  • 1. Data: 2005-04-17 21:33:58
    Temat: forum dla sabójców i problemy z prawem
    Od: "Bubby" <4...@p...fm>

    Noszę się z zamiarem założenia własnego forum dla samobójców. Takich jest
    sporo, ale mój problem tkwi w tym że nie zamierzam ludziom zabraniać o tzw
    sposobach.
    Wiem że to kontrowersyjny problem, ale uważam, że jak sobie o tym pogadają,
    oraz o tym ile bólu może coś takiego zadać i że w cale nie jest to takie
    łatwe, to może im przejdzie :/

    Dlatego zastanawiam się, czy nie maił bym problemów z hostingiem, gdybym
    chciał takie forum postawić.
    Czy jest jakiś paragraf na to? Czy ktoś może mi skutecznie utrudniać pracę
    nad takim forum?

  • 2. Data: 2005-04-17 22:44:35
    Temat: Re: forum dla sabójców i problemy z prawem
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Bubby wrote:
    > Noszę się z zamiarem założenia własnego forum dla samobójców. Takich jest
    > sporo, ale mój problem tkwi w tym że nie zamierzam ludziom zabraniać o tzw
    > sposobach.

    ??

    Chyba zabrakło jakiegoś słowa ;)

    > Wiem że to kontrowersyjny problem, ale uważam, że jak sobie o tym pogadają,
    > oraz o tym ile bólu może coś takiego zadać i że w cale nie jest to takie
    > łatwe, to może im przejdzie :/

    A może wręcz przeciwnie...

> [...]
    > chciał takie forum postawić.
    > Czy jest jakiś paragraf na to? Czy ktoś może mi skutecznie utrudniać pracę

    Samo rozmawianie o samobójstwach nie jest nielegalne. Popełnianie też
    nie. Natomiast nakłanianie... uuu, za to to już odsiadka grozi.

    Więc póki nie będzie niczego, co można podciągnać pod nakłanianie -
    zasadniczo problemów z paragrafami byćnie powinno.

  • 3. Data: 2005-04-17 22:48:21
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 17/04/2005 23:33, Bubby wrote :
> [...]
    > chciał takie forum postawić.
    > Czy jest jakiś paragraf na to? Czy ktoś może mi skutecznie utrudniać pracę

    Tak, prokurator. Art. 151 kodeksu karnego penalizuje pomoc do
    samobójstwa. Informacja o metodach jest niewątpliwie taką pomocą
    (zwłaszcza w świetle art. 18 § 3 kk: "udzielając rady lub informacji").
    Moim zdaniem prowadzenie forum w takiej formie byłoby pomocnictwem (w
    zamiarze ewentualnym) do czynu określonego w art. 151 kk.

    Zagrożenie:
    Od 3 miesięcy do 5 lat.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    When in doubt, go to the library. [Ron Weasley (Harry Potter and the

  • 4. Data: 2005-04-17 22:53:19
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 18/04/2005 00:44, Andrzej Lawa wrote :

    > Samo rozmawianie o samobójstwach nie jest nielegalne. Popełnianie też
    > nie.

    Popełnianie samobójstwa nie jest legalne. Sprawca samobójstwa nie
    podlega karze, a to osobna kwestia. Skutkiem nielegalności samobójstwa
    jest możliwość stosowania obrony koniecznej wobec sprawcy próby samobójczej.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 5. Data: 2005-04-17 23:13:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki wrote:

> [...]
    > podlega karze, a to osobna kwestia. Skutkiem nielegalności samobójstwa
    > jest możliwość stosowania obrony koniecznej wobec sprawcy próby

    Słuszna uwaga - użyłem nie właściwego słowa. "Nie jest karalne."

    Swoją szosą takie kuriozum, jak karalność samobójstwa istniała jakiś
    czas temu w UK. Z ciekawości: a w Polsce?

  • 6. Data: 2005-04-18 00:08:45
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Swoją szosą takie kuriozum, jak karalność samobójstwa istniała jakiś
    > czas temu w UK. Z ciekawości: a w Polsce?

    Czy to była kara śmierci?

  • 7. Data: 2005-04-18 03:53:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki napisał(a):

> [...]
    > podlega karze, a to osobna kwestia. Skutkiem nielegalności samobójstwa
    > jest możliwość stosowania obrony koniecznej wobec sprawcy próby

    Ja tam uważam że popełnienie samobójstwa jat całkiem legalne. Nie
    zabrania tego żaden konkretny przepis.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2005-04-18 07:54:43
    Od: "Ola" <o...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Bubby" <4...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > pogadają,
    > oraz o tym ile bólu może coś takiego zadać i że w cale nie jest to takie

    Nie do konca zrozumialam jakie sa Twoje cele.
    Samobojstwa ZAWSZE wiarza sie z zaburzeniami psychicznymi lub
    osobowosciowymi.
    Nawet jesli nie jest to choroba psychotyczna, to roznego typu nieleczone (i
    czesto nawet niezdiagnozowane) nerwice lub depresje reaktywne (powstale pod
    wplywem ciezkich przezyc) powoduja brak checi do zycia, a co za tym idzie
    mysli i podejmowane proby samobojcze.

    W zwiazku z tym jesli na prawde chcesz zalozyc portal, w ktorym chcesz pomoc
    myslacym o samobojstwie lepiej skoncentruj sie na kryzysach psychicznych i
    nawiaz wspolprace z psychologiem, oraz informuj w nim o bezplatnej pomocy
    psychologicznej, psychiatrycznej, o osrodkach interwencji kryzysowej itp
    instytucjach, ktore profesjonalnie wspieraja ludzi w trudnych chwilach. Do
    tego forum dyskusyjne, naukowe artykuly o roznego rodzaju kryzysach
    psychicznych i formach leczenia i masz szane pomoc wielu osobom i nie byc w
    konflikcie z prawem. Najlepiej wrzuc w wyszukiwarki hasla: deprsesja,
    schizofrenia, paranoja, choroby psychiczne i zobaczysz jak funkcjonuja
    portale koncentrujace sie tylko na jednej przyczynie samobojstw.

    Wydaje mi sie , ze bez wzgledu na konsekwencje prawne tworzenie poratlu bez
    podstawowej wiedzy medycznej, socjologicznej, psychologicznej na temat
    problemu i zakladanie, ze a nuz "moze im przejdzie" moze wyrzadzic wiele
    nieodwracalnych konsekwencji. Odpowiedzialnosc prawna to jedno, ale jest tez
    odpowiedzialnosc etyczna, o ktorej zaden z omawianych na tej grupue kodeksow
    nie mowi....

    pzdr
    Ola

  • 9. Data: 2005-04-18 08:58:25
    Od: "kolekcjoner skarpetek" <n...@j...com>

    > Ja tam uważam że popełnienie samobójstwa jat całkiem legalne. Nie
    > zabrania tego żaden konkretny przepis.

    Przecież samobójstwo, to też jest morderstwo.

  • 10. Data: 2005-04-18 09:27:58
    Od: Tomasz Pyra <n...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

    > Ja tam uważam że popełnienie samobójstwa jat całkiem legalne. Nie
    > zabrania tego żaden konkretny przepis.

    Kolega dostal mandat - nie pamietam czy od strazy miejskiej, czy od policji.
    Ktos ich wezwal, do niego. kiedy ten stal na szczycie jakiejs wiezy.

    Przyjechali i wlepili mu mandat, na ktorym pisalo ze za "probe samobojcza".
    Kolega bez szemrania mandat przyjal (bo kwota niewielka - 50zl chyba), a ZTCW
    to oprawil go w ramki i sie chwali wszystkim ;)

    Inna sprawa ze kolega to zapalony sciankowiec-zjezdzacz na linie i akurat
    sobie postanowil powspinac sie po tej wiezy, bynajmniej nie po to zeby sie
    zabic :)