  • 1. Data: 2003-07-30 05:24:31
    Temat: dbiór używanego mieszkania - problemy z najemcą - troszkę długie
    Od: victor <v_s@no_spam.interia.pl>

    Witam.

    W czym problem...
    Moja rodzina nabyła po wojnie kamienicę zamieszkałą przez lokatorów.
    Parę miesięcy temu otrzymałem jedno z mieszkań na własność.
    Jakiś czas później wypowiedziałem umowę obecnemu najemcy. Niedługi czas
    po wręczeniu dokumentów najemca dobrowolnie poprosił o rozwiązanie umowy
    najmu. Szczególnie nie protestowałem.
    Mieszkanie mam przejąć za parę dni. I tu zaczynają się problemy.
    Odwiedziłem wspomniany lokal. Jakie było moje zaskoczenie gdy okazało
    się że pan W. (najemca) pozbawił mnie wszystkich sanitariatów:
    zlewozmywaka, umywalki, sedesu.... Ponad to zabiera kuchenkę gazową,
    termę elektryczną. Nie spodziewałem się mieszkania w dobrym stanie, ale
    w tym mieszkaniu nie ma pomieszczenia bez zacieków. Na każdym suficie
    plama a w jednym pokoju na wysokości kilku centymetrów od podłogi grzyb.
    Ściany całe we wgłębieniach po gwoździach.
    Sugerowałem panu W. ( nie wiem czy słusznie ) że wyposażenie takie jak
    sanitariaty, kuchenka itp. powinny zostać w mieszkaniu, stan ogólny
    powinien pozwolić mi tam zamieszkać w chwili jego wyprowadzki. Na to
    usłyszałem: "jak będę chciał to i okna pozabieram i nikt mu nie udowodni
    że mieszkanie było w lepszym stanie w chwili kiedy je najmował. No
    właśnie. Cały czas się podpierał ze nie ma dokumentów ( faktycznie ich
    nie ma ) stwierdzających stan mieszkania w okresie kiedy go najmował (
    ponad 50 lat temu ).

    Teraz moje pytania.
    1.Czy faktycznie może mnie pozbawić elementów podstawowego wyposażenia
    mieszkania.
    2.Czy może zostawić mieszkanie w stanie nie nadającym się do użytku.
    3. Czy są przepisy prawne które rozwiązują ten problem.
    4. Jaka instytucja zajmuje się takimi sprawami.
    5. Z kim odbierać mieszkanie (inspektor budowlany ?) - administrator
    budynku odpada ( starsza schorowana osoba)
    6. Co zrobić gdy w chwili wygaśnięcia umowy a najemca nie będzie chciał
    się wyprowadzić. Czy mogę zając mieszkanie siłą w obecności policji nie
    będąc tam jeszcze zameldowany.

    Serdecznie dziękuję za wszystkie uwagi.

    vs

  • 2. Data: 2003-07-30 14:59:31
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    > 1.Czy faktycznie może mnie pozbawić elementów podstawowego wyposażenia
    mieszkania.?

    Nie znam konkretnie podstawy prawnej,ale sądzę, że jeśli nei ma sie umowy
    najmu, w kótrej opisane jest mieszkanie, (należałoby by w nim wymienić,
    dokładnie wszystkie elementy mieszkania, łącznie z meblami jesli by były i
    ich stanem), moge zacytować jedynie
    " art. 675 kc
    par. 1 po zakończeniu najmu najemca obowiązany jest zwrócić rzecz w stanie
    niepogorszonym; jednakże nei ponosi odpowiedzialności za zużycie rzeczy
    będące następstwem prawidłowego używania.
    par. 3. Domniemywa się, że rzecz była wydana najemcy w stanie dobrym i
    przydatnym do umówionego użytku"
    odsyłam jeszcze do "ustawy o ochronie lokatorów" moze coś tam znajdziesz,
    pozdro