eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2007-06-13 22:00:47
    Temat: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam wszystkich! :) Mam pytanie, prowadzę serwis sprzętu precyzyjnego,
    konkretnie fotograficznego. Większość napraw to naprawa lub wymiana części
    elektronicznych lub mechanicznych... Czy jako serwis mam obowiązek zwracać
    kleintowi uszkodzone podzespoły, elementy, części? Nigdy nie było z tym
    problemu, wiadmo, że uszkodzone elementy elektroniczne lądują w koszu, jednak
    ostatnio klient z uporem domagał się zwrotu wymontowanych elementów czy
    słusznie? Jakoś nigdy nie spotkałem się z sytuacją, żeby serwis zwracał mi
    części z naprawy np AGD, TV?

    --
    Pozdrawiam
    Maciej C


  • 2. Data: 2007-06-13 22:29:52
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek C" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:f4ppeh$jom$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam wszystkich! :) Mam pytanie, prowadzę serwis sprzętu
    > precyzyjnego, konkretnie fotograficznego. Większość napraw to naprawa lub
    > wymiana części elektronicznych lub mechanicznych... Czy jako serwis mam
    > obowiązek zwracać klientowi uszkodzone podzespoły, elementy, części?
    > Nigdy nie było z tym problemu, wiadomo, że uszkodzone elementy
    > elektroniczne lądują w koszu, jednak ostatnio klient z uporem domagał się
    > zwrotu wymontowanych elementów czy słusznie? Jakoś nigdy nie spotkałem
    > się z sytuacją, żeby serwis zwracał mi części z naprawy np AGD, TV?

    Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego
    zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute
    elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy
    prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory)


  • 3. Data: 2007-06-14 06:19:27
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 14 Jun 2007 00:29:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego
    > zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute
    > elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy
    > prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory)

    ... i z wyjątkiem napraw gwarancyjnych.


  • 4. Data: 2007-06-14 12:14:01
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    >> Nigdy nie było z tym problemu, wiadomo, że uszkodzone elementy
    >> elektroniczne lądują w koszu, jednak ostatnio klient z uporem domagał się
    >> zwrotu wymontowanych elementów czy słusznie? Jakoś nigdy nie spotkałem
    >> się z sytuacją, żeby serwis zwracał mi części z naprawy np AGD, TV?
    >
    > Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego
    > zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute
    > elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy
    > prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory)

    W przypadku akumulatorów to na zyczenie też muszą oddać. Co najwyżej moga
    sobie policzyć więcej za nową-założona część. Tak jak różnica w cenie
    pomiedzy kupnem akumulatora gdy oddajesz strary i gdy nie oddajesz starego.

    Nie dotyczy serwisu gwarancyjnego

    A.



  • 5. Data: 2007-06-14 16:30:21
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
    news:f4qmlf$pbb$2@news.onet.pl...
    > Dnia Thu, 14 Jun 2007 00:29:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >
    >> Rzecz wymontowana z aparatu klienta stanowi własność klienta. Bez jego
    >> zgody wyrzucić tego nie powinieneś. Większość serwisów zwraca zepsute
    >> elementy, albo pyta klienta, czy sobie tego życzy. Poza wyjątkami, gdy
    >> prawo przewiduje utylizację (załóżmy akumulatory)
    > ... i z wyjątkiem napraw gwarancyjnych.

    Tak, o tym nie pomyślałem, ale tam z reguły z umowy gwarancyjnej to wynika.
    Gdyby nie wynikało, to nie widzę nadal podstawy do zatrzymania uszkodzonej
    części, która nadal stanowi własność właściciela rzeczy.


  • 6. Data: 2007-06-14 21:38:35
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.06.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
    > news:f4qmlf$pbb$2@news.onet.pl...
    >> Dnia Thu, 14 Jun 2007 00:29:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):
    >> ... i z wyjątkiem napraw gwarancyjnych.
    > Tak, o tym nie pomyślałem, ale tam z reguły z umowy gwarancyjnej to wynika.
    > Gdyby nie wynikało, to nie widzę nadal podstawy do zatrzymania uszkodzonej
    > części, która nadal stanowi własność właściciela rzeczy.

    A jak w przypadku "niezgodności z umową"? :)

    --
    Marcin


  • 7. Data: 2007-06-14 21:56:12
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>


    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    wiadomości news:r3p8k4-ir7.ln1@ziutka.router...

    > A jak w przypadku "niezgodności z umową"? :)

    Przy odstąpieniu od umowy nie ma sprawy, bo przecież umowa jest
    unieważniana i sklep na nowo jest właścicielem rzeczy. Przy naprawie w
    braku osobnego porozumienia część stanowi własność klienta - moim zdaniem.


  • 8. Data: 2007-06-14 22:19:46
    Temat: Re: czy serwis ma obowiązek zwracać wadliwe części...?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.06.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    >
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:r3p8k4-ir7.ln1@ziutka.router...
    >> A jak w przypadku "niezgodności z umową"? :)
    > Przy odstąpieniu od umowy nie ma sprawy, bo przecież umowa jest
    > unieważniana i sklep na nowo jest właścicielem rzeczy. Przy naprawie w
    > braku osobnego porozumienia część stanowi własność klienta - moim zdaniem.

    Przy odstąpieniu, faktycznie, sytuacja klarowna, ale przy wymianie na nowy
    już nie. Wydaje mi się, że sprzedawca nie powinien zwracać części, choć
    inna jest oczywiście relacja na lini sprzedawca konsument a inna
    sprzedawca serwis.
    Taka naprawa, z wymianą części wygląda per analogia jak wymiana kawałka
    towaru na nowy. Nie wiem jak to zgrabnie ująć w kontekscie własności, ale
    przy nieodpłatnej wymianie danej części kupujący nie staje się naraz
    właścicielem części nowej i części popsutej - umowa sprzedaży mówiła o
    tylko o 1 części sprawnej.

    --
    Marcin

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1