wiceprezesa
    > negatywne opinie nie są wiążące dla ministra. 28 kwietnia br. Ziobro
    > powołał więc sędzię Szwed-Szczygieł na to stanowisko.

    Przecież to samo zrobiono we wszystkich prokuraturach apelacyjnych i
    okręgowych. Spodziewałeś się czegoś innego? Teraz to czeka sądy. Wierne
    i bierne matoły będą prezesami oraz koledzy tych z PiS lub koledzy
    kolegów z PiS

    --
    Sonn

  • 16. Data: 2017-08-04 21:52:44
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 14:31, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    deweloperem, nieuczciwym sprzedawcą z aledrogo itp. itd.
    > Własnie wygrałem sprawę o niecałe 400 zł, trwała zaledwie 2 (dwa) lata, bo dla tego
    sadu to bardzo krótko, w tym klasyka: sedzia wydaje zarzadzenie i sąd wzywa mnie
> [...]
    - nalezy bezwglednie wsadzic do więzienia, jak to zrobił P0-wski sędzia sądu

    sędzia, powołany przez ministra, przychylił się do zarzutów prokuratora i skazał
    ministra?

    A nie przyszło ci odpowiadający nad postem matole do głowy, że sędziowie
    orzekają w ten sposób na podstawie obowiązujących ich przepisów, które
    uchwalają durnie wybierani m.in. przez ciebie i tobie podobnych matołów?

    --
    Sonn

  • 17. Data: 2017-08-04 21:54:33
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 17:58, ąćęłńóśźż pisze:
    > Ufff, całe szczęście, że Krajowa Rada Sadownictwa ("a" jak najbardziej zamierzone)
    nie zajmuje się takimi głupotami jak jakaś tam "wina przepisów". Tu się zarządzi, tam
    się wyśle, tu odroczy o kilka miesięcy ("bo proszę Pana ja mam jeszcze obowiązki jako
    przewodnicząca wydziału" - autentyczne), tam upie..... stronę za brak dochowania
    7-dniowego terminu i jakoś do stanu spoczynku zleci...

    > Dziadek Tuska też był w Wehrmachcie przez przepisy, i Pileckiego zabili przez
    przepisy, i trumien nie pozwolili otworzyć przez przepisy...

    A Kamińskiego i Obajtka uniewinnili kolesie. Zaprzeczysz?

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2017-08-04 21:56:02
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 21:01, J.F. pisze:
> [...]
    > paragrafu, i jak sedzia uzasadnil.
    > Moze sie nalezalo :-)
    >
    > No i ... czemu "PO-wski" sedzia, powinni byc apolityczni :-)

    Po co? Koledzy pomogli

    --
    Sonn

  • 19. Data: 2017-08-04 21:58:29
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-04 o 20:52, J.F. pisze:

    > Z ta prokuratorska to bym sie zastanowil.
    > Z jednej strony bardzo zle, jak wladza decyduje kogo trzeba posadzic na
    > pare miesiecy, z drugiej ... a jak prokuratura zle dziala ?

    Prokuratura już od dawien dawna nie służy do ścigania przestępstw, tylko
    do pokrywania wpływu i statystyki. I żadna kolejna władza, nawet cudowny
    Ziobro z oblanym egzaminem prokuratorskim, za swoich poprzednich rządów
    nic nie zrobił by to zmienić. Wręcz przeciwnie - pogorszył sytuacje.

    --
    Sonn

  • 20. Data: 2017-08-05 08:08:43
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest dobrze, bo wtedy władza ustawodawczo-wykonawcza będzie bezkarna:
    > sędziowie powołani przez nich będą im przychylni. Analogicznie z
    > prokuratorami podlegającymi ministrowi. Wyobrażasz sobie by prokurator,
    > podlegający ministrowi, oskarżał ministra a sędzia, powołany przez
    > ministra, przychylił się do zarzutów prokuratora i skazał ministra?

    Nie, gdyby tak było to oznaczałoby to nie demokrację ale anarchię.
    Podwładny oskarżający przełożonego w trybie zwykłym? Idź do dowolnej firmy i
    zobacz czy będziesz mógł skarżyć przełożonego. Najpierw będziesz się musiał
    z tej firmy wypisać, bo inaczej zgrilują Cię w ciągu tygodnia.
    Ministra można postawić przed Trybunał Stanu, a nie przed Sąd Rejonowy i to
    przez byle dupka.
    Tylko w państwie w którym panuje anarchia, byle dupek może wystąpić do Sądu
    Rejonowego o stwierdzenie nieważności wyboru Prezesa Trybunału
    Konstytucyjnego. A u nas tak jest i jeszcze kilku takich chwali że to
    demokracja.