  • 1. Data: 2009-01-30 17:24:30
    Temat: dealer sprzedał mi auto z 25% rabatem - czy obawiać się aresztowania ?q
    Od: plusz <p...@g...com>

    oglądam sobie TV i zastanawiam się, czy dobrze zrobiłem, że kupiłem
    auto z rabatem 25%
    czy mogą mnie za to aresztować? czy uprzedzić dealera, że jemu również
    grozi więzienie?

    a może powinienem zgłosić się do prokuratury ? zna się ktoś na
    polskim prawie i powie mi dlaczego to nielegalne?

    --
    plusz

  • 2. Data: 2009-01-30 17:30:07
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 30 Sty, 18:33, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Jeśli to był dealer narkotyków, to tylko znajomośc z PO-litykami Cię uratuje.

    nie - to był dealer samochodów - ale podobno to też podpada pod
    paragraf

    BTW. proszę bez żartów - nie jestem jakimś "botem" - zresztą wystarczy
    spojrzeć w archiwum

    czy ktoś mi może wyjaśnić, co złego jest w sprzedaży auta z rabatem?
    szczególnie eksponowanej osobie, dzięki której poprawia się wizerunek
    marki?

    moje auto to nowe Renault Laguna, gdyby ktoś pytał

    --
    plusz

  • 3. Data: 2009-01-30 17:33:11
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Jeśli to był dealer narkotyków, to tylko znajomośc z PO-litykami Cię uratuje.
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2009-01-30 17:40:25
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    plusz pisze:
    > nie - to był dealer samochodów - ale podobno to też podpada pod
    > paragraf

    "Daj mi człowieka a paragraf się znajdzie."

    > czy ktoś mi może wyjaśnić, co złego jest w sprzedaży auta z rabatem?
    > szczególnie eksponowanej osobie, dzięki której poprawia się wizerunek
    > marki?

    Człowiek przy władzy powinien być nieskazitelny.

    > moje auto to nowe Renault Laguna, gdyby ktoś pytał

    I tak Ci CBA je zabierze jako dowód przestępstwa.

  • 5. Data: 2009-01-30 17:45:02
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 30 Sty, 18:40, Kamikazee <n...@n...pl.invalid> wrote:

    > Człowiek przy władzy powinien być nieskazitelny.

    ok
    rozumiem
    ale chodzi mi o to, że chyba przestępstwem jest jeśli dostał ten rabat
    i w zamian za to podjął jakąś decyzję
    a o tym nikt nic nie mów

    --
    plusz

  • 6. Data: 2009-01-30 17:53:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik plusz napisał:
    > ok
    > rozumiem
    > ale chodzi mi o to, że chyba przestępstwem jest jeśli dostał ten rabat
    > i w zamian za to podjął jakąś decyzję
    > a o tym nikt nic nie mów

    Może i nie mówi, ale udowodnij, że tak nie jest.
    U nas nie obowiązują dowody tylko "życiowe doświadczenie sędziego" :)

    Poza tym - może za 5 lat przyjdzie i powie "Teraz Ty się odwdzięcz" ?

    Moim zdaniem - cienko z Tobą.

    pozdrawiam
    Arek

  • 7. Data: 2009-01-30 18:09:27
    Od: plusz <p...@g...com>

    On 30 Sty, 18:53, Arek <a...@e...net> wrote:

    > Poza tym - może za 5 lat przyjdzie i powie "Teraz Ty się odwdzięcz" ?

    gdzieś to słyszałem :)

    "..... i nie mówcie, że nie macie synka, bo w każdej chwili mieć
    możecie ..."

    odpowie ktoś poważny jak to jest z tą korupcją? rok temu w starym
    aucie wymienili mi żarówkę gratis :) mogą być problemy? bo w sumie za
    5 lat mogą wdzięczności zażądać - co prawda nie jestem na eksponowanym
    stanowisku no ale .. "ale za 5 lat możecie pełnić ważną funkcję i ktoś
    może o tej żarówce przypomnieć"

    nie bronię pana K. bo go nie znam - ale nie rozumiem jaka jest idea
    prokuratury skoro jest zarzut o przyjęcie korzyści, ale nie ma zarzutu
    o coś w zamian

    --
    plusz

  • 8. Data: 2009-01-30 18:17:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik plusz napisał:
    > " ale nie rozumiem jaka jest idea
    > prokuratury skoro jest zarzut o przyjęcie korzyści, ale nie ma zarzutu

    Idea jest taka, że prokuratora chroni immunitet, więc nikt mu nie -
    prawnie - nie podskoczy nawet jak fałszywie oskarża, nawet jak oskarża o
    coś czego nie ma w kodeksie itd.
    A ktoś kiedyś powiedział - "Każda władza deprawuje, władza bez
    odpowiedzialności deprawuje absolutnie".

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 9. Data: 2009-01-30 18:38:22
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    plusz pisze:

    > jaka jest idea prokuratury skoro jest zarzut o przyjęcie korzyści, ale nie ma
    zarzutu
    > o coś w zamian

    Nie musi być coś w zamian. Przepis mówi że karalne jest przyjęcie
    korzyści majątkowej "w związku z pełnieniem funkcji publicznej".
    To w związku należy rozumieć, tak że wręczenie korzyści nie nastąpiłoby
    gdyby osoba "obdarowana" nie pełniła funkcji publicznej.

    Tak więc myślę że prokuratura ma coś więcej niż sam fakt "promocji".

    Gdy korzyść jest w zamian za coś to może być co najwyżej typ
    kwalifikowany tego przestępstwa.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 10. Data: 2009-01-30 18:40:52
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    plusz pisze:
> [...]
    >

    > nie bronię pana K. bo go nie znam - ale nie rozumiem jaka jest idea
    > prokuratury skoro jest zarzut o przyjęcie korzyści, ale nie ma zarzutu
    przyjęcie korzyścy a w zamian dealer dostawał działki miejsce w dobrych
    lokalizacjach, wygrywal większość przetargów na zakupy aut

    --
    pozdros
    icek