    From: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: developer - niewywiązanie się z umowy
    Date: Tue, 13 Jul 2004 08:49:15 +0800

    In article <cctunc$thh$1@opal.futuro.pl>, MQ wrote:
    > W jaki sposób mogę walczyć z developerem, który wybudował mieszkanie
    > niezgodnie z projektem dołączonym do umowy (przedwstępna umowa sprzedaży
    > podpisana notarialnie).
    > Konkretnie chodzi o brak jednego okna i drzwi (między "oranżerią" a
    > pokojem), które są wyraźnie zaznaczone na planie dołączonym do umowy.
    > Druga kwestia to klatka schodowa budowana z innych materiałów i w inny
    > sposób niż na w/w planie.
    > Czy jest jakiś sposób, aby wymusić na developerze jakąś ulgę? Czy wiąże
    > się to z zakładaniem sprawy sądowej? Mam o tym myśleć już teraz, czy
> [...]

    Jeśli chcesz tam mieszkać to zacznij od razu. Ja bym wstepnie napisał do
    wykonawcy pismo w którym stwierdzasz odstępstwa od zawartej umowy i
    wzywasz go do usunięcia zauważonych odstępstw. Zobaczysz co odpowie. Jeśli
    nie będzie chciał tego usunąć to możesz np. wezwać go do obniżenia ceny
    pod groźbą zerwania umowy ze wszelkimi tego konsekwencjami czyli z
    poniesieniem wszelkich kosztów z tym związanych. W te koszta wchodzić będą
    m.in. wszystkie wydatki poniesione przez ciebie dotychczas ale także
    różnice w przyszłych kosztach związane z faktem, że nie będziesz mógł
    zamieszkać w swoim mieszkaniu w terminie który był ustalony i np. bedziesz
    musiał gdzieś mieszkanie wynajmować do czasu wybudowania nowego. W grę
    wchodzą także różnice w cenie rynkowej mieszkań jeśli coś takiego ma
    miejsce (okres od zawarcia umowy do teraz). To będzie całkiem spora kwota,
    więc wykonawca powinien pójść na ustępstwa. A jak będzie niechętny do
    negocjacji, to niestety zostanie ci sądowe dochodzenie swoich praw.

    --
    Marcin