  • 11. Data: 2003-02-10 08:16:57
    Temat: Odp: czy sa ponad prawem?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik M <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:X...@2...7.19.11..
    .
    > Sad stwierdzil prawomocnym wyrokiem, ze pracowalam (stosunek pracy);
    > polecil wyplacic mi wynagrodzenie i wydac swiadectwo pracy; wyrok
    > jest prawomocny(ponad 2 m-ce), z klauzula wykonalnosci - u
    > komornika.Inspekcja pracy po wyroku na moj wniosek zronila kontrole,
    > ukarala, nakazala wyrok wykonac. I dalej nic.
    > Czy na takich bandziorow nie ma zadnego bata?

    nikt nie jest ponad prawem ...można wnieść do sądu pracy "o egzekucje tego
    wyroku " /czyli skarge na jego niewykonanie/ dol. do tego dowody i opisac
    sytuację no i wiadomo 2 egz. ma wpłynac do sądu ...następnie równoczesnie
    można wnieść drugą sprawę o odszkodowanie wyliczając jakie poniosło się
    koszty rownież 2 egz. ksero dokumentów doł. do sprawy o egzekucję ...dwie te
    sprawy mogą jednocześnie się toczyć ...

    Sandra

  • 12. Data: 2003-02-10 16:18:04
    Temat: Re: li tak jest
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Dlaczego tak sądzisz? W końcu sądowi to też chwilę zajmuje. Więc pracodawca,
    który nie dopełni swojego obowiązku i zmusza pracownika do czekania na
    rozpatrzenie przez sąd ponosi tego konsekwencje. Zabezpieczyli się 6
    tygodniami, no bo z sądami różnie bywa, szczególnie w większych miastach,
    gdzie spraw dużo. Moim zdaniem to żaden argument.

  • 13. Data: 2003-02-11 09:16:22
    Temat: li jest tak, jak mówisz, to ten przepis o odszkodowaniu nigdy by
    Od: Flower <m...@0...000p000l>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> dnia pieknego 10 lut
    2003 na pl.soc.prawo zapodał:

> [...]
    > konsekwencje. Zabezpieczyli się 6 tygodniami, no bo z sądami
    > różnie bywa, szczególnie w większych miastach, gdzie spraw dużo.

    No tak, ale jesli jest tak, jak mowisz, to nigdy nikt by nie dostal
    odszkodowania, bo powiedzieliby mu w sadzie: a za co odszkodowanie -
    nie masz swiadectwa, ale masz wyrok! A jak np. na podstawie wyroku
    wyliczyc urlop nalezny pracownikowi? Cos nie tak...

  • 14. Data: 2003-02-11 19:23:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Też się zastanawiam nad tym. Ale po pierwsze wyrok powinien określać chyba
    treść tego świadectwa. Sąd Pracy ma prawo do zażądania dokumentów od
    pracodawcy. Na tej podstawie chyba można ustalić prawidłową treść świadectwa
    pracy - nie? Jak nie można, to żądanie dodatkowych wyjaśnień. Sąd może
    jednak więcej od pracownika (i to byłego).
    A co do odszkodowania, to należy się ono - wg mnie - za okres od terminu, w
    którym pracodawca był zobowiązany do dobrowolnego wydania świadectwa, do
    uprawomocnienia się wyroku w tej sprawie (nie dłużej niż 6 tygodni).

  • 15. Data: 2003-02-12 09:17:29
    Temat: Re: li jest tak,
    Od: Flower <m...@0...000p000l>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> dnia pieknego 11 lut
    2003 na pl.soc.prawo zapodał:

> [...]
    > zobowiązany do dobrowolnego wydania świadectwa, do
    > uprawomocnienia się wyroku w tej sprawie (nie dłużej niż 6

    I tu sie z Toba zgadzam, całkowicie.
    A na wyroku jest napisane:
    3. Nakazuje (Sad) pozwanym solidarnie ...... i ....... Firma ....SC
    wydać powódce niezwłocznie œwiadectwo pracy za okres zatrudnienia.
    Piszę z głowy, nie z wyroku, więc może nie słowo w słowo, ale jakos
    tak tam jest.
    I nie słyszałam, że by w wyroku Sad umieszczał kiedykolwiek dane
    jakie powinny byc w Swiadectwach pracy...