  • 1. Data: 2003-02-08 08:21:12
    Temat: Zeznania "o ustalenie użytkownika pojazdu"
    Od: "Marcin Żyła" <m...@m...com>

    Witam

    Mam wezwanie do Sądu grodzkiego, w sprawie o parkowanie.
    Niestety nie pamiętam kto wtedy prowadził - ja, żona czy ktoś inny - to było
    kilka miesięcy wstecz.

    Jak się bronić przed koniecznością ustalenia kto prowadził?
    Pojazd jest współwłasnością moją i żony, nabyty "po połowie" jeszcze przed
    zawarciem małżeństwa.

    Pozdrawiam Marcin Żyła

  • 2. Data: 2003-02-08 09:28:24
    Temat: Re: Zeznania "o ustalenie użytkownika pojazdu"
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > Jak się bronić przed koniecznością ustalenia kto prowadził?

    Wziąć winę na siebie i zapłacić karę.Wtedy nie potrzeba nic ustalać.

    Pozdr
    Leszek

  • 3. Data: 2003-02-08 20:38:33
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Leszek" <a...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Wziąć winę na siebie i zapłacić karę.Wtedy nie potrzeba nic ustalać.

    A jak nie uda się ustalić, kto błędnie zaparkował i nie można będzie ustalić
    winnego wykroczenia, to chyba nie mogą mandatu nałożyć na oboje małżonków
    ;-). A winę trzeba przeciez udowodnić. Czy może tu zaistnieć przypadek
    "niewykrycia sprawcy" ? ;-)

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-02-08 20:40:09
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości

    > ;-). A winę trzeba przeciez udowodnić. Czy może tu zaistnieć przypadek
    > "niewykrycia sprawcy" ? ;-)

    Art. 78 pkt 4 "Prawo o ruchu drogowym" mówi:

    Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec

    A więc ktoś musi "beknąć" ;)

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 5. Data: 2003-02-08 22:46:13
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

> [...]
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec

    a ja znowu swoje - gdzie jest napisane ze ktos ma za cos "bekac"?
    ja tam moge beknac - ale jak sobie pojem:->
    zreszta ten temat byl juz tutaj walkowany - i skonczyl sie dosyc jasnymi
    wnioskami wystarczy poszukac w archiwum (na reszcie moglam to napisac:-)

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 6. Data: 2003-02-08 22:46:21
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
> [...]
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec

    A jeśli właściciel powoła się na art.183 kpk to jaka będzie podstawa
    ukarania?

    KG

  • 7. Data: 2003-02-09 08:13:45
    Od: "Leszek" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A jeśli właściciel powoła się na art.183 kpk to jaka będzie podstawa
    > ukarania?

    To jest pytanie do sejmu.To ich dzieła.
    Moim zdaniem ta sama którą podałem. Jeśli masz słabą pamięć to masz
    prowadzić tzw. książkę pojazdu do którego kierowcy będą się wpisywać.
    Wiedząc że masz obowiązek wskazania kierowcy to już Twój wybór jakich
    środków użyjesz w celu wypełnienia tego obowiązku. Może to być wzmiankowana
    książka.Może to być specjalnie w tym celu prowadzona lista w firmie itp. Sąd
    na pewno nie będzie wnikał jak ten obowiązek spełnisz. Ja np. pamiętam kto
    kierował moim autem rok temu ( nikomu nie pozyczam-jeżdżę tylka ja sam).

    Pozdr
    Leszek

  • 8. Data: 2003-02-09 10:55:14
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Ale jesli zeznania mogą obciążyć mnie lub bliską mi osobe, mogę przecież
    > odmowić składania zeznan, prawda?

    hej
    mysle ze dyskuja nie ma sensu - bo "Leszka" nie przekonasz chociazbys nie
    wiem co zrobil:-))))))))

    ania
    www.koncepcja.aem.pl
    Krakuf
    kompromis F650 CS

  • 9. Data: 2003-02-09 10:56:18
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
> [...]
    > kierował moim autem rok temu ( nikomu nie pozyczam-jeżdżę tylka ja sam).

    Przede wszystkim to sytuacja, o której pisałem oznacza, że pamięć mam
    doskonałą, tylko odmawiam odpowiedzi na pytanie. Ale ja pytam o przepis
    stanowiący sankcję do tego obowiązku? Z samego art.78 prawa o ruchu
    drogowym skazać przecież nie można.

    KG

  • 10. Data: 2003-02-09 10:56:32
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > kierował moim autem rok temu ( nikomu nie pozyczam-jeżdżę tylka ja sam).

    Witam!