  • 1. Data: 2003-03-21 12:17:58
    Temat: dane osobowe a komisja rewizyjna
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam

    Pewna pani jest koordynatorem Gminnego Programu Rozwiązywania Problemów
    Alkoholowych w swoim miasteczku.Komisja Rewizyjna Rady Gminy przy kontroli
    zasadności wydatków zażądała danych dzieci( imiona, nazwiska, adresy, czy
    rodzice są lub byli alkoholikami!!!), które wyjechały na obóz z programem
    terapeutycznym. Dzieci pochodzą z grupy tzw. ryzyka. Wielu z ich rodziców
    leczy się w AA. Chodziło o sprawdzenie, czy właściwe dzieci zostały wysłane
    na obóz, a nie np. dzieci notabli. Listy zostały wydane na telefoniczne
    polecenie wójta, pani dostała naganę za utrudnianie kontroli. Jaki z tego
    morał? Czy mieli prawo wglądu w te listy? Wydaje mi się że nie, ale proszę o
    zdanie znawców.

    Joanna

  • 2. Data: 2003-03-21 12:54:03
    Temat: Re: dane osobowe a komisja rewizyjna
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik Joanna Grynfelder <j...@g...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:b5f051$qk9$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > morał? Czy mieli prawo wglądu w te listy? Wydaje mi się że nie, ale proszę

    w tej chwili nie mam pod ręką przepisów jednak należy zwrócić uwagę ,ze w
    tych specyficznych zawodach jak
    kurator,koordynator w/w komisji , policja , opieka spoleczna i wielu innych
    ...obowiazuje ich tajemnica tak ,ze nie widze przeszkód w udzielaniu pewnych
    informacji ale na telefon ?

    Sandra

  • 3. Data: 2003-03-21 14:37:46
    Temat: Odp: dane osobowe a komisja rewizyjna
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Czyli nie obowiązywala tu ustawa o ochronie denych osobowych? Wyjadz
    dotyczyl dzieci a sprawdzano, czy i kto z ich rodzicow jest ,lub byl
    alkoholikiem, a tu chodzi o informacje dotyczace stanu zdrowia danej osoby.
    I polecenie pana wojta musialo chyba byc na pismie?

    Joanna

  • 4. Data: 2003-03-21 17:55:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | alkoholikiem, a tu chodzi o informacje dotyczace stanu zdrowia danej
    | osoby. I polecenie pana wojta musialo chyba byc na pismie?

    A czy te dane stanowiły bazę danych, by podchodziły pod tę ustawę? Ustawa
    chroni bazy danych, zbiory danych, a nie poszczególne dane. Jakby chroniła
    poszczególne dane, to nie można by wysłać listu, bo zdradzasz dane adresata.
    Co do danych, kto jest alkoholikiem, to moim zdaniem powinno być tak. Chętni
    na wyjazd mają obowiązek dostarczyć odpowiedni dokument, że są uprawnieni.
    Zamiennie odpowiednie służby go sporządzają z urzędu. Takie dokumenty
    znajdują się w aktach zorganizowanego wyjazdu. Przychodzi kontrola i dostają
    ten nabój. Mają zaświadczenia gotowe i tyle. Jeśli mają podejrzenie, że cos
    jest nie tak, to zwracają się z zapytaniem do wystawcy, albo zlecają
    kontrolę odpowiednim służbom.

    Ochrona tajemnicą przysługiwałaby tym danym, gdyby były opatrzone
    jakąkolwiek klauzulą. Wówczas stosowałoby się odpowiednie procedury
    ujawniania. Jak klauzuli nie ma, to są to dane jawne i tyle. Na upartego -
    moim zdaniem - jak przyjdzie dziennikarz i zarząd ich okazania, to należy mu
    je dać. Jak nie dostanie, to ktoś popełni przestępstwo / wykroczenie.
    Finanse publiczne są jawne i tyle. Jest nawet taka ustawa - nie pamiętam
    teraz dokładnie tytułu.

  • 5. Data: 2003-03-24 10:02:40
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Jest to zbiór danych - dzieci. A ponadto dane dotyczące zdrowia itd. są tzw.
    danymi wrażliwymi. I co w takim przypadku?

    Joanna