  • 1. Data: 2005-04-17 23:33:08
    Temat: czy tak można? uzywanie programu software
    Od: "unknown" <c...@g...com>

    Witam
    Czy zgodne z prawem jest uzywanie programu komputerowego w wersji testowej
    (np. 14 dniowej) w nastepujący sposob: uzywam programu 12 dni- format
    dysku- instalacja- 12 dni uzywania- format dysku- instalacja.... itd
    Czy cos takiego jest legalne?
    pzodrawiam

  • 2. Data: 2005-04-17 23:44:17
    Temat: Re: czy tak można? uzywanie programu software
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 17.04.2005 unknown <c...@g...com> napisał/a:
    > Czy cos takiego jest legalne?

    Nie. Nie jest.

    --
    *** Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz ***
    *** l...@u...net / +48 505 433 946 / gg://5888 ***

  • 3. Data: 2005-04-18 08:22:52
    Od: poreba <d...@p...com>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net> popełnił 18
    kwi 2005 na pl.soc.prawo utwór news:slrnd65tmh.esm.lancaster@unix-
    secured.net:

    > Nie. Nie jest.
    Który przepis zabrania (i penalizuje)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 4. Data: 2005-04-18 09:04:06
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 18.04.2005 poreba <d...@p...com> napisał/a:
    > Który przepis zabrania (i penalizuje)?

    Wiekszosc licencji tego typu programow, ktore mowia, ze po zakonczeniu
    okresu probnego uzytkowanie programu jest nielegalne.

  • 5. Data: 2005-04-18 09:18:37
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    Użytkownik "Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz" <l...@u...net>
    napisał w wiadomości news:slrnd66ug7.ss5.lancaster@unix-secured.net...

    | Wiekszosc licencji tego typu programow, ktore mowia, ze po zakonczeniu
    | okresu probnego uzytkowanie programu jest nielegalne.

    Tak, tylko nikt oprócz niego samego nie jest w stanie stwierdzić czy okres
    próbny się już zakończył, czy może własnie się rozpoczyna. Nielegalne, ale
    trudne do udowodnienia.

    --
    pozdrawiam Witek
    gg: 3350265

  • 6. Data: 2005-04-18 09:30:21
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 18.04.2005 Witek <wsa> napisał/a:

    > Tak, tylko nikt oprócz niego samego nie jest w stanie stwierdzić czy okres
    > próbny się już zakończył, czy może własnie się rozpoczyna. Nielegalne, ale
    > trudne do udowodnienia.

    Padlo pytanie o legalnosc, nie o mozliwosci udowodnienia.
    Zreszta - mozna odczytac do 6-8 zapisow na dysku twardym wstecz.
    W Polsce w labolatorium komputerowym Komendy Stolecznej Policji, z tego
    co wiem potrafia przeanalizowac zapis na dysku do 3ech razy wstecz.

    Wiec jakkolwiek - jest to do udowodnienia.

  • 7. Data: 2005-04-18 09:39:42
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz napisał(a):
> [...]
    > co wiem potrafia przeanalizowac zapis na dysku do 3ech razy wstecz.
    > Wiec jakkolwiek - jest to do udowodnienia.

    Szczególnie jeśli wcześniej skasujemy zawartość 9 razy. :) Pomijam już
    koszty takiej operacji, bo podejrzewam, że nikomu nie przyjdzie do głowy
    zaprzeganie takowej technologi do szukania nadużywanych triali.
    Szczególnie że podpada to conajwyżej pod KC, więc ktoś najpierw z
    własnej kieszeni musiałby to sfinansować.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 8. Data: 2005-04-18 09:41:05
    Od: "Witek" <wsa[@poczta.onet.pl]>

    napisał w wiadomości news:slrnd6701e.ss5.lancaster@unix-secured.net...

> [...]
    | W Polsce w labolatorium komputerowym Komendy Stolecznej Policji, z tego
    | co wiem potrafia przeanalizowac zapis na dysku do 3ech razy wstecz.

    Wystarczy więc conajmniej 3 razy nadpisać dysk i po kłopocie, wszak mnogość
    programów do zamazywania dysków jest ogromna. W praktyce odzyskiwanie danych
    nie jest takie proste jak się wydaje.

    | Wiec jakkolwiek - jest to do udowodnienia.

    Nie pisałem, że jest niemozliwe, tylko trudne.

    |pozdrawiam Witek
    gg: 3350265

  • 9. Data: 2005-04-18 09:49:45
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@u...net>

    Dnia 18.04.2005 Czarek Gorzeński <c...@p...org> napisał/a:
> [...]
    > Szczególnie że podpada to conajwyżej pod KC, więc ktoś najpierw z
    > własnej kieszeni musiałby to sfinansować.

    Pomijam celowosc takiej operacji w tym momencie.
    Uzywamy czegos 21 dni, potem poswiecamy 2 dni (bo tyle mniej wiecej
    trzeba by sensownie zamazac dane na dysku), reinstalujemy system,
    by znow po 21 dniach poswiecic 2 dni. A dysk sie zuzywa ;-)

    Ja juz bym chyba wolal kupic program i oszczedzic swoj czas.
    Poza tym jak znam zycie, znajdzie sie funkcjonalny odpowiednik
    tego programu w mnogosci softu Open Source ;-)

  • 10. Data: 2005-04-18 09:53:58
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

> [...]

    > trzeba by sensownie zamazac dane na dysku), reinstalujemy system,
    > by znow po 21 dniach poswiecic 2 dni. A dysk sie zuzywa ;-)

    stan z przed tych 21 dni mozna uzyskac w duzo szybszy sposob, i do tego
    nawet nie trzeba formatowac kompa :) ale to juz NTG

    Pozdrawiam
    Jacek