  • 11. Data: 2008-02-25 08:46:46
    Temat: Re: dawca nasienia a konsekwencje prawne
    Od: "maximus" <b...@a...skasuj_to.pl>

    Dziękuję za pomoc.
    Nie poruszałbym tej sprawy gydby nie fakt, że kilka kobiet mnie prosiło o
    taką przyszługę i miałem zawsze dylemat jak to ugryść od strony prawnej.
    Pewnie temat jest szerzej znany (czytaj stosowanyny) tylko pewnie się o nim
    nie mówi. Pytam bo nie chcę być tym polakiem z przyłowia." Mądry polak
    (...)"

  • 12. Data: 2008-02-25 08:53:07
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > taką przyszługę i miałem zawsze dylemat jak to ugryść od strony prawnej.

    to ile jusz psztryknołeś?

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com & http://anvilstrike.com

  • 13. Data: 2008-02-25 08:57:47
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > podejrzewam, że są: ojcem biologicznym się jest i koniec.

    No więc *dokładnie dlatego* mam *bardzo* poważne wątpliwości co do
    niepodważalności "oświadczenia woli *sprzed*" :-)
    Jak rozumiemiem "gwoździem 'problemu prawnego'" nie jest samo ustalenia
    ojcostwa ale głównie konsekwencje *finansowe* takiego *formalnego* ustalenia.

    *W praktyce* będzie wiele zależeć od konkretnej sytuacji
    np. czy milionerka będzie skarżyć bezrobotnego czy bezrobotna milionera :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Mędrzec nie ogląda się na wzory starożytne, gdy coś służy wzmocnieniu państwa,

  • 14. Data: 2008-02-25 09:13:28
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "szerszen" <s...@t...pl> pisze:

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > ok, to ze wszyscy mowia ze sie nie da to juz wiemy
    > ale...
    >
    > jak w takim razie rozwiazana jest sytuacja z bankami nasienia, czy to
    > oznacza, ze dawca nasienia do takiego banku, moze sie nagle spodziewac
    > np 10 pozwow o alimenty, przeciez to jakos prawnie musi byc
    > uregulowane

    AFAIR w UK była sprawa z takim "dzikim dawstwem nasienia" parze
    lesbijek. Sąd kazał płacić na dziecko bo dawstwo obyło się właśnie
    poza procedurą "wyłączającą prawne ojcostwo" (bez pośrednictwa
    banku spermy).

    BTW Jeśli się daje przez "bank spermy" to można pozwać tenże bank :-)

    URL(s):
    http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/
    news.html?in_article_id=499342&in_page_id=1770
    Why fireman sperm donor MUST pay to raise our children, by lesbian mother
    By ANDREW LEVY - Last updated at 23:33pm on 4th December 2007

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article2998
    076.ece
    December 4, 2007
    Lesbian hits back in sperm donor support case

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Aby Polska rosła w siłę, a ludzie żyli dostatniej.

  • 15. Data: 2008-02-25 10:06:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 10:13:28 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > AFAIR w UK była sprawa z takim "dzikim dawstwem nasienia" parze
    > lesbijek. Sąd kazał płacić na dziecko bo dawstwo obyło się właśnie poza
    > procedurą "wyłączającą prawne ojcostwo" (bez pośrednictwa banku spermy).

    Ano właśnie, to też chciałem przypomnieć ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o prawie, ale wstydzicie się zapytać

  • 16. Data: 2008-02-25 10:11:13
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 09:46:46 +0100, maximus napisał(a):

    > Nie poruszałbym tej sprawy gydby nie fakt, że kilka kobiet mnie prosiło
    > o taką przyszługę i miałem zawsze dylemat jak to ugryść od strony
    > prawnej.

    Rety, że ja nie wpadłem, że można się tak podlansować, a może i ego sobie
    poprawić... ;-)

  • 17. Data: 2008-02-25 10:27:56
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > AFAIR w UK była sprawa z takim "dzikim dawstwem nasienia"

    ok, tylko jestesmy w polsce i raczej o polskie realia mi chodzi, jak to jest
    rozwiazane w polsce i dlaczego skoro mozna przez bank to nie mozna na podstawie
    umowy z matka, przeciez patrzac obiektywnie to i tak na to samo wychodzi

  • 18. Data: 2008-02-25 10:34:10
    Od: "Kuger" <k...@g...pl>

    "Olgierd" wrote in message

    > Rety, że ja nie wpadłem, że można się tak podlansować, a może i ego sobie
    > poprawić... ;-)

    Nieee, to nie tak jak myslisz. Ty sie pewnie nie nadajesz. One (lesbijki) o
    takie przysługi prosza, glownie swoich kolegow gejów:)

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2008-02-25 10:41:39
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Feb 2008 10:11:13 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Rety, że ja nie wpadłem, że można się tak podlansować, a może i ego sobie
    > poprawić... ;-)

    Raczej dobić - jest ładny żeby być dawcą genów, ale widać nie dość mądry
    i rozsądny żeby się nadawać na opiekuna i wychowawcę dziecka ;-)
    To ja już bym wolał żeby jakaś kobieta mnie poprosiła abym został
    tatusiem "obcego" dziecka - to byłby komplement (zakładam że nie
    chodziło by o moje zarobki, tylko faktycznie predyspozycje
    psychiczne).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 20. Data: 2008-02-25 11:27:03
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zp(Wytnij)@gazeta.com.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w > Rety, że ja
    nie wpadłem, że można się tak podlansować, a > może i ego sobie poprawić...
    ;-)

    do tego też trzeba mieć odpowiedni nick "maximus",
    ZiPi