eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy teraz jak jesteśmy w Unii to można normalnie mieszkac w innych krajach UE? › Re: czy teraz jak jesteĹ?my w Unii to moĹźna normalnie mieszkac w innych krajach UE?
  • Date: Tue, 03 May 2005 22:43:44 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy teraz jak jesteĹ?my w Unii to moĹźna normalnie mieszkac w innych
    krajach UE?

    Dnia 03/05/2005 22:00, Miernik wrote :

    > Ale nie chodzi mi o pracę, ale o mieszkanie na przykład przez dwa lata
    > non-stop?
    >
    > Załózmy że utrzymuje mnie tam ciocia, albo pracuje zdalnie przez
    > Internet w firmie na wyspach bergamutach administrując tamtejszym
    > serwerem. Tamtejsze prawo nie wymaga żadnej rejestracji działalności
    > takowej ani płacenia od niej podatków. Jestem polakiem, z polskim
    > obywatelstwem i mieszkam w jakimś innym kraju UE, mam konto w
    > bergamudzkim banku na które przelewają moje wynagrodzenie i jego kartą
    > kupuje w lokalnym sklepie żarcie.
    >
    > Czy tak wolno?

    Oczywiście. Ale aby uzyskać prawo stałego pobytu należy wykazać się
    źródłem stałego dochodu: emerytura, renta, itp. Czy wskazany przez
    Ciebie powód będzie dla właściwego urzędu wystarczający trudno mi
    powiedzieć.

    Więcej informacji:
    http://europa.eu.int/youreurope/nav/pl/citizens/home
    .html

    (Ale część informacji nie jest dostępna w języku polskim, a część w
    języku angielskim jest przestarzała).

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the