  • 1. Data: 2006-07-07 05:54:23
    Temat: Rozwod i podział mieszkania
    Od: max <m...@o...com.pl>

    Witam serdecznie !

    Kupiliśmy przed ślubem mieszkanie z moja obecna zona.
    Nie długo sie rozwodzimy i zastanawiam sie co można zrobić z naszym
    mieszkaniem oprócz sprzedania i podzielenia sie $$$.

    Ile by to kosztowało przekazanie 1/2 jej udzialów mi ?
    Czy byla by to darowizna ? I czy bylby podatek od darowizny ?
    Szczegolnie ze zakup był przed slubem i nie jest to nasz majatek dorobkowy.

    Max

  • 2. Data: 2006-07-07 19:04:43
    Temat: Re: Rozwod i podział mieszkania
    Od: stern <s...@0...pl>

    max napisał(a):
    > Witam serdecznie !
    >
    > Kupiliśmy przed ślubem mieszkanie z moja obecna zona.
    > Nie długo sie rozwodzimy i zastanawiam sie co można zrobić z naszym
    > mieszkaniem oprócz sprzedania i podzielenia sie $$$.

    można dac jednej albo drugiej stronie :)

    > Ile by to kosztowało przekazanie 1/2 jej udzialów mi ?

    to kupiliscie wspólnie czy nie?
    i jaki współwłasność ma sens przy rozwodzie?

    > Czy byla by to darowizna ? I czy bylby podatek od darowizny ?

    tak na oba pytania. (chyba, że byłaby to sprzedaż).
    ale ma nie byc podatku od darowizn :)

    > Szczegolnie ze zakup był przed slubem i nie jest to nasz majatek dorobkowy.

    tzn narzeczona kupiła sobie mieszkanie tak?

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 3. Data: 2006-07-10 10:46:15
    Od: max <m...@o...com.pl>

    stern napisał(a):

    > można dac jednej albo drugiej stronie :)
    Dać ? Tak za darmo to raczej żadna ze stron nie chce oddać swojej 1/2
    mieszkania. Bo oboje za nie płaciliśmy.

    > to kupiliscie wspólnie czy nie?
    > i jaki współwłasność ma sens przy rozwodzie?
    Kupiliśmy wspolnie, co z mojego punktu widzenia znaczy tyle ze każde z
    nas posiada 1/2 własnosci do tego mieszkania.
    Przy rozwodzie nie chemy byc wspolwascicielami tego mieszkania
    jednoczesnie. Chcemy mieszkanie sprzedać albo jedna ze stron dostanie
    udziały 100%.
    Tylko zastanawiamy sie jak to zrobić aby z naszego punktu widzenia było
    by to najkożystniejsze. Aby zaplacic jak najmniejsze podatki ewentualnie
    wogóle nic nie płacić.

    > tak na oba pytania. (chyba, że byłaby to sprzedaż).
    > ale ma nie byc podatku od darowizn :)
    Jak to ? Juz nie będzie podatku od darowizny ?
    Od kiedy ?

    > tzn narzeczona kupiła sobie mieszkanie tak?

    Kupiliśmy oboje wspolnie. Każde z nas ma 50%

  • 4. Data: 2006-07-11 18:00:56
    Od: stern <s...@0...pl>

    max napisał(a):

> [...]
    > Tylko zastanawiamy sie jak to zrobić aby z naszego punktu widzenia było
    > by to najkożystniejsze. Aby zaplacic jak najmniejsze podatki ewentualnie

    co do podatków to doradca podatkowy albo pl.soc.prawo.podatki

    > Jak to ? Juz nie będzie podatku od darowizny ?
    > Od kiedy ?

    nie wiem nic poza doniesieniami prasowymi.
    są projekty zniesienia tego podatku w I grupie podatkowej,
    konkrety nieznane :(

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911