  • 1. Data: 2003-03-31 11:08:34
    Temat: Zalozenie wspolnoty mieszkaniowej - gdzie trzeba rejestrowac
    Od: "Marek \(marcello\) Pyznarski" <m...@w...insert.com.pl>

    Witam ! Przegoogowalem archiwum i nie znalazlem informacji :-(
    W zwiazku z tym kieruje zapytanie: czy ktos z Panstwa orientuje sie, co
    nalezy zrobic, aby zalozyc i zarejestrowac wspolnote mieszkaniowa. Tzn
    chodzi mi o strone "papierkowa": jakie sa wymagane dokumenty (pewnie na
    poczatek jakis protokol z zebrania i wybrania zarzadu (?), czy musi sie to
    odbyc w obecnosci notariusza), do jakich instytucji co trzeba zlozyc...

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

    --
    Pozdrawiam,
    Marek Pyznarski

  • 2. Data: 2003-03-31 14:33:11
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    Marek (marcello) Pyznarski:

> [...]
    > poczatek jakis protokol z zebrania i wybrania zarzadu (?), czy musi sie
    > to odbyc w obecnosci notariusza), do jakich instytucji co trzeba

    Z grubsza wygląda to tak:
    1. Zwołanie zebranie "założycielskie" (jeśli to nowy budynek, to zwykle
    organizuje je deweloper)
    2. Podjęcie uchwał: w sprawie powołania zarządu, w sprawie upoważnienia do
    zarejestrowania wspólnoty i założenia rachunku bankowego
    3. Załatwienie numeru REGON w urzedzie statystycznym.
    4. Załatwienie numeru NIP w urzedzie skarbowym (oraz zwolnienia z obowiązku
    składania deklaracji CIT-2, jeżeli wspólnota nie będzie czerpała pożytków
    np. z wynajmu własnych lokali albo dzierżawienia powierzchni pod reklamy).
    5. Założenie rachunku bankowego.
    6. Podpisanie umów z dostawcami mediów
    7. Ubezpieczenie nieruchomości.

    Obecność notariusza jest wymagana tylko wtedy, gdy współwłaściciele
    nieruchomości wspólnej zmieniają zasady zarządzania określone w IV
    rozdziale Ustawy o własności lokali (sama ustawa to lektura obowiązkowa!).

    Książki:
    1) Appelt, Kalinowski i in.: Gospodarowanie we wspólnocie mieszkaniowej.
    Poradnik
    2) Appelt, Kalinowski i in.: Wspólnota mieszkaniowa. 103 wzory
    dokumentów pism i procedur
    3) Góra, Kotula: Wspólnota mieszkaniowa w praktyce
    4) Góra, Kotula: Wzory dokumentów dla wspólnot mieszkaniowych z komentarzem
    5) Niemczyk: Wspólnoty mieszkaniowe w gospodarce rynkowej
    6) Tertelis: Wspólnota mieszkaniowa w pytaniach i odpowiedziach
    Polecam szczególnie poz. 1) i 6)

    Miesięcznik "Mieszkanie i Wspólnota" (dawniej był mies. "Wspólnota
    Mieszkaniowa".

    Forum "Wspólnoty mieszkaniowe" na gazeta.pl - czyta się okrutnie
    niewygodnie w porównaniu w grupami dyskusyjnymi, ale można tam znaleźć
    wiele cennych informacji (uczestniczą m.in. pp. Kalinowski, Tertelis,
    Witakowski).

    MWK
    --
    Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

  • 3. Data: 2003-03-31 14:47:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003, Marek (marcello) Pyznarski wrote:

    >+ Witam ! Przegoogowalem archiwum i nie znalazlem informacji :-(

    ...czy jesteś w dużej czy małej wspólnocie.
    Prawda, jeśli jeszcze nigdy nie napisałeś to google (i my
    również !) nie wie !
    A googlowałeś słabo - czy tam:
    http://www.rp.pl/prawo/prawo_mieszkania.html
    ...byłeś ?