  • 1. Data: 2003-12-17 20:29:14
    Temat: darowizna, pożyczka czy jak to zrobić?
    Od: "aszfer" <l...@o...pl>

    Witam
    Stoję z żoną przed następujacym problemem.
    Planujemy zakup mieszkania. Wkładu własnego mamy powiedżmy ok 15%. Reszta
    pochodzić będzie ze sprzedaży działki przez rodziców. Jak uniknąć podatku od
    darowizny?
    O ile sie zdołem poinformować to mogę bez podatku w przeciągu pięciu lat
    otrzymać od rodziców kwotę 19 274 zł i tyleż samo moja żona co daje 38 548.

    1) W jaki sposób udokumentować pozostałe ok 60 tyś zł?
    2) Czy US zaakceptuje całość dochodów z naszych PITów, czy też będzie sobie
    odliczał od tego jakieś kwoty które musieliśmy wydać na życie?
    3) Czy mogę sie podeprzeć kredytem studenckim pobieranym prze pięć ostatnich
    lat?
    4) Czy w związku z tym, że żona jest właścicielką od kilku lat gorpodarstwa
    rolnego, możemy do tych dochodów doliczyć sobie dochody z tego gospodarstwa?
    5) Czy mozemy pożyczyć bez podatku pieniądze od kogoś z rodziny, i w jakiej
    max kwocie? Czy można jednocześnie od rodziców dostać te 38 tys a resztę od
    nich pożyczyć bez płacenia podatku od czynności cywilnoprawnych?
    Wiem, ze dużo tego, a po kilkugodzinnej lekturze google, hogi.pl,
    podatków.pl i innych miejsc nie znajduję odpowiedzi na
    powyższe
    Z góry wielkie dzięki za wszelkie wskazówki.

    aszfer