  • 1. Data: 2004-12-13 11:32:13
    Temat: czy wynajmuje legalnie pokoj?
    Od: wwmw <w...@o...pl>

    witam , mam nsstepujace pytanie: jak sprawdzic czy osoba ktora mi
    wynajmuje pokoj robi to legalnie?
    (tzn. miedzy innymi odprowadza podatki od mojego czynszu )

    (np. sprawdzic zameldowanie , jezeli jest obowiazkowe, zarzadac od niego
    jakiegos dokumentu, sprawdzic w jakim urzedzie)???

    Za??czam poni?ej kopie umowy jak? mam podpisan?
    z gory dzikeki za odp. !!!
    pozdr MW

    Umowa najmu nieruchomo?ci lub jej cz??ci na cele u?ytkowe

    Zawarta w dniu ..XXXXXX...... ,w ...xxxxx........., pomi?dzy:
    ...........XXXXXXX....... ,z siedzib? w ...XXXXXX....., zwanym dalej
    Wynajmuj?cym
    a ....XXXXXX..........., z siedzib? w ......XXXXXX..., reprezentowanym
    przez ....XXXXXXX....., zwanym dalej Najemc?.

    § 1.

    Wynajmuj?cy o?wiadcza, ?e jest w?a?cicielem lokal;u mieszkalnego o
    powierzchni ......m2 (!!!! pole nie jest wype?nione!!!), po?o?onej w
    ........XXXXXX......, przy ul. .........XXXXX.......,
    ,sk?adaj?cego sie z pokoju umeblowanego z uzywalnoscia wc, kuchni, i ?e
    oddaje powy?szy lokal, wraz z umeblowaniem i wyposa?eniem okre?lonym w
    za??czniku (!!!!!!!- za??cznika ?adnego nie ma) do niniejszej umowy, w
    wynajem Wynajmuj?cemu.

    § 2.
    1. Umowa zostaej zawarta na okres od ...XXX... do ...XXXX....
    2. Umowa moze byc roziazana bez wypowiedzenia przez Wynajmuj?cego przed
    up?ywem terminu, na który zosta?a zawarta w przypadku:
    a/ braku zap?aty czynszu przez Najemce przez dwa kolejen miesiace,
    b/ ra??cego naruszania przez Najemce zasad korzystania z lokalu i
    urz?dze? lub zak?ócania spokoju
    c/ naruszania postanowie? niniejszej umowy.

    § 3.

    1. Czynsz najmu strony ustalaj? na kwote
    ...XXXXX.../slownie...XXXXXXXX......../ miesi?cznie, p?atny z góry do
    5-go ka?dego miesi?ca do r?k Wynajmuj?cego.
    2. Wynajmuj?cy ka?d? wp?at? potwierdzi pokwitowaniem.
    3. Dla zabezpieczenia ewentualnych roszcze? Wynajmuj?cego wynikaj?cych z
    niniejszej umowy, Najemca w dniu zawarcnia umowy wp?aci Wynajmuj?cemu
    kaucj? zwrotn? w wysokosci miesiecznego czynszu ustalonego w pkt.1
    4. kaucja, po roliczeniu wzajemnych roszcze? zostanie zwrócona Najemcy w
    dniu zako?czenia umowy.
    5. Wynajmuj?cy zatrzyma kaucj? w przypadku rozwi?zania umowy przez
    Najemc?, z przyczyn od niego zale?nych, przd up?ywem okresu, na który
    zosta?a zawarta.

    §4
    Njemca o?wiadcza, ze przedmiot najmu jest mu znany i nie wnosi
    zastrze?e? co do stanu technicznego ani wyposa?enia.

    §5
    Po zako?czeniu umowy Najemca zobowi?zany jest zwrócic przedmiot najmu w
    stanie niepogorszonym, poza zu?yciem wynikaj?cym z normalnej
    eksploatacji

    §6
    Ka?da ewentualna zmiana w substancji trwa?ej przez Najmuj?cego wymaga
    pisemnej zgody Wynajmuj?cego.

    §7
    Najemca , bez zgody Wynajmuj?cego nie mo?e odda? w podnajem przedmiotu
    najmu.

    §8
    Por?czyciel ponosi odpowiedzialno?? za szkody wyrz?dzone przez Najemc?.

    §9
    W sprawach nie uregulowanych nin. umow?, mog? mie? zastosowanie
    odpowiednie przepisy KC i ustaw szczególnych.

    §10 Ewentualne spory wynikaj?ce z niniejszej umowy strony poddaj?
    rozstrzygni?ciu w?a?ciwemu rzeczowo S?dowi we ...XXXXX....

    § 11. Umowa sporz?dzona zostaje w dwóch jednobrzmi?cych egzemplarzach,
    po jednym dla ka?dej ze stron.

    .......ZXXXXX........ ......XXXXX..............
    Wynajmuj?cy Najemca

    (umowa jest oczywiscie podpisana przez dwie strony, XXXXX -> iksami
    zaznaczylem ze pole jest odpowiednio wypelnione danymi)

  • 2. Data: 2004-12-13 16:25:32
    Temat: Re: czy wynajmuje legalnie pokoj?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wwmw wrote:
    > witam , mam nsstepujace pytanie: jak sprawdzic czy osoba ktora mi
    > wynajmuje pokoj robi to legalnie?
    > (tzn. miedzy innymi odprowadza podatki od mojego czynszu )

    A po co? Chcesz się w kapusia pobawić?

    > (np. sprawdzic zameldowanie , jezeli jest obowiazkowe,

    Bierzez umowę w łapę, idziesz do urzędu i się meldujesz. Wynajmujący nie
    może wynajmującego zameldować, bo nie ma jego dowodu osobistego.

    Aha - przygotuj kasę na nowy dowód.

    > zarzadac od niego jakiegos dokumentu, sprawdzic w jakim urzedzie)???

    Umowa to za mało?

    BTW: żąda się przez żet z kropką.

    > Za??czam poni?ej kopie umowy jak? mam podpisan?

    Ustaw sobie prawidłowo polskie literki.

  • 3. Data: 2004-12-13 18:09:10
    Od: Michal Bien <m...@w...uw.edu.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Bierzez umowę w łapę, idziesz do urzędu i się meldujesz. Wynajmujący nie
    > może wynajmującego zameldować, bo nie ma jego dowodu osobistego.
    >
    > Aha - przygotuj kasę na nowy dowód.
    ^^^^

    Dlaczego? Zmiana zameldowania uwdoczniona w dowodzie osobistym ma byc
    polaczona z przymusowa wymiana dowodu osobistego w starej formie na
    plastikowy? Na jakiej podstawie?
    Tak sie sklada ze mam dowod osobisty wazny do konca 2006 r, mozliwe
    ze w najblizszym czasie bede sie kilkakrotnie przeprowadzl i nie mam
    zamiaru za kazdym razem ponosic kosztow i uzerac sie ze zmiana dowodu.
    Stare ksiazeczki sa w tym wzgledzie duzo wygodniejsze.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 4. Data: 2004-12-13 18:50:11
    Od: "Wildcat" <w...@s...com.kasuj.to>

> [...]
    >
    > (np. sprawdzic zameldowanie , jezeli jest obowiazkowe, zarzadac od niego
    > jakiegos dokumentu, sprawdzic w jakim urzedzie)???

    w Urzedzie Skarbowym... zgodnym z miejscem zameldowania wlasciciela.

    Wildcat

  • 5. Data: 2004-12-13 21:10:42
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal Bien wrote:

> [...]
    > zamiaru za kazdym razem ponosic kosztow i uzerac sie ze zmiana dowodu.
    > Stare ksiazeczki sa w tym wzgledzie duzo wygodniejsze.

    A, chyba że masz książeczkę :) Ale chyba i tak jest jakaś opłata skarbowa?

  • 6. Data: 2004-12-13 22:41:56
    Od: wwmw <w...@o...pl>

    To ciekawe. a o co dokładniesie pytac? czy dana osoba odporowadza podatik w
    danej wysokosci?
    i czy te dane sa ogolnie dostepne.?

  • 7. Data: 2004-12-13 22:43:28
    Od: wwmw <w...@o...pl>

    oj co za agresja. cza sie wyzyc na forum...
    powod postu: chce zerawac umowe bo koes mnie olewa totalnie , i chce byc
    pewny ze nic mi nie grozi.

  • 8. Data: 2004-12-22 15:57:04
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 13 Dec 2004 23:43:28 +0100,
    wwmw <w...@o...pl> screamed:
    > oj co za agresja. cza sie wyzyc na forum...

    To nie jest forum, to grupa dyskusyjna.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:215B ]
    [ 16:56:46 user up 10468 days, 4:51, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Confucius say too damn much!

  • 9. Data: 2004-12-23 07:19:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> popełnił 22 gru 2004 na
    pl.soc.prawo utwór news:slrncsj6ag.2q9.pipene-news@beast.tu.kielce.pl:

    > To nie jest forum, to grupa dyskusyjna.
    A czy grupa dyskusyjna
    (te, tego: "news", czy "nowinki" jak bezskutecznie próbowano przeszczepić)
    może być forum?
    A może Twój przedpisca uznał za _forum_ psp jako własciwą
    do rozstrzygniecia jego sprawy?

    Są "fora" (tech. internetowe) i "fora" (hist.), no i "fora" (przen.),
    aha- jest jeszcze "fora" (ze dwora) ;)))

    --
    pozdro
    poreba,