  • 1. Data: 2003-06-27 08:47:02
    Temat: jak kupic dom z obciazona hipoteka
    Od: m-s <m...@w...pl>

    Witam,
    prosze o wskazowki jak przeprowadzic w sensowny i bezpieczny sposob
    zakup domu z hipoteka obciazona kwota 300 tys. (dom wart ok . 500tys.)
    obciazenie to kredyt wziety na zakup i remont przez obecnego
    wlasciciela

    moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym zakresie
    Z gory Dzieki !

    Pozdrowionka
    mira-s

    Pozdrowionka
    mira-s

  • 2. Data: 2003-06-27 11:17:10
    Temat: Re: jak kupic dom z obciazona hipoteka
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    On Fri, 27 Jun 2003 10:47:02 +0200, m-s <m...@w...pl> wrote:

> [...]
    > obciazenie to kredyt wziety na zakup i remont przez obecnego
    > wlasciciela
    >
    > moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym zakresie

    Nie bardzo wiem czy o to Ci chodzi, ale najprościej jest zażądać obniżenia
    ceny o wartość hipoteki, albo spłacenia wierzyciela - bowiem w momencie
    kupna domu już Ty będziesz odpowiedzialny za ten dług.

    --
    Markiz de Vonvanfon

  • 3. Data: 2003-06-27 13:54:01
    Od: m-s <m...@w...pl>

    On Fri, 27 Jun 2003 13:17:10 +0200, Markiz de Vonvanfon
    <m...@w...pl> wrote:

    >Nie bardzo wiem czy o to Ci chodzi, ale najprościej jest zażądać obniżenia
    >ceny o wartość hipoteki, albo spłacenia wierzyciela - bowiem w momencie
    >kupna domu już Ty będziesz odpowiedzialny za ten dług.

    wlasnie o to, dzieki - mam nastepne pytania

    pierwsza opcja jasna, czyli place duzo mniej, co najmniej o wartosc
    hipoteki - tylko czy w tej sytuacji nie powinienem pogadac najpierw z
    bankiem czy tez innym wierzycielem? czy jemu nic do tego?
    ja przejmuje dlug, wiec w przypadku kredytu bankowego pewnie beda
    chcieli mnie sprawdzic, czy tak?

    przy drugiej - jest problem, bo jak by wlasciciel mogl to zrobic to
    pewnie by nie sprzedawal
    czy wchodzic w cos takiego, ze ja daje duzy zadatek przy
    um.przedwstepnej, wierzac, ze gosc splaci zadluzenie a potem po
    wykresleniu hipoteki finalizujemy transkacje?
    ten wariant nie bardzo mi lezy....

    Pozdrowionka
    mira-s

  • 4. Data: 2003-06-27 14:33:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | bankiem czy tez innym wierzycielem? czy jemu nic do tego?
    | ja przejmuje dlug, wiec w przypadku kredytu bankowego pewnie beda

    Nie. Ich dłużnikiem jest nadal poprzedni właściciel. Tyle, że jak nie będzie
    chciał zapłacić, to oni maja prawo zabrać Twój dom.

> [...]
    | um.przedwstepnej, wierzac, ze gosc splaci zadluzenie a potem po
    | wykresleniu hipoteki finalizujemy transkacje?

    Mnie też nie bardzo. To już raczej bym się dogadywał z bankiem w obecności
    sprzedającego, że Ty spłacasz dług, a oni składają oświadczenie o zwolnieniu
    hipoteki. Taki sposób powinien chwycić. Pieniędzy bym tamtemu gościowi do
    ręki nie dawał, bo przepije a ty będziesz miał do niego bardzo słuszne
    roszczenie o ich zwrot w podwójnej wysokości, tylko, że on nie będzie miał
    żadnego majątku..

  • 5. Data: 2003-07-01 07:17:08
    Od: e...@b...pl

> [...]
    > zakup domu z hipoteka obciazona kwota 300 tys. (dom wart ok . 500tys.)
    > moze ktos ma jakies doswiadczenia w tym zakresie

    Jesli chcesz wziac kredyt na zakup to banki raczej nie dadza Ci kredytu pod
    istniejaca juz hipoteke. Najpierw trzeba ja wyczyscicic. Najlepiej (jak juz
    inni sugerowali) jest isc z potencjalnym sprzedajacym do Banku w ktorym jest
    kredyt. Najmniej klopotow bedzie jesli wezmiesz kredyt w tym samym Banku, ale
    znajac prawa Murphiego akurat w nim warunki beda najmniej korzystne :) W moim
    przypadku kwota hipoteki byla niewielka (ok.50 tys) i Bank sprzedajacego
    zgodzil sie, na cywilne poreczenie. Zdjeli hipoteke i bez problemu moglem
    wziac kredyt w innym Banku.
    Tylko 2 przestrogi:
    -Chcialem zeby te 50 tys. bank przelal na konto Banku, ktory mial moje
    poreczenie a reszte sprzedajacemu i okazalo sie, ze (akurat moj) bank placi
    kase sprzedajacemu i to sprzedajacy musi splacic z wlasnej woli ten kredyt - z
    czym jak wiadomo roznie bywa.
    -Poreczajac kredyt nalezy zadac pewnych uwarunkowan. Np, ze jesli transakcja
    nie dojdzie do skutku to bank spowrotem naklada hipoteke a poreczenie staje
    sie nieaktualne albo cos takiego - w moim nieszczesnym przypadku okazalo sie,
    ze jestem niewiarygodny (Bank nie podal wyjasnienia - a zarobki byly ok) i do
    transakcji w koncu nie doszlo. Hipoteka wrocila ale poreczenie tez zostalo. I
    tak jesli moj niedoszly sprzedawca przestanie splacac kredycik to Bank bedzie
    mnie scigal. Na szczescie niedoszly sprzedawca to czlonek bliskiej rodziny,
    ale nigdy nie wiadomo.

    Jesli nie potrzebujesz kredytu to radze znalesc prawnika, ktory na pewno
    pomoze w negocjacjach z Bankiem (w kwestii zdjecia hipoteki i sprzedazy). Jak
    to mowia jesli ma sie na krowe, to trzeba miec na lancuch i lepiej wydac nawet
    tysiac zlotych wiecej na prawnika, ktory pomoze przebrnac przez to guano.

    Tak czy siak uwazaj, zeby dom marzen nie stal sie najgorszym koszmarem.

    Pozdrawiam, SP