  • 1. Data: 2005-12-28 11:23:58
    Temat: czy tak mozna umowa o dzieło
    Od: Max <t...@o...pl>

    witam

    czy mogę zatrudnic pracownika na umowe o dzieło i zlecic mu wykonanie
    modernizacji komputerów i instalowania softu dla firmy zlecającej mi
    taką usługę.
    chodzi mi czy może być to umowa o dzieło czy może musi byc umowa
    zlecenie, jaka jest róznica między tymi umowami ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-12-28 12:11:57
    Temat: Re: czy tak mozna umowa o dzieło
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Max" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > chodzi mi czy może być to umowa o dzieło czy może musi byc umowa
    > zlecenie, jaka jest róznica między tymi umowami ?

    Przy umowie zlecenie placisz za to, ze modernizuje i instaluje.
    Przy umowie o dzielo - placisz za to, ze zmodernizuje i zainstaluje.

    Pozdrawiam
    SDD
    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 3. Data: 2005-12-28 13:01:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    SDD [###s...@t...wszechwiedza.pl.###] napisał:
    > Użytkownik "Max" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Przy umowie zlecenie płacisz za to, ze modernizuje i instaluje.
    > Przy umowie o dzieło - płacisz za to, ze zmodernizuje i zainstaluje.

    Tylko umowa o dzieło ma ściśle określać co to ma być za dzieło. A więc
    nie można zlecić instalowania softu, a musi być to zlecenie
    zainstalowania konkretnego softu w konkretnym komputerze.

  • 4. Data: 2005-12-28 14:01:17
    Od: "Suracz" <...@...x>

    > Tylko umowa o dzieło ma ściśle określać co to ma być za dzieło. A więc
    > nie można zlecić instalowania softu, a musi być to zlecenie
    > zainstalowania konkretnego softu w konkretnym komputerze.

    A ja miałem właśnie taką umowę o dzieło i nie było wyszczególnione jaki
    soft.

    Suracz

  • 5. Data: 2005-12-28 14:54:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Suracz [###...@...x.###] napisał:

    > A ja miałem właœnie takš umowę o dzieło i nie było wyszczególnione
    jaki
    > soft.

    Co nie znaczy, ze miałeś dobrą umowę. Jeśli nie określono dzieła, to
    bez względu na tytuł umowy, nie jest to umowa o dzieło - ze wszystkimi
    tego z prawa wynikającymi konsekwencjami.

  • 6. Data: 2005-12-29 07:06:41
    Od: "Suracz" <...@...x>

    Znaczy coś mi grozi za taką umowę ?
    Czy ewentualne czepianie będzie skierowane po adresem firmy?
    Suracz

  • 7. Data: 2005-12-29 09:13:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Suracz [###...@...x.###] napisał:
    > Znaczy coś mi grozi za taką umowę ?
    > Czy ewentualne czepianie będzie skierowane po adresem firmy?

    Generalnie firma powinna Cię zgłosić o ile się nie mylę do
    ubezpieczenia społecznego. Podatek jest taki sam. W pozostałych
    kwestiach nazwa tej umowy większego znaczenia nie ma.