1. Data: 2004-05-22 23:04:26
Temat:Zakładanie blokad na koła przez ochrone - Czy to legalne?
Od:"Binio" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy takie praktyki są legalne? Zarząd wspólnoty podjął decyzje o zakładaniu
blokad na koła samochodów, które parkują niezgodnie z przepisami na terenie
osiedla. Np. na drodze pożarowej, czy w miejscu gdzie nie ma parkingu. Firma
ochroniarska zakupiła blokady i teraz je zakłada na koła samochodów. Koszt
zdjęcia blokady to 40zł. Czy w ogóle legalne jest zakładanie przez firmę
ochroniarską blokad na samochody w taki sposób? I najważniejsze czy firma
ochroniarska może posiadać takie prawo? Ponadto czy zarząd wspólnoty wydając
taką decyzję nie naruszył jakiegoś przepisu? Czy przypadkiem takie praktyki
nie podchodzą pod tymczasowy zabór mienia? Jaki jest Wasz pogląd w tej
sprawie. Czekam na Wasze opinie

2. Data: 2004-05-22 23:15:11
Od:Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

Binio wrote:
> [...]
> osiedla. Np. na drodze pożarowej, czy w miejscu gdzie nie ma parkingu. Firma

Blokowanie pojazdów na drodze pożarowej to IMHO skrajny idiotyzm - już
prędzej takiej pojazdy powinny być wywożone.

3. Data: 2004-05-22 23:29:51
Od:"Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

> Blokowanie pojazdów na drodze pożarowej to IMHO skrajny idiotyzm - już
> prędzej takiej pojazdy powinny być wywożone.

Jak patrzę jak zrobione są te drogi pożarowe, to zastanawiam się kto je
projektował - a raczej kto tak znaki stawiał... Taka droga pożarowa to wg.
osób które stawiały znaki, wszystkie uliczki na osiedlu (dla zaopatrzenia,
czy nawet droga na zapleczu banków, którędy wozy opancerzone odworzą kasę) a
Szerokie (spokojnie dwie duże ciężarówki zmieszczą się koło siebie). A tak
poza tym to ani ziębi mnie to ani grzeje czy tam mnie zblokują - bo nie mam
samochodu :)

Ale ja nie o tym. Nie chce wartościować czy to dobre czy złe. Ja się pytam
czy takie działania prowadzone przez firmę ochroniarską (na podstawie
upoważnienia wspólnoty) są legalne??? - Bo zdarzało się że walili blokady
nawet tym którzy parkowali zgodnie z przepisami.

4. Data: 2004-05-23 05:36:14
Od:"Johnson" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to całkiem nielegalne.

--
JOHNSON ;)
Użytkownik Binio <w...@g...SKASUJ-TO.pl> w wiadomości do grup

http://www.gazeta.pl/usenet/

5. Data: 2004-05-23 06:59:49
Od:"Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Johnson <j...@g...pl> napisał(a):

> Jest to całkiem nielegalne.

A czy mógłbyś wskazać jakąś podstawę prawną lub akt prawny który jasno stawia
sprawę w tej materii? Z góry dzięki.

6. Data: 2004-05-23 07:44:10
Od:"Jerzy Wawrzyniak" <J...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> A czy mógłbyś wskazać jakąś podstawę prawną lub akt prawny który jasno
stawia
> sprawę w tej materii? Z góry dzięki.

Ustawa "Prawo o ruchu drogowym".

--
Jerzy Wawrzyniak
J...@k...chip.pl

7. Data: 2004-05-23 07:57:25
Od:"Leszek" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> Jest to całkiem nielegalne.

Nielegalne to jest łamanie netykiety, czyli odpisywanie nad a nie pod
odpowiednio przyciętym postem na który się odpowiada.Popraw się, a najlepiej
przez jakś czas przygladaj się jak to robią inni.
Zakładanie blokad przez ochraniarzy na osiedlu być może nie ma podstaw
prawnych, ale niech taki gamoniowaty kierowca stojący w miejscu zabronionym
zawoła policję;)))
Ci mu za opłatą wytłumaczą niestosowność takiego zachowania;))

--
Pozdr
Leszek

Pozdr
Leszek

8. Data: 2004-05-23 08:37:31
Od:"Binio" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Leszek <l...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> zawoła policję;)))
> Ci mu za opłatą wytłumaczą niestosowność takiego zachowania;))

Ja o dupie, ktoś o zupie. Czy ja trafiłem na właściwą grupę? :/
Mi nie chodzi o to kto, gdzie parkuje, chodzi mi o to czy zakładanie blokad
przez ochronę jest w takim wypadku legalne?
Bo co zrobić gdy np. samochód stoi sobie w miejscu dozwolonym (np. uliczka
osiedlowa), a zakładają mu blokadę pomimo że nie ma znaku zakazu (i nie jest
to droga pożarowa, ani miejsce wyznaczone do parkowania)?

I jeszcze jedno, NAJWAŻNIEJSZA SPRAWA - dla mnie w tym momencie nie ma
znaczenia czy stoi na drodze pożarowej czy gdzie indziej. Mi chodzi o
legalność samego zakładania blokad.
Ja się pytam czy firma ochroniarska może zakładać blokady na koła samochodowe
i czy jest to zgodne z prawem?
Bo jeśli tak, to czy zwykły facet z zieleniaka czy spożywczaka któremu ktoś
zablokował wjazd też może założyć blokadę i żądać 40zł za jej zdjęcie???

9. Data: 2004-05-23 08:51:51
Od:"andrzej" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja o dupie, ktoś o zupie. Czy ja trafiłem na właściwą grupę? :/

Prawdopodobnie nie. Potrzebną ci informacje uzyskasz w najbliższym biurze
prawnym po uiszczeniu uzgodnionej opłaty.

andrzej

10. Data: 2004-05-23 09:18:39
Od:Artur Golanski <A...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Binio" <w...@g...pl> napisał:

> które parkują niezgodnie z przepisami na terenie osiedla.
Ogólnie blokowania kół pojazdów można dokonać w razie pozostawienia
ich w miejscu, gdzie jest to zabronione, lecz nie utrudnia ruchu lub
nie zagraża bezpieczeństwu art. 130a. 8. PoRD

>Koszt zdjęcia blokady to 40zł.
"Koszt" na podstawie czego ? Nie mogą pobierać opłat, nie mają
uprawnień do wystawiania mandatów... Gdzie trafiają pieniądze ?

>Czy w ogóle legalne jest zakładanie przez firmę ochroniarską blokad
Art.130a. 9. Pojazd unieruchamia Policja lub straż gminna (miejska).
Ustawodawca nie upoważnił do tego nikogo innego !

Artur Golański
--
http://artgola.webpark.pl/kodeks