  • 11. Data: 2003-04-01 12:01:23
    Temat: Re: dni wolne od pracy
    Od: "maciek" <m...@w...cc.pl>

    > Gazeta Prawna 38/03)
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Orzecznictwo/
    SN/adm/u_III_ZP_20_01.ht
    ml

    2. Czy wystąpienie w innym niż niedziela dniu tygodnia święta będącego z
    mocy art. 138 § 1 k.p. dniem wolnym od pracy powoduje zmniejszenie liczby
    dni - a tym samym godzin - pracy w tygodniu (okresie rozliczeniowym), czy
    też czas pracy pracowników w takim tygodniu wyznacza jedynie zawarty w art.
    129 § 1 k.p. wymóg zachowania pięciodniowego tygodnia pracy?
    odpowiedz:
    2. wystąpienie święta będącego dniem wolnym od pracy (art. 138 § 1 KP) w
    innym niż niedziela dniu tygodnia powoduje w okresie rozliczeniowym
    odpowiednie zmniejszenie liczby dni - a tym samym godzin - pracy;

    nie bardzo potrafie zrozumiec skad wniosek:
    ..."Zasada jest prosta
    Pracodawca ma obowiazek w kazdym tygodniu dac
    wolny dzien (oprocz niedzieli). Jezeli w taki dzien
    przypada swieto, to musi dac inny dzien (w przyjetym
    okresie rozliczeniowym)."...

  • 12. Data: 2003-04-01 13:11:40
    Od: "PawelT" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@w...cc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > innym niż niedziela dniu tygodnia powoduje w okresie rozliczeniowym
    > odpowiednie zmniejszenie liczby dni - a tym samym godzin - pracy;

    "W uzasadnieniu do powołanej wyżej uchwały Sądu Najwyższego jednoznacznie
    wskazano,
    iż wystąpienie święta w innym dniu tygodnia niż niedziela (np. w sobotę) nie
    zwalnia pracodawcy
    od stosowania zasady przeciętnie pięciodniowego tygodnia pracy, a zatem od
    wyznaczenia stosownej
    liczby dni wolnych od pracy, niezależnie od tego, jaką liczbę dni wolnych od
    pracy będzie miał pracownik
    z tytułu niedziel oraz świąt przypadających w innych dniach niż niedziele."

    Wyzej przytoczone jest pod adresem
    http://www.infor.pl/wydruk.html?P180=I02.2003.038.05
    3001600

    Swoją drogą interesujące, jak jedno uzasadnienie możemieć całkowicie
    sprzeczne interpretacje....
    I tym nie mniej, przynajmniej moj pracodawca, zastosowal to w praktyce
    (mam dodatkowe wolne dni za 3.05 i 1.11 i nie jest to proma aprilis)

    PawelT