  • 1. Data: 2005-06-29 18:28:21
    Temat: czy starosta moze byc traktowany jako samorządowe kolegium odwoławcze?
    Od: "Lechu" <l...@i...pl>

    jak w temacie

    dzieki i pozdr.
    L.

  • 2. Data: 2005-06-29 20:54:48
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Lechu <l...@i...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > jak w temacie

    Pod jakim względem?

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 3. Data: 2005-06-29 21:41:25
    Od: "Lechu" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:d9v1uv$b2a$1@inews.gazeta.pl...
    > Lechu <l...@i...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    > > jak w temacie
    >
    > Pod jakim względem?

    po prostu rozwiazuje kazusy testowe na egzaminy i pojawilo sie pytanie o
    sądy administracyjne. Jest tam napisane, ze rostrzygają one spory pomiedzy
    organami samorzadu terytorialnego i samorzadowymi kolegiami odwolawczymi
    oraz miedzy organami samorzadu i organami administracji rzadowej. Mam
    watpliwosci czy sad ten moze rozpatrzyc spor miedzy "starosta olkuskim, a
    prezydentem krakowa", bo nie wiem czy starosta moze byc traktowany jako ów
    kolegium odwoławcze.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-06-29 22:44:06
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Lechu <l...@i...pl> dosć niespodziewanie napisał(a):
    ?

> [...]
    > spor miedzy "starosta olkuskim, a prezydentem krakowa", bo nie wiem
    > czy starosta moze byc traktowany jako ów kolegium odwoławcze.

    Tu nie ma nic do rzeczy takie traktowanie starosty.
    Spór przez Ciebie podany to spór pomiędzy dwoma organami samorządowymi.
    Zastanów sie jakiego rodzaju moze to być spór - jeżeli kompetencyjny (
    zarówno pozytywny, jak i negatywny), to kto moze taki spór rozstrzygnąć.
    Inne rodzaje sporów - przychodzą mi na myśl spory cywilne, no ale te, to do
    sądu powszechnego.

    SKO to instytucja administracji rządowej o specjalnym przeznaczeniu -
    odwoławcza ( nie nadrzędna) od decyzji organów jednostek samorzadu
    terytorialnego ( zarówno gminnego, powiatowego jak i wojewódzkiego). Sądy
    administracyjne rozpatrują skargi samorządu terytorialnego na decyzje SKO.
    Jest to więc znów rodzaj sporu między adm rządową, a samorządową. Nie ma tu
    zatem możliwości mówienia o "podstawieniu" starosty.