  • 1. Data: 2006-02-06 18:47:53
    Temat: darowizna mieszkanie - zeznanie podatkowe pomocy
    Od: "gorke" <g...@w...pl>

    Witam!
    Koleżanka dostała w darowiznie od ojca mieszkanie. Darowizna spełniała
    wszystkie wymogi, które sprawdzł notariusz przy podpisywaniu aktu. A więc
    m.in. :

    - zamieszkanie przez 5 lat w danym mieszkaniu
    - nie sprzedawanie go przez 5 lat
    - pierwsza darowizna ojciec-córka, mieszkanie do 100 m

    Akt został spisany wypis z księgi tez już dostała.
    Notariusz mówiła, że jak spełnia te warunki to zostaje zwolniona z podatku
    od darownizy i dokonano opłaty sądowej plus koszta notariusza.

    Czy :
    - taką darowiznę trzeba gdzieś jeszcze zgłaszać?
    - czy ma ją uwzględnić w rocznym picie??

    Pozdrawiam i proszę o pilną pomoc.
    Z góry dziękuję!

  • 2. Data: 2006-02-06 19:52:36
    Od: <d...@w...pl>

    Darowizna nieruchomości musi zostać sporządzona w formie aktu notarialnego.

    Notariusz przesyła odpis aktu notarialnego do urzędu skarbowego w związku z
    czym na stronie nie spoczywają już żadne obowiązki.

  • 3. Data: 2006-02-06 20:37:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gorke wrote:
> [...]
    > m.in. :
    >
    > - zamieszkanie przez 5 lat w danym mieszkaniu

    Moment.

    Co to znaczy zamieszkanie przez 5 lat.

    Kiedy była ta darowizna i od kiedy ona tam mieszka.

  • 4. Data: 2006-02-06 22:34:43
    Od: "gorke" <g...@w...pl>

    > Co to znaczy zamieszkanie przez 5 lat.
    >
    > Kiedy była ta darowizna i od kiedy ona tam mieszka.

    Chyba takie są wymogi, nie pamiętam. Z tego co mi się o uszy obiło to 5 lat
    nie moze sprzedac i zobowiązuje się tam mieszkać. Chyba ze po jakims czasie
    będzie chciała kase na cele również mieszkaniowe to moze sprzedać itp.
    Mieszka od miesiąca :)

  • 5. Data: 2006-02-07 01:04:36
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gorke wrote:

> [...]
    > będzie chciała kase na cele również mieszkaniowe to moze sprzedać itp.

    Dobrze ci się o uszy obiło. To sprzedanie mieszkania przed terminem musi
    być uzasadnione.
    Jeszcze ma 5 lat przed sobą.
    Tylko uwaga bo te pięć lat jest liczone od końca terminu złożenia
    deklaracji podatkowej, a nie od dnia zamieszkania.
    Czasami ludzi sprzedają mieszkanie o tydzień, miesiąc za wcześnie, a
    potem jest płacz i zgrzytanie zębów.

  • 6. Data: 2006-02-07 05:53:04
    Od: "gorke" <g...@w...pl>

> [...]
    > deklaracji podatkowej, a nie od dnia zamieszkania.
    > Czasami ludzi sprzedają mieszkanie o tydzień, miesiąc za wcześnie, a potem

    No właśnie, ale musi tą darowiznę uwzględniać w rocznym zeznaniu
    podatkowym???

  • 7. Data: 2006-02-07 14:18:17
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    gorke wrote:

    > No właśnie, ale musi tą darowiznę uwzględniać w rocznym zeznaniu
    > podatkowym???

    Nie. Darowizny i spadki nie podlegają pod updof.