  • 1. Data: 2003-07-29 19:08:47
    Temat: tekst umowy przedwstepnej-kupno mieszkania
    Od: "Jacek_Rekowski" <j...@W...pl>

    Witajcie
    Juz niebawem bede miał wreszcie własny kąt!!!!!!!!!! HURA:)
    I własnie szukam tekstu umowy przedwstepnej która chce spisac /bo bedzie tez
    miała też moc prawna/ bez udziału notariusza/ona u nas kosztuje 700PLN/ wiec tu
    mam goracą prośbę- CZY MOZE MA KTOS Z WAS GOTOWY TEKST UMOWY PRZEDWSTEPNEJ,
    która to mówi w swojej treści iz Zbywający w takim o takim terminie opóści
    lokal, kupujący w takim a takim terminie dokona zakupu, no i ze wpłacono
    zadatek w takiej a takiej kwocie, itd
    Z góry bardzo dziekuje
    Pozdrawiam serdecznie
    Ja_reko

  • 2. Data: 2003-07-30 07:04:21
    Temat: Re: tekst umowy przedwstepnej-kupno mieszkania
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny Jacek_Rekowski j...@W...pl popełnił
    następującą wiadomość 3...@n...onet.pl:

    > I własnie szukam tekstu umowy przedwstepnej która chce spisac /bo
    > bedzie tez miała też moc prawna/ bez udziału notariusza/ona u nas
    > kosztuje 700PLN/

    Taka umowa jest nieważna. Wszystkie umowy dot. zbycia nieruchomości muszą
    mieć postać aktu notarialnego pod rygorem nieważności.

    --
    Olgierd

  • 3. Data: 2003-07-30 08:01:09
    Od: "666" <j...@N...op.pl>

    Oczywiście nie masz racji, umowa przedwstępna/przyrzeczenia nie musi być zawarta
    przed notariuszem, tyle tylko że wtedy można ją
    sobie rzeczywiście o kant d... potłuc, czyli iść z nią do sądu i procesować się
    cywilnie, co na dokładnie to samo wychodzi.
    JaC

  • 4. Data: 2003-07-30 08:20:29
    Temat: Odp: tekst umowy przedwstepnej-kupno mieszkania
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > Taka umowa jest nieważna. Wszystkie umowy dot. zbycia nieruchomości muszą
    > mieć postać aktu notarialnego pod rygorem nieważności.
    >
    > --
    > Olgierd

    Bzdura Olgierdzie. Umowa przedwstępna może być bez zachowania formy
    notarialnej, ale mamy tu do czynienia z tak zwanym słabszym skutkiem umowy
    przedwstępnej, bo jeśli jest zawrta w takiej formie jak umowa właściwa-czyli
    w formie aktu notarialnego-to można na jej podstawie domagać sie
    sfinalizowania transakcji kupna-sprzedaży, jeśli jest tylko w formie
    pisemenej-to można się domagać co najwyżej zwrotu zadatku ( albo jego
    wielokrotności ) i nie ma możliwości sądowego zmuszenia dotychczasowego
    właściciela do zbycia nieruchomości.
    W umowie przedwstępnej strony zobowiązują się do zawarcia umowy właściwej
    czyli umowy sprzedaży nieruchomości.

  • 5. Data: 2003-07-30 08:36:05
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny 666 wyraził następującą opinię

> [...]
    > o kant d... potłuc, czyli iść z nią do sądu i procesować się cywilnie, co

    art. 158 k.c. + wyrok SN z 15 kwietnia 1997 r. (I CKU 53/96) - chociaż
    odmiennie wcześniejszy (z 14 listopada 1991 r.) wyrok Sądu Apelacyjnego w
    Lublinie I ACr 184/91. Wcześniejsze orzecznictwo pośrednio podziela ten
    pogląd (wyrok SN z 17 sierpnia 1983 r., III CRN 166/83)
    polecam także lekturę art. 73 par. 2 k.c.
    Co do art. 390 par. 2 - zgadzam się, potwierdził to zresztą SN w wyroku z 14
    marca 1973 r. (III CRN 33/73) aczkolwiek zastrzegając, że dochodzenie
    zawarcia umowy przyrzeczonej jest wówczas niemożliwe.
    Uznałem, że pytającego interesuje kupno nieruchomości i wiążące się z tym
    konsekwencje a nie dochodzenie roszczeń o kwotę ew. zadatków, rat, etc. Ze
    względu na skuteczność przeniesienia własności nieruchomości - umowa jest
    nieważna.
    pzdr :)

    --
    Olgierd

  • 6. Data: 2003-07-30 14:07:23
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > względu na skuteczność przeniesienia własności nieruchomości - umowa jest

    Pytający chce żeby mu napisać tekst umowy przedwstępnej- a ta może być w
    formie pisemnej zwykłej i swoją informację wprowadzasz go w błąd! On wie, że
    umowa właściwa-tj przenosząca własność musi być sporządzona przed
    notariuszem! Czasem po prostu trzeba sie przeznać do błędu i nie popisywać
    się że sie ma dostęp do orzecznictwa ( pewnie z lex'a-:) A swoją drogą to
    kłócimy się zawzięcie a nikt nie prześle zaintersowanemu tekstu umowy
    przedwstępnej-hehe. Ależ pomocni prawnicy z nas...
    -pozdrawiam Renata

  • 7. Data: 2003-07-30 15:12:13
    Od: "kizzi" <k...@w...pl>

    w związku z umową wstępną dotyczącą nabycia nieruchomośi mam pytanie
    w przypadku niedochowania zobowiazania w umowiewstępnej, czyli kiedy
    włąściciel nie podpisze umowy ostatecznej (w umowie nie było zaliczki, ani
    żadnych innych roszczeń z tytułu nie dotrzymania zonowiązania) istnieje
    możliwość "zablokowania sprzedaży nieruchomści" przez rok , wiem że to dość
    oględnie napisana, ponieważ właśnei taką informację otrzymałam.
    moje pytanie czy owe "zablokowanie sprzedaży" neiruchomosci ma związek z
    faktem że niedoszły nabywca może dochodzić roszczeń z na podstawie art. 390
    par. 2? gdzie to jest opisane?? umowa była notarialnie podspiana oczywiscie.
    kiz

  • 8. Data: 2003-07-31 06:49:55
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodna news.onet.pl n...@p...onet.pl popełnił
    następującą wiadomość bg8ir3$hok$...@n...onet.pl:

> [...]
    > być w formie pisemnej zwykłej i swoją informację wprowadzasz go w
    > błąd! On wie, że umowa właściwa-tj przenosząca własność musi być

    Jeśli sprawa ma być załatwiona z głową - powinna być zawarta przed
    notariuszem. Będę się tego trzymał. Moim zdaniem celem umowy przedwstępnej
    jest umożliwienie zawarcia umowy przyrzeczonej a nie ew. dochodzenie zwrotu
    zadatku - tymczasem umowa spisana na kartce papieru uniemożliwi to dość
    skutecznie.

    > Czasem po prostu trzeba sie przeznać
    > do błędu i nie popisywać się że sie ma dostęp do orzecznictwa (
    > pewnie z lex'a-:)

    Tak, z leksa, ale nie tylko. Ale w orzecznictwie też trzeba sprawdzić ;P

    > a nikt nie prześle zaintersowanemu tekstu umowy przedwstępnej-hehe. Ależ
    pomocni
    > prawnicy z nas... -pozdrawiam Renata

    Ja nie prześlę, bo nie podejmuję się napisania takiego bubla. Albo proszę
    bardzo: "1. X zobowiązuje się do sprzedania Y nieruchomości ............. w
    terminie .......... za cenę ............2. umowę sporządzono w dwóch
    jednobrzmiących egzemplarzach." jeszcze dwa słowa o PCC i lecimy z koksem.
    Ale to jest naprawdę bubel!

    --
    Olgierd

  • 9. Data: 2003-07-31 06:51:07
    Od: "Olgierd" <c...@w...pl>

    Wielce Czcigodny kizzi k...@w...pl popełnił następującą wiadomość
    bg8ncq$pue$...@a...dialog.net.pl:

> [...]
    > zaliczki, ani żadnych innych roszczeń z tytułu nie dotrzymania
    > zonowiązania) istnieje możliwość "zablokowania sprzedaży

    Tak, to się nazywa zabezpieczenie roszczenia - należy z tym wystąpić wraz z
    powództwem o zawarcie umowy przyrzeczonej.

    --
    Olgierd

  • 10. Data: 2003-07-31 07:43:12
    Od: "stavi" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    zwrotu
    > zadatku - tymczasem umowa spisana na kartce papieru uniemożliwi to dość

    Ostatnio notariusz mi powiedział, że nawet jeśli spisze się umowę
    przedwstępną u notariusza, to i tak nie ma możliwości wymóc na danej osobie
    by daną nieruchomość sprzedała/kupiła.

    pozdr.,
    stavi