  • 1. Data: 2004-05-22 23:04:26
    Temat: Zakładanie blokad na koła przez ochrone - Czy to legalne?
    Od: "Binio" <w...@g...pl>

    Czy takie praktyki są legalne? Zarząd wspólnoty podjął decyzje o zakładaniu
    blokad na koła samochodów, które parkują niezgodnie z przepisami na terenie
    osiedla. Np. na drodze pożarowej, czy w miejscu gdzie nie ma parkingu. Firma
    ochroniarska zakupiła blokady i teraz je zakłada na koła samochodów. Koszt
    zdjęcia blokady to 40zł. Czy w ogóle legalne jest zakładanie przez firmę
    ochroniarską blokad na samochody w taki sposób? I najważniejsze czy firma
    ochroniarska może posiadać takie prawo? Ponadto czy zarząd wspólnoty wydając
    taką decyzję nie naruszył jakiegoś przepisu? Czy przypadkiem takie praktyki
    nie podchodzą pod tymczasowy zabór mienia? Jaki jest Wasz pogląd w tej
    sprawie. Czekam na Wasze opinie

  • 2. Data: 2004-05-22 23:15:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Binio wrote:
> [...]
    > osiedla. Np. na drodze pożarowej, czy w miejscu gdzie nie ma parkingu. Firma

    Blokowanie pojazdów na drodze pożarowej to IMHO skrajny idiotyzm - już
    prędzej takiej pojazdy powinny być wywożone.

  • 3. Data: 2004-05-22 23:29:51
    Od: "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Blokowanie pojazdów na drodze pożarowej to IMHO skrajny idiotyzm - już
    > prędzej takiej pojazdy powinny być wywożone.

    Jak patrzę jak zrobione są te drogi pożarowe, to zastanawiam się kto je
    projektował - a raczej kto tak znaki stawiał... Taka droga pożarowa to wg.
    osób które stawiały znaki, wszystkie uliczki na osiedlu (dla zaopatrzenia,
    czy nawet droga na zapleczu banków, którędy wozy opancerzone odworzą kasę) a
    Szerokie (spokojnie dwie duże ciężarówki zmieszczą się koło siebie). A tak
    poza tym to ani ziębi mnie to ani grzeje czy tam mnie zblokują - bo nie mam
    samochodu :)

    Ale ja nie o tym. Nie chce wartościować czy to dobre czy złe. Ja się pytam
    czy takie działania prowadzone przez firmę ochroniarską (na podstawie
    upoważnienia wspólnoty) są legalne??? - Bo zdarzało się że walili blokady
    nawet tym którzy parkowali zgodnie z przepisami.

  • 4. Data: 2004-05-23 05:36:14
    Od: "Johnson" <j...@g...pl>

    Jest to całkiem nielegalne.

    --
    JOHNSON ;)
    Użytkownik Binio <w...@g...SKASUJ-TO.pl> w wiadomości do grup

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 5. Data: 2004-05-23 06:59:49
    Od: "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Johnson <j...@g...pl> napisał(a):

    > Jest to całkiem nielegalne.

    A czy mógłbyś wskazać jakąś podstawę prawną lub akt prawny który jasno stawia
    sprawę w tej materii? Z góry dzięki.

  • 6. Data: 2004-05-23 07:44:10
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > A czy mógłbyś wskazać jakąś podstawę prawną lub akt prawny który jasno
    stawia
    > sprawę w tej materii? Z góry dzięki.

    Ustawa "Prawo o ruchu drogowym".

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    J...@k...chip.pl

  • 7. Data: 2004-05-23 07:57:25
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Jest to całkiem nielegalne.

    Nielegalne to jest łamanie netykiety, czyli odpisywanie nad a nie pod
    odpowiednio przyciętym postem na który się odpowiada.Popraw się, a najlepiej
    przez jakś czas przygladaj się jak to robią inni.
    Zakładanie blokad przez ochraniarzy na osiedlu być może nie ma podstaw
    prawnych, ale niech taki gamoniowaty kierowca stojący w miejscu zabronionym
    zawoła policję;)))
    Ci mu za opłatą wytłumaczą niestosowność takiego zachowania;))

    --
    Pozdr
    Leszek

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2004-05-23 08:37:31
    Od: "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Leszek <l...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > zawoła policję;)))
    > Ci mu za opłatą wytłumaczą niestosowność takiego zachowania;))

    Ja o dupie, ktoś o zupie. Czy ja trafiłem na właściwą grupę? :/
    Mi nie chodzi o to kto, gdzie parkuje, chodzi mi o to czy zakładanie blokad
    przez ochronę jest w takim wypadku legalne?
    Bo co zrobić gdy np. samochód stoi sobie w miejscu dozwolonym (np. uliczka
    osiedlowa), a zakładają mu blokadę pomimo że nie ma znaku zakazu (i nie jest
    to droga pożarowa, ani miejsce wyznaczone do parkowania)?

    I jeszcze jedno, NAJWAŻNIEJSZA SPRAWA - dla mnie w tym momencie nie ma
    znaczenia czy stoi na drodze pożarowej czy gdzie indziej. Mi chodzi o
    legalność samego zakładania blokad.
    Ja się pytam czy firma ochroniarska może zakładać blokady na koła samochodowe
    i czy jest to zgodne z prawem?
    Bo jeśli tak, to czy zwykły facet z zieleniaka czy spożywczaka któremu ktoś
    zablokował wjazd też może założyć blokadę i żądać 40zł za jej zdjęcie???

  • 9. Data: 2004-05-23 08:51:51
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    > Ja o dupie, ktoś o zupie. Czy ja trafiłem na właściwą grupę? :/

    Prawdopodobnie nie. Potrzebną ci informacje uzyskasz w najbliższym biurze
    prawnym po uiszczeniu uzgodnionej opłaty.

    andrzej

  • 10. Data: 2004-05-23 09:18:39
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Binio" <w...@g...pl> napisał:

    > które parkują niezgodnie z przepisami na terenie osiedla.
    Ogólnie blokowania kół pojazdów można dokonać w razie pozostawienia
    ich w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nie utrudnia ruchu lub
    nie zagraża bezpieczeństwu art. 130a. 8. PoRD

    >Koszt zdjęcia blokady to 40zł.
    "Koszt" na podstawie czego ? Nie mogą pobierać opłat, nie mają
    uprawnień do wystawiania mandatów... Gdzie trafiają pieniądze ?

    >Czy w ogóle legalne jest zakładanie przez firmę ochroniarską blokad
    Art.130a. 9. Pojazd unieruchamia Policja lub straż gminna (miejska).
    Ustawodawca nie upoważnił do tego nikogo innego !

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks