  • 1. Data: 2003-03-31 10:08:56
    Temat: Prawo pracy: Kto lamie prawo?
    Od: "Leopold Stuff" <t...@w...pl>

    Witam.
    Przedstawie najpierw po krotce sytuacje.
    Jak to ma miejsce w duzej ilosci polskich firm, otrzymuje wieksze
    wynagrodzenie podstawowe (umowa o prace, czas nieokreslony) niz mam na
    umowie.
    Pozostala kwota nie jest w zaden sposob regulowana prawnie, tzn nie stosuje
    sie zadnych dodatkowych umow o dzielo lub zlecenia.
    Czyli de facto pracodawca placi mniejszy podatek, a ja otrzymalem PITa na
    kwote tylko z umowy o prace.

    Pytanie moje dotyczy ew. wypowiedzenia umowy o prace i wyplacenia
    miesiecznej odprawy - czy w tym wypadku dostane tylko to co na umowie o
    prace i czy ew. mozna sie klocic o kwote taka jaka faktycznie otrzymuje co
    miesiac ? Czy nie informujac kogo trzeba jestem w pewnym sensie uwiklany w
    przestepstwo polegajace na nieplaceniu podatku od wiekszej kwoty, ktora
    otrzymuje ?

    Pozdrawiam
    Leo

  • 2. Data: 2003-03-31 10:35:22
    Temat: Re: Prawo pracy: Kto lamie prawo?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 31 Mar 2003 12:08:56 +0200, "Leopold Stuff"
    <t...@w...pl> zakodował:

    >prace i czy ew. mozna sie klocic o kwote taka jaka faktycznie otrzymuje co

    A jesteś w stanie udowodnić, że dostawałeś więcej i że to była pensja?
    Pracodawca może powiedzieć, niczego ponad umowę Ci nie wypłacał, albo
    że udzielał Ci pożyczki w ratach i chce, byś ją oddał wraz z odejściem
    (jeżeli będzie Twoje słowo przeciwko jego słowu to sprawa wcale nie
    będzie tak niedorzeczna jakby się wydawała na pierwszy rzut oka).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-31 12:31:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tą pożyczką, to już przesadzasz. Słowo, przeciwko słowu? No to na tej
    podstawie mógłbym Cię jutro pozwać, że Ci pożyczyłem 1.999,99 zł.
    Ale faktycznie jak przyjdzie co, do czego, to jeśli nawet uda się udowodnić,
    że wypłacano pieniądze ponad to, co oficjalnie, to będą próbować pewnie
    udowadniać, że to na przykład ekwiwalent za ubiór ochronny albo co innego.
    Zresztą, cokolwiek by to nie było, to jak się uda udowodnić, że wypłacano
    poza rachunkowością, to jest to fałszowanie dokumentów finansowych, więc
    odpowiedzialność z uks i kk. Tylko jak to udowodnić?

  • 4. Data: 2003-04-01 21:58:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003, Robert Tomasik wrote:

    >+ Z tą pożyczką, to już przesadzasz. Słowo, przeciwko słowu? No to na tej
    >+ podstawie mógłbym Cię jutro pozwać, że Ci pożyczyłem 1.999,99 zł.

    wKF: ponad 999,99 zł ja bym się bał, chyba żeby podatek od
    darowizny był uiszczony ;)

    pzdr, Gotfryd