  • 11. Data: 2009-12-03 19:03:49
    Temat: Re: darowizna w czasie trwania małżeństwa do majątku odrębnego???
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lukasz wrote:

    > Chyba podobna sytuacja...
    >
    > jestem w zwiazku malzenskim bez zadnych rozdzialow, podzialow i innych
    > intercyz :)
    >
    > jezeli tesciowie chca nam przekazac mieszkanie poprzez darowizne to sa
    > dwie opcje:
    > 1 - daruja to mojej zonie i jest to jej wlasnosc i nie placi podatku od
    > darowizny
    > 2- daruja to mi i mojej zonie rownoczesnie, przy czym za swoja polowke
    > place podatek od darowizny'
    >
    > zgadza sie ?

    tak.
    przy czym założyłeś że dostaniesz połówkę.
    A dlaczego nie 199 tys dla żony a 4 tys zł czy ile tam jest zwolnione z
    podatku, dla ciebie?
    Kto powiedział, że musi być po równo?

    Mieszkanie nadal jest wspólne, tylko, że w innych proporcjach, a potem
    sobie mozecie proporcje zmienic już sami.

  • 12. Data: 2009-12-03 19:04:50
    Od: Slawek <m...@g...com>

    Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    Rozjaśniło mi to. Mam wrażenie, że najlbliżej prawdy mówi Roman.
    Tak czy owak spróbuję sprawdzić w moim US, bo to wiadomo jak jest z
    interpretarcjami.

  • 13. Data: 2009-12-03 20:25:46
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl>

    spp pisze:

    > Tak.
    > A kiedy dopiszesz punkt - 1a. Żona rozszerza wspólnotę majątkową - to za
    > drugą połówkę nic nie zapłacisz (poza kosztami aktu notarialnego).

    witek, spp

    wartosciowe uwagi !, na pewno sie przydadza,

    dzieki !

  • 14. Data: 2009-12-03 21:25:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Slawek wrote:
    > Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
    > Rozjaśniło mi to. Mam wrażenie, że najlbliżej prawdy mówi Roman..
    > Tak czy owak spróbuję sprawdzić w moim US, bo to wiadomo jak jest z
    > interpretarcjami.

    pamietaj tylko, ze "panie przerzucajace papierki" podobnie jak babcie
    klozetowe nie są od udzielania porad i nie odpowiadaja za to co
    powiedza, chocby powiedzialy totalne bzdury

  • 15. Data: 2009-12-04 18:03:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Dec 2009, witek wrote:

    > pamietaj tylko, ze "panie przerzucajace papierki" podobnie jak babcie
    > klozetowe nie są od udzielania porad i nie odpowiadaja za to co powiedza,
    > chocby powiedzialy totalne bzdury

    Dochodzi coś jeszcze.
    Były wyroki opisywane jako "za pomaganie mafii w wykorzystaniu luk
    prawnych".
    Akcentuję: nie "za pomaganie w przekręcie". Zgodnie z prawem.
    O ile owe opisy (przyznaję, czytałem tylko w "prasówce") były
    prawdziwe, to nie dziwota że urzędnicy US bywają... wstrzemięźliwi.
    Przykładowo - sugestia "zamiast darowizny mógłby Pan zastosować
    współwłasność i późniejsze zniesienie" w razie przyniesienia
    "korzyści majątkowej" (podatnikowi, nie urzędnikowi) nie różniłaby
    się od tego za co były wyroki (może z wyjątkiem ew. "powiązań").
    Wniosek: panie od papierków mogą NIE CHCIEĆ wskazać "doradczego"
    rozwiązania, nawet jakby wiedziały.
    "Tak może Pan tak zrobić! <w duchu: a dopłaci Pan 12% podatku>"

    pzdr, Gotfryd