  • 11. Data: 2003-06-27 14:11:24
    Temat: Re: czy takie pismo z banku wystarczy?
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Użytkownik "Robert Kondraciuk" <m...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:bdhbl0$a6u$1@news.onet.pl...
    > To w takim razie tak nieco na marginesie pytanie: na jakiej więc postawie
    > ktoś wygrał sprawę, gdy mu jego (były) bank przysłał jakież życzenia
    > urodzinowe czy coś takiego?
    > Chyba, że to była plotka mająca rozreklamować GIODO ;)

    Myślisz że ustawa o rachunkowości wspomina o przetwarzaniu danych na
    potrzeby wysyłania życzeń na urodziny? ;) O ile mi wiadomo, ograniczenia
    dotyczą nie tylko zakresu przechowywania danych, ale też zakresu ich
    stosowania. Analogicznie możesz zastrzec swoje dane kupując telefon
    komórkowy, ale to oczywiście nie jest równoznaczne z tym, że operator
    nie może przetwarzać danych w celu wystawienia Ci rachunku.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 12. Data: 2003-06-27 14:14:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa"

> [...]
    > urodzinowe czy coś takiego?
    >
    > Chyba, że to była plotka mająca rozreklamować GIODO ;)

    Pani chciala dostac kredyt (budowala domek) ale zrezygnowała
    bo jej się warunki nie spodobały. Prosiła o wykasowanie danych osobowych
    a ze do kredytu nie doszlo wiec klientką nie była i prawo bankowe
    nie zdążyło mieć zastosowania
    Az tu nagle na adres tego nowo wybudowanego domu przyszly zyczenia
    urodzinowe
    Kazdy człowiek by sie w takiej sytuacji wpienił, a kobieta szczególnie ;-)
    *** blad ***

  • 13. Data: 2003-06-27 16:17:17
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    > Przedawnienie roszczeń również znajduje zastosowanie przy bezpodstawnym
    > wzbogaceniu - napisać tylko, że nawet jeżli zdarzenia takie (błędne
    przelewy)
    > miały miejsce, to żądanie ich zwrotu jest przedawnione, a Ty nie
    potwierdzasz
    > w żadnym wypadku, że przelewy takie istotnie miały miejsce. I tylko tyle -
    > niechaj bank zwraca pieniądze, a nie Ty, nie zaczynaj zabawy w
    udowadnianie,
    > że przepiłaś, przepaliłąś, przepuściłaś na ... :-),

    Również przychyliłbym się do tej interpretacji powyższego stanu faktycznego.
    Jest to omyłka banku a nie innego klienta. W związku z tym roszczenie banku
    przedawnia się po 3 latach. Gdyby było inaczej, ciężko jest dowieść, że nie
    powinno się było liczyć z obowiązkiem zwrotu.
    Pozdr.

  • 14. Data: 2003-06-28 16:21:09
    Temat: Odp: czy takie pismo z banku wystarczy?
    Od: "miki69" <m...@p...com.pl>

    Użytkownik Tom <...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bdhcv4$kgp$...@a...news.tpi.pl...
    > 06
    Zasadnym
> [...]
    > Generalnie osoba która otrzymała nienależne świadczenie powinna je zwrócić
    > pewnym jednak wyjątkiem, o którym mowa w art 409 KC
    >
    > Art. 409. Obowiązek wydania korzyści lub zwrotu jej wartości wygasa,
    jeżeli
    > ten, kto korzyść uzyskał, zużył ją lub utracił w taki sposób, że nie jest
    > już wzbogacony, chyba że wyzbywając się korzyści lub zużywając ją powinien
    > był liczyć się z obowiązkiem zwrotu.
    >
    > Musisz więc wykazać bankowi, że pieniądze już wydałaś, a nie liczyłaś się
    > zobowiązkiem zwrotu gdyż np. spodziewałaś się takiej wpłaty

    sprawa jest nie do wygrania chyba ze w banku nie ma prawnika :)