  • 1. Data: 2007-08-23 04:26:51
    Temat: czy sąd/policja ujawnia adres [sprawa karna]
    Od: "cma" <b...@e...pl>

    Witam,

    Złożyłem doniesienie do prokuratury o popełnieniu przestępstwa wobec mojej
    osoby. Wcześniej zgłosiłem sprawę na policji. Pytanie zasadnicze : czy
    policja,a następnie sąd, podczas rozprawy, ujawnia mój adres ?

    Ewentualnie, czy mam możliwość zastrzeżenia tych danych ? W końcu, jakim
    prawem przestępca miałby znać mój adres ?

    Niestety, policja nie poinformowała mnie o takiej możliwości, jeśli
    istnieje.

    dziękuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2007-08-23 04:44:45
    Temat: Re: czy sąd/policja ujawnia adres [sprawa karna]
    Od: "trabancik" <t...@g...pl>

> [...]
    > prawem przestępca miałby znać mój adres ?
    >
    > Niestety, policja nie poinformowała mnie o takiej możliwości, jeśli

    ujawnią

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-08-23 06:40:57
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "trabancik" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ujawnią
    >
    > pozdrawiam

    witam

    podczas rozprawy ani policja ani sąd nie ujawniają adresu zamieszkania,
    jedynie składając zeznania w sądzie podajesz miejscowosc w ktorej
    mieszkasz - nigdy nie podajesz całego adresu; na policji w trakcie
    postępowania przygotowawczego tak, jednakże twoje dane są wowczas chronione
    przed publicznym dostępem, a czasami nawet dla stron, albowiem w
    postepowaniu tym obowiązuje zasada niejawności postępowania
    przygotowawczego; gdy akta trafią do śadu, moga byc udostępniane stroną, a w
    wyjątkowych tylko wypadkach za zgodą prezesa sądu osobom zupełnie obcym dla
    sprawy, ale nie tylko, także np. innym świadkom, dziennikarzom; musi istnieć
    uzasadniony interes; w tym zakresie masz art.156kpk; w postępowaniu
    przygotowawczym prokurator może udostępniać akta stron, jeżeli nie ucierpi
    na tym dobro dochodzenia/śledztwa (o tym słyszałeś w TV jak Ziobro to mówi),
    a osobom trzecim - tylko w wyjątkowych wypadkach; gdy w procesie czy to w
    postępowaniu przygotowawczym, czy w sądzie, zachodzi niebezpieczeństwo
    ujawnienia tajemnicy państwowej, wówczas wgląd do akt sprawy jest możliwy
    przy zachowaniu rygorów okreslonych przez prezesa sądu lub sąd;

    ponadto masz art.191 paragraf 3 kpk - jeżeli zachodzi uzasadniona obawa
    użycia przemocy lub groźby bezprawnej wobec świadka lub osoby najbliższej w
    związku z jego czynnościami, może on zastrzec daen dotyczącej miejsca
    zamieszkania do wyłącznej wiadomości prokuratora lub sądu;
    z kolei jeżeli zachodzi uzasadniona obawa niebezpieczeństwa dla życia,
    zdrowia, wolności albo mienia w znacznych rozmiarach świadka lub osoby dla
    niego najbliższej, sąd, a w postępowaniu przygotowawczym prokurator, może
    wydać postanowienie o zachowaniu w tajemnicy okoliczności umożliwiających
    ujawnienie tożsamości świadka, w tym danych osobowych, jeżeli nie mają one
    znaczenia dla rozstrzygnięcia sprawy - poczytaj sobie art.184kpk (świadek
    incognito);

    w praktyce wygląda to tak, jak pisałem na początku - w sądzie mówisz tylko
    miejscowość w której mieszkasz, w prokuraturze wszystko, ale dostęp do tego
    jest ograniczony dla stron, a wyłączony dla osób trzecich; na wokandzie,
    czyli na kartce wywieszonej przed salą rozpraw, gdzie figurują sprawy
    rozpoznawane w tym dniu, umieszczą jedynie twe dane osobowe - imię i
    nazwisko, chyba że skorzystasz z art.184kpk

    pzdr

  • 4. Data: 2007-08-23 07:01:21
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:faj9ma$6ik$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > sprawy rozpoznawane w tym dniu, umieszczą jedynie twe dane osobowe - imię
    > i nazwisko, chyba że skorzystasz z art.184kpk

    Zawsze można się zameldować tymczasowo, a po zakończeniu sprawy wrócić na
    "stare śmieci", ale patrząc ile trwaja sprawy w sądach możesz na tym
    "tymczasowym" zamieszkać do emerytury :-)

  • 5. Data: 2007-08-23 22:14:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "cma" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    Policja jakoś specjalnie tego nie ujawnia, natomiast podejrzany a później
    oskarżony ma prawo przejrzenia akt, a tam jest ten adres. Teoretycznie
    istnieje możliwość utajnienia danych, ale to się stosuje w poważnych
    sprawach. Nie piszesz o co chodzi, wiec trudno ocenić, na ile masz szansę.