  • 1. Data: 2006-02-06 20:01:11
    Temat: Zwrot komorki
    Od: "antek" <n...@v...pl>

    Witam! Sprawa wyglada nastepujaco. 02.06.2006 kupilem w jednym z licznych
    sklepow z gsm telefon komorkowy. Sprzedawca mowil ze jest to telefon
    sprowadzony tydzien wczesniej z Anglii - tak wiec sprzedawany jako komisowy.
    Zapewnil ze nie ma zadnych wad i jest 100% OK. Powiedzial takze ze mam
    tydzien 'gwarancji'. Teraz zauwazylem ze dzieje sie z nim cos dziwnego.
    Jutro planuje sie zglosic i chcialbym wiedziec jakie mam prawa zwiazane ze
    zwrotem tego sprzetu. Nie interesuje mnie zbytnio naprawa, bo do sklepu mam
    ponad 30km i nie chce mi sie go jeszcze raz odwiedzac. Chcialbym zwrotu
    pieniedzy (wydalem 1200zl). Moge sie powolac na jakis przepis?
    Podpowiedzcie:)

  • 2. Data: 2006-02-06 20:37:43
    Temat: Re: Zwrot komorki
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    antek napisał(a):

    > pieniedzy (wydalem 1200zl). Moge sie powolac na jakis przepis?

    Przeczytaj kartę gwarancyjną i stronę Federacji Konsumentów. Ale
    przyjęcie zwrotu to dobra wola sprzedawcy, nie ma on takiego obowiązku.

    --
    Filip.

  • 3. Data: 2006-02-06 21:37:25
    Od: "mic" <m...@p...pl>

    Witam,

    Przede wszystkim od razu zapomnij o powolywanie się na gwarancje, tylko
    skorzystaj z rekojmi. Warunek jest taki, ze kupiony przez ciebie sprzet
    faktycznie zawiera wady ukryte, które uniemozliwiaja korzystanie z niego w
    sposób, o jakim zapewnial sprzedawca lub zmniejszaja jego wartosc (556 KC).

    Zgodnie z dyspozycja 560 KC możesz domagac się zwrotu pieniedzy, chyba ze
    sprzedawca niezwlocznie wymieni towar na wolny od wad, albo dokona naprawy.

    Nie ma tu jak przy gwarancji terminu 14 lub 21 dni! Nie daj się nabrac!

    Naddto, zgodnie z najnowsza wykladnia, na mocy 556 KC przysluguje ci
    roszczenie o zwrot kosztow, jakie poniosles w zwiazku z tym, ze rzecz
    posiada wady lub nie posiada właściwości o jakich sprzedawca istnieniu
    zapewnial.

    I jeszcze jedno. Sprzedawcy często tlumacza się, ze rekojmia nie dotyczy
    towarow sprzedawanych z drugiej reki. To nieprawda. Sprzedawca ZAWSZE
    odpowiada w takich granicach, w jakich zapewnial o wlasciwosciach produktu.

    Termin do wniesienia roszczenia to 1 mc od daty wykrycia wady, nie dluzszy
    jednak niż 12 mc od daty zakupu.

    I to tyle.

    Mic

  • 4. Data: 2006-02-06 21:45:25
    Od: "bartek" <s...@g...com>

    Użytkownik "mic" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Termin do wniesienia roszczenia to 1 mc od daty wykrycia wady, nie dluzszy
    > jednak niż 12 mc od daty zakupu.

    Czyli to, ze on mi powiedzial ze 'daje mi tydzien gwarancji' nie ma
    znaczenia i mam wiecej czasu?

  • 5. Data: 2006-02-06 21:55:20
    Od: "mic" <m...@p...pl>

    Czym innym jest gwarancja a czym innym rekojmia - to dwa zupelnie rozne
    uprawenienia.

    Gwarancja zawsze obowiazuje w zakresie jaki masz na karcie gwarancyjnej lub
    innym dokumencie, który swiadczy o tym, iż jest gwarancja - czyli w tym
    wypadku 10 dni.

    Klucz do sukcesu - pozytywnego zalatwienia sprawy przez ciebie - tkwi w
    drobnym stwierdzeniu, iż zawsze masz prawo wyboru miedzy gwarancja a
    rekojmia! Jeżeli sprzedawca będzie stwarzal problemy, radze postraszyc go
    PIH'em i sadem konsumenckim.

  • 6. Data: 2006-02-06 21:59:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "mic" <m...@p...pl>

    > Przede wszystkim od razu zapomnij o powolywanie się na gwarancje,
    > tylko skorzystaj z rekojmi.

    Zapomnij o rękojmi. Rękojmia nie jest dla konsumentów.

  • 7. Data: 2006-02-06 22:04:05
    Od: "antek" <n...@v...pl>

    > Czym innym jest gwarancja a czym innym rekojmia - to dwa zupelnie rozne
    > uprawenienia.

    Okej, jeszcze o jedno prosze. Prosze o definicje tego "niezwlocznie". To
    znaczy 'na miejscu'?

  • 8. Data: 2006-02-06 22:13:11
    Od: "mic" <m...@p...pl>

    Niezwlocznie , to znaczy w takim terminie jaki realnie potrzebny jest do
    usuniecia wady danego rodzaju. Jednak jezeli wada wynika z tego, ze zostala
    podstepnie przez sprzedajacego zatajona - zostales poinformowany o jej braku
    co zgodne z prawda nie jest - niezwlocznie powinno zostac potraktowane jako
    "od reki".
    I jeszzce jedno, to sprzedawca powinien dostarczyc Ci przedmiot z usunieta
    wada, a nie ty masz sie po niego zglosic po odbior. W twoim przypadku sadze
    ze to istotne.

  • 9. Data: 2006-02-06 22:26:33
    Od: DonWito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Mon, 06 Feb 2006 22:55:20 +0100, mic napisał(a):

> [...]
    > drobnym stwierdzeniu, iż zawsze masz prawo wyboru miedzy gwarancja a
    > rekojmia! Jeżeli sprzedawca będzie stwarzal problemy, radze postraszyc go

    Powiem szczerze, że jestem zaskoczony. Czy ktoś może mi wyłożyć
    różnicę, która powodowała, że wiele podobnych pytań na tej grupie,
    o zakup bluzki, butów czy innych takich, kończyła się odesłaniem do
    Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (niezgodność
    towaru z umową, brak prawa do zwrotu gotówki chyba, że zostaną
    spełnione pewne dodatkowe warunki, 14-dniowy termin rozpatrzenia żądania
    kupującego), a na to pytanie pada odpowiedź o rękojmi na podstawie KC
    (prawo do praktycznie natychmiastowego załatwienia sprawy)?

    Gdzie tkwi różnica?

    pozdrawiam
    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)

  • 10. Data: 2006-02-06 22:47:16
    Od: "mic" <m...@p...pl>

    a niby dla kogo?????